رفتن به نوشته‌ها

آیا خوردن شش وعده در روز متابولیسم را افزایش می دهد؟


اکثر مردم ، وقتی الگوی غذایی جدیدی را شروع می کنند ، از هر 10 مورد 9 مورد را با 3 وعده غذایی اصلی و 2 میان وعده یا 3 وعده غذایی اصلی و 3 میان وعده شروع می کنند. چرا؟ زیرا این همان چیزی است که ما در دنیای سیستم توصیه می کنیم. با این حال ، اثبات نشده است که این الگوی غذایی م theثرترین است.

این تحقیق در واقع نشان می دهد که اگر به همان میزان کالری در 24 ساعت مصرف شود ، هیچ تفاوتی در متابولیسم فردی که در روز 6 غذا می خورد در مقایسه با فردی که در روز 3 غذا می خورد وجود ندارد!

بنابراین چرا باید با ایده “من روزانه شش وعده غذا برای افزایش متابولیسم مصرف می کنم؟” خوب ، بسیاری از مشتریان قبلاً شنیده اند که “اگر هر 2-3 ساعت غذا نخورید ، بدن شما دچار گرسنگی می شود و به جای استفاده از غذا برای تولید انرژی ، ذخیره آن را به عنوان چربی شروع می کند.”

اجازه دهید به شما اطمینان دهیم که این اتفاق در مدت زمان کوتاهی رخ نمی دهد.

پاسخ ساده چرا این موضوع اینقدر محبوب شده است؟ سوگیری های غذایی و افسانه هایی که هرگز نمی میرند!

بگذارید آنچه را که برای بسیاری از مشتریان خود در عمل می بینم به شما بگویم:

به نظر می رسد خوردن 3 وعده غذا در روز با یک میان وعده در زمان نیاز (صبح ، ظهر یا عصر) از نظر مقابله و کاهش کلی احتمال پرخوری (یا کالری) بهترین کار را می کند.

حقیقت این است که هر بار که غذا می خوریم ، احتمال پرخوری وجود دارد – مخصوصاً اگر در طول روز دائماً گرسنه باشیم. اگر در زمان فرصت غذا بخوریم ، به منظور احساس سیری مناسب (که معمولاً زمانی اتفاق می افتد که بیشتر وعده های غذایی بیشتر می خوریم) ، احتمالاً کالری کمتری مصرف می کنیم.

بیشتر اوقات ، وقتی افراد رژیم غذایی خود را تغییر می دهند ، به ما می گویند که همه آنها در طول روز به فکر غذا بوده اند.

چقدر زمان تا وعده غذایی یا میان وعده بعدی باقی مانده است؟

آیا باید دو وعده غذایی را بسته بندی کرده و بعد از ظهر که 5 ساعت به سر کار می روم با خود ببرم؟

آیا باید ساعتی را روی گوشم بگذارم تا بدانم دقیقاً چه موقع باید غذا بخورم؟

به نظر می رسد زمانی که 3 وعده غذایی بزرگتر در طول روز بخوریم مفیدتر است. این به ما این امکان را می دهد که احساس “سیری” و “سیری” داشته باشیم نه اینکه فقط بخوریم تا معده خود را بسته نگه داریم. همچنین از نظر روانی در مورد غذا آزادی روانی بیشتری داریم. به این ترتیب ما دائماً به وعده غذایی بعدی فکر نمی کنیم زیرا 6-5 ساعت قبل از شروع گفتن بدنمان فرصت داریم باز گرسنه ام!

این ممکن است یک پیشنهاد برای شما باشد!

اما این آزادی! مخصوصاً برای کسی که مدتهاست به فکر “نظم” و “محدودیت” است!

با این حال ، ما هنوز مشتریان زیادی داریم که احساس می کنند به 3 وعده غذا نیاز دارند قدیمی 2-3 میان وعده بخورید. اما اگر دائماً احساس می کنید غذا بر کل روز شما تسلط دارد و به نظر نمی رسد سیر هستید ، ممکن است ارزش تغییر داشته باشد!

چالش ما برای شما این است:

به جای خوردن چند وعده غذایی کوچک در روز ، به وعده های غذایی بزرگتر و یک میان وعده بروید و احساس خود را ببینید! ممکن است تازه متوجه شوید که این ترفند ساده برای شما تغییر دهنده بازی است!

شاد و سلامت باشید.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *