رفتن به نوشته‌ها

تغذیه کودک ، رژیم غذایی کودکان ، بهترین برنامه غذای کودک


چاقی و لاغری را می توان از ابتدای زندگی در افراد مشاهده کرد. گاهی مادران نگران وزن کم نوزادان خود هستند و گاهی اوقات به دلیل استرس نوزادان دارای اضافه وزن به متخصص تغذیه مراجعه می کنند.

رژیم غذایی در کودکان و بزرگسالان کاملاً متفاوت است. متخصص تغذیه و تغذیه می تواند در این مورد به والدین کمک کند.تغذیه نوزاد

پس از دو سالگی ، کودکان می توانند انواع غذاها را بخورند. آنها می توانند با سایر اعضای خانواده در وعده های غذایی شرکت کنند ، اگرچه برخی از غذاها برای جلوگیری از خفگی نیاز به تنظیم دارند. اما در حالی که آنها قادر به خوردن غذای بزرگسالان هستند ، کودکان خردسال جدا از اعضای بزرگسال خانواده نیازهای تغذیه ای خاصی دارند. این نیازهای ویژه ممکن است برای والدین کاملاً آشکار نباشد ، اما کودکان خیلی جوان نیستند و بنابراین عادات غذایی بزرگسالان ممکن است همیشه متناسب با نیازهای آنها نباشد. تفاوت اصلی بین نیازهای کودکان و بزرگسالان این است که بدن کودکان هنوز در حال رشد است ، بنابراین داشتن رژیم غذایی غنی از مواد مغذی بسیار مهم است. آنچه باید از بافت جدید ساخته شود از هیچ چیز ناشی نمی شود: رژیم غذایی آنها باید مواد اولیه این کار را تأمین کند.

به عنوان مثال ، پروتئین در تشکیل سلول های جدید استفاده می شود و نقش حیاتی در بدن دارد. و کودکان به کلسیم بیشتری احتیاج دارند ، زیرا این ماده معدنی برای ساختن استخوان های در حال توسعه مورد نیاز است. سایر ویتامین ها و مواد معدنی نیز برای کودکان مهمتر از بزرگسالان است ، زیرا کمبود آن می تواند روند رشد مهم را مختل کرده و باعث آسیب طولانی مدت شود. خوشبختانه کودکان خردسال در دو سال اول کمتر مستعد این مشکلات هستند ، زیرا رشد سریع نوزادان به مرحله کندتری کاهش یافته است. اما ارائه رژیم غذایی غنی از مواد مغذی در نهایت به اطمینان از سالم تر شدن آنها کمک می کند. تفاوت دیگر این است که کودکان به غذای کمتری نسبت به بزرگسالان نیاز دارند و گاهی حتی کمتر از آنچه والدین فکر می کنند. همانطور که در فصل قبل گفتیم ، رژیم غذایی کودکان و کودکان نوپا این توانایی را دارد که تشخیص دهد چه موقع گرسنه هستند و چقدر غذا می خورند. والدین اغلب متفاوت فکر می کنند و سعی می کنند با هر ترفندی فرزندان خود را وادار به خوردن بیشتر کنند ، زیرا فکر می کنند به اندازه کافی غذا نمی خورند. نوزادانی که قادرند در زمان گرسنگی غذا بخورند و محدودیت غذایی ندارند ، کالری کافی برای رشد دریافت می کنند. والدین باید به توانایی بدن برای تنظیم میزان مصرف غذا اعتماد کنند و کودکان را تشویق کنند که وقتی سیر می شوند غذا را کنار بگذارند. والدین همچنین می توانند نگران عادات غذایی فرزندان خود باشند. یک مطالعه جدید در فنلاند عادات غذایی گروهی از کودکان پنج ساله را که والدین آنها را سوء تغذیه می دانند با عادت های گروه کنترل مقایسه می کند. محققان دریافتند غذاهای کم کالری کالری کمتری از غذاهای گرم و کالری بیشتری از غذاهای میان وعده دریافت می کنند. اما در نهایت ، تفاوت تغذیه ای واقعی بین دو گروه وجود نداشت. اگرچه کودکان در یک وعده غذایی کمتر غذا می خورند ، اما ممکن است نیاز به خوردن بیشتر داشته باشند ، معمولاً سه وعده غذایی کوچک با چند میان وعده در طول روز. از آنجا که میان وعده ها بخش عمده ای از میزان مصرف روزانه کودک را تشکیل می دهند ، می توان آنها را “وعده های غذایی کوچک” در نظر گرفت و سزاوار همان توجه تغذیه ای است که شما برای وعده های اصلی می پردازید. به عبارت دیگر ، یک میان وعده چیزی بیشتر از سیر نگه داشتن فرزند شما تا شام است. این فرصتی برای افزودن برخی میوه ها ، سبزیجات ، منابع پروتئین و سایر مواد به رژیم متعادل است.

گونه هایش شکوفا می شوند ، صدای خنده اش در خانه می پیچد و لباس هایش سریعتر از آنچه که انتظار می رود کوچک می شود. اگر به رژیم غذایی فرزند خود توجه کنید ، جایی برای غذاهای ارگانیک در رژیم غذایی او بگذارید و انواع غذاهای اصلی را در رژیم غذایی او بگنجانید ، نه تنها از رشد مناسب کودک خود اطمینان خواهید داشت ، بلکه می توانید سلامت روانی و هوش خود را نیز ارتقا دهید. به امید سالهای آینده. محققان و متخصصان شک ندارند که تغذیه کودکان از روزهای اول بر سلامت جسمی و روانی آنها در سالهای آینده تأثیر خواهد گذاشت. بنابراین با جزئیات تغذیه سالم در 10 سال اول زندگی همراه باشید.

اصول تغذیه کودکان در سال اول زندگی

برای انتخاب میز ناهارخوری رنگارنگ و امتحان دستور العمل های مختلف زود است. در اولین سال زندگی ، غذای اصلی نوزاد شما شیر مادر یا شیر خشک است. در 12 ماه اول ، نوزاد شما بیشتر کالری خود را از شیر مادر یا شیر خشک دریافت می کند.

در طول چهار ماه اول ، می توانید علائم اولیه حساسیت در نوزاد خود را با واکنش بدن به تغذیه با شیر مادر تشخیص دهید.

در این مدت ، ممکن است متوجه شوید که کودک شما به پروتئین گاو حساسیت دارد ، یا ممکن است بدن او را نسبت به ترکیبات خاصی در شیر مادر واکنش نشان دهد.

توجه کافی به این امر نه تنها احتمال ابتلای نوزاد به عوارض شدید را کاهش می دهد ، بلکه مشکلات گوارشی نوزاد را نیز کاهش داده و گریه و بی قراری را کاهش می دهد.

درباره تغذیه نوزاد تا شش ماهگی چه باید بدانید؟

در طول چهار ماه اول ، کودک شما حتی آب را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه نمی کند و در سنین چهار تا شش ماهگی ، فقط مواد ساده ای مانند لعاب برنج را به شیر مصرفی خود در طول روز ، فقط با پزشک اضافه می کند. نصیحت.

پس از شش ماهگی ، او به آرامی طعم های مختلف را می چشد و باید به خوبی آگاه باشید که افزودن گام به گام غذاهای مختلف به رژیم غذایی کودک ، به او این امکان را می دهد که طی چند ماه با طعم ها آشنا شود. در این مرحله ، عجله را کنار بگذارید و به بدن کودک خود فرصت دهید تا با غذای تازه تعامل داشته باشد. صبر شما در افزودن گام به گام غذا به رژیم غذایی روزانه فرزندتان به شما این امکان را می دهد تا حساسیت غذایی کودک خود را بهتر شناسایی و کنترل کنید.
درباره تغذیه نوزاد از شش ماهگی تا یک سال چه باید بدانید؟

از شش ماهگی تا یک سالگی ، کودک شما برای غذاهای کمکی آماده است و هنگامی که توانست انواع غذاها را به مرور بلعیده و هضم کند ، او را با غذاهای انگشتی آشنا کنید. اکثر مادران در این دوران نگران هستند که فرزندانشان دچار سوء تغذیه شوند. اگر بدانید فرزند شما در روز به چه مقدار غذا نیاز دارد و غذاهایی که برای رشد او مناسب است ، با پرخوری ، محروم کردن مواد مغذی ضروری ، سلامت کودک را به خطر نمی اندازید ، از او جلوگیری یا جلوگیری نمی کنید. او از رشد مناسب

اصول تغذیه برای کودکان یک تا دو سال

با بزرگتر شدن فرزند شما ، تنوع غذاها در رژیم غذایی روزانه او افزایش می یابد ، بنابراین لازم است تغییراتی در رژیم غذایی کودک دو ساله ایجاد شود. در حال حاضر نقش شیر مادر یا شیر خشک در رژیم غذایی او رو به کاهش است و جایی برای شیر غنی شده وجود دارد.

چربی های سالم در این دوره از زندگی بر سلامت نوزاد شما تأثیر می گذارد و با افزودن کربوهیدرات و پروتئین کافی به سبد غذایی نوزاد ، می توانید به سلامت بدن و رشد بهتر مغز کمک کنید. اگرچه گنجاندن انواع غذاها در رژیم غذایی کودک بسیار مهم است ، اما گاهی اوقات چاره ای جز مراجعه به مکمل های کودک ندارید.

در این دوره ، شما باید بیشتر با غذاهایی که برای کودکان مضر است آشنا باشید تا بتوانید یک رژیم غذایی سالم برای فرزند خود طراحی کنید. تغذیه کودک یک ساله آداب خاص خود را دارد. شما می توانید از غذای آماده کودک بیشتر از قبل کمک بگیرید و برای اطمینان از رشد کودک خود باید از میوه ها و سبزیجات اساسی استفاده کنید. اگر اصول تغذیه نوزادان را در سالهای اولیه رعایت کنید ، دیگر نگران قد و وزن کودک در دو سالگی نخواهید بود.

تغذیه دوران کودکی یکی از مشکلات تغذیه ناسالم است ، کوتاهی قد در کودکان ، کوتاهی قد در کشورهای در حال توسعه به دلیل سوء تغذیه بیشتر از سایر کشورها شایع است.عوامل مختلف بر قد ، از جمله قد ، نژاد و سلامت عمومی جامعه تأثیر می گذارد. در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، سوء تغذیه و کوتاهی قد در مقایسه با سالهای اولیه انقلاب به میزان قابل توجهی بهبود یافت ، اما هنوز وضعیت خوبی نداشتند. همه والدین باید بدانند که فرزندشان از نظر تغذیه ، سلامت و رشد چگونه است. به والدین توصیه می شود از فرزندان خود در مورد منحنی رشد مراکز بهداشتی بپرسند. متأسفانه باید توجه داشت که این مراکز قد و وزن کودکان را مانند قبل منظم و دقیق اندازه گیری نمی کنند و نقش وزارت بهداشت در نظارت بر کار این مراکز باید برجسته تر باشد. مراکز بهداشتی همچنین باید به مادران آموزش دهند که چه ترفندهای تغذیه ای و بهداشتی را باید برای رسیدن به قد و وزن مناسب برای کودک اجرا کرد و تعادل در تغذیه کودک بسیار مهم است و از این منحنی ها می توان کمبود تغذیه ای کودک را تعیین کرد. اقدامات تکمیلی برای بهبود تغذیه آنها.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *