رفتن به نوشته‌ها

آیا این اشتباهات را در کاهش وزن مرتکب می شوید؟ – زن نخست


معمول است که زنان ، به ویژه آنهایی که یائسگی را تجربه می کنند ، وقتی در ترازو قرار می گیرند ، تحریک می شوند. آنها احساس می کنند همه چیز را “درست” انجام می دهند اما به نظر نمی رسد وزن خود را کاهش می دهند. اگر متوجه شدید که سر خود را به نشانه موافقت تکان می دهید ، ممکن است یکی از این 10 اشتباه کاهش وزن را انجام داده باشید بدون اینکه حتی متوجه آن باشید. دریابید که این چیست و چگونه آن را برطرف کنید تا بتوانید به بهترین شکل خود بازگردید.

10 اشتباه در کاهش وزن

انگیزه معیوب

الکسیس کوناسون ، روانشناس بالینی ، متخصص اختلالات خوردن و نویسنده کتاب انقلاب بدون رژیم ، می گوید: “وقتی مشتریان به من می گویند که می خواهند وزن خود را کاهش دهند ، اولین س myال من این است که اهداف شما چیست؟” “قول دهید” اگر وزن آنها کاهش یابد ، زندگی به نحوی بهتر خواهد شد. برای اینکه شادتر ، لاغرتر ، مطلوب تر باشید یا شانس بیشتری داشته باشید. اما این یک کلاهبرداری است که توسط فرهنگ رژیم غذایی تبلیغ می شود. فرهنگ رژیم غذایی می خواهد مردم باور کنند که مشکلی وجود دارد (با وزن فعلی آنها) و آنها به اندازه کافی خوب نیستند. سپس آنها می خواهند راه حل های جادویی را به شما بفروشند تا مشکلی را که ایجاد کرده اند حل کنند. البته این راه حل ها جواب نمی دهد. “

رژیم غذایی

نخود روی بشقاب - اشتباهی در کاهش وزن

بیشتر اوقات ، هنگامی که زنان می خواهند وزن خود را کاهش دهند ، رژیم می گیرند. ایده رژیم گرفتن نشان می دهد که در برخی مواقع قصد دارید رژیم را کنار بگذارید ، به همین دلیل رژیم ها جواب نمی دهند. کوناسونه می گوید: “فرهنگ رژیم غذایی به ما می گوید که می توانیم با محدود کردن آنچه در زمان غذا خوردن و زمانی که می خوریم و برخی غذاها” بد “هستند وزن خود را کاهش دهیم. اما این درست نیست.” کوناسون می گوید بدن ما می داند که به چه چیزی نیاز دارد و مردم باید به آنچه بدنشان می گوید گوش دهند ، عملی که به “خوردن آگاهانه” معروف است.

ما خوردن آگاهانه را درک نمی کنیم

خوردن آگاهانه (یا شهودی) به معنای صرف خوردن هر چیزی که می خواهید ، صرف نظر از ارزش غذایی آن ، نیست. این در واقع گوش دادن به آنچه بدن شما به شما می گوید است. آرلان انگلندر ، روانپزشک و نویسنده کتاب “توقف پرخوری احساسی و غذای خود را دوست داشته باشید” می گوید: “خوردن آگاهانه این است که متوجه شوید گرسنه هستید یا احساس سیری می کنید. وقتی سیر می شوید می خواهید غذا نخورید.” کوناسون می افزاید: “بدن ما به طور طبیعی هوس انواع غذاها و مواد مغذی مختلف را می کند تا به طور طبیعی وزن ما را تنظیم کند.”

تمام گروه های غذایی را حذف کنید

مگر اینکه حساسیت یا عدم تحمل داشته باشید ، دلیلی وجود ندارد که هر گروه غذایی را به طور کامل حذف کنید. کوناسون می گوید: “ما بیش از حد درگیر غذاهای خوب و بد می شویم ، به خصوص که دستورالعمل ها دائماً در حال تغییر هستند. به یاد داشته باشید که چربی ها بد بوده اند؟ سپس کربوهیدرات ها؟ ما باید شیطان سازی غذاها را متوقف کنیم.”

بدون نان ، بدون کربوهیدرات ، بدون رژیم

محرومیت از برخی غذاها ، بستری برای تغذیه ناسالم است. انگلندر توضیح می دهد: “اگر به خود بگویید” من هرگز نمی توانم پیتزا بخورم “و شما عاشق پیتزا هستید ، هنگام سرو پیتزا زمینه مساعدی برای پرخوری ایجاد می کنید. اگر خود را انکار نکنید ، به احتمال زیاد سهم معقولی خواهید داشت. و احساس رضایت کنید. “

خوردن غذاهای رژیمی

انگلندر می گوید: “اگر شما 10 بسته اسنک رژیمی 100 کالری مصرف می کنید ، این بدان معناست که 1000 کالری مصرف کرده اید.” و این 1000 کالری ممکن است به اندازه یک تکه کیک خانگی راضی کننده نباشد. بهتر است غذاهای ممنوعه نخورید و آنچه را که از آن لذت می برید بخورید. انگلندر پیشنهاد می کند که اگر هوس چیز شیرینی می کنید ، مقدار کمی شکلات با کیفیت خوب یا خوب پخته شده بخورید و آن را میل کنید.

به مقیاس اجازه دهید احساسات را دیکته کند

انگلندر می گوید: “استفاده از ترازو برای تحقیر خود سالم نیست.” “سرزنش خود باعث ایجاد استرس می شود که می تواند منجر به خوردن احساسی شود.” ترازو زمانی می تواند یک ابزار مفید باشد که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عادات غذایی خود از آن استفاده کنید. انگلندر توضیح می دهد ، “باید به یاد داشته باشید که عدد روی ترازو در نوسان است ، بنابراین روی وزن خاصی تمرکز نمی کنید. اگر چند کیلو وزن اضافه کردید ، می توانید از خود بپرسید که آیا در روزهای گذشته استرس داشته اید؟ یا به اندازه کافی نخوابیده اید. “

به اندازه کافی آبرسانی نمی کند

آب با لیمو و نعناع

انگلندر می گوید: “بسیاری از اوقات مردم فکر می کنند گرسنه هستند ، اما در واقع تشنه هستند.”

ورزش به عنوان تنبیه

حرکت مهم است. اما اگر از دویدن متنفر هستید ، نیازی به دویدن ندارید ، و اگر خود را مجبور کنید ، حرکت به چیزی تبدیل می شود که از آن اجتناب می کنید تا چیزی که منتظر انجام آن هستید. به جای آنچه فکر می کنید بهترین کالری سوز است ، فعالیت های بدنی را که از آن لذت می برید انتخاب کنید.

احساس خوردن نه غذا

هنگام خوردن غذای ناخواسته استرس داشته باشید ، احساسات خود را بخورید

“بسیاری از ما روی یک وعده غذایی می نشینیم و استراحت نمی کنیم. ما استرس را از میز به میز می آوریم. به جای غذا خوردن برای تغذیه یا لذت بردن و چشیدن غذا ، احساسات خود را می خوریم و از غذا به عنوان راهی برای منحرف کردن حواس خود استفاده می کنیم. انگلندر می گوید ما خود را از مشکلات خود دور می کنیم.

اهداف غیرواقعی

کوناسون می گوید: “با افزایش سن وزن بدن ما افزایش می یابد و این لزوما چیز بدی نیست.” اگر هدف شما سنجش کارهایی است که در بیست سالگی انجام داده اید ، احتمالاً واقع بینانه یا سالم نیست. به جای تمرکز بر یک عدد خاص در مقیاس ، بر پذیرش خود و ایجاد رابطه سالم با غذا تمرکز کنید.

اگر متوجه شدید که این اشتباهات در کاهش وزن را مرتکب شده اید ، هرگز برای بازگشت به مسیر درست دیر نیست. برای سالم ماندن و شاد بودن در زندگی روزمره و همچنین عادات غذایی خود تلاش کنید.

موارد زیر را بخوانید:

4 دقیقه تمرین … AKA Nitric Oxide Dump

راهنمای شما برای رژیم غذایی طولانی مدت

7 غذای غافلگیرکننده رژیم غذایی

آیا این مقاله را پسندیدید؟ ثبت نام کنید (به صورت رایگان!) و ما هر هفته مقالاتی از این قبیل را برای شما ارسال می کنیم. به طور رایگان اینجا ثبت نام کنید.



منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *