دانشمندان پاسخ فدرال به شیوع آنفولانزای پرندگان در مزارع لبنیات را اشتباه می کنند


در یک ماه از زمانی که مقامات فدرال از شیوع آنفولانزای پرندگان در مزارع لبنی خبر دادند، آنها بارها به مردم اطمینان دادند که موج عفونت ها بر عرضه غذا یا شیر کشور تأثیری ندارد و خطر کمی برای مردم ایجاد می کند.

با این حال شیوع در میان گاوها ممکن است جدی تر از آن چیزی باشد که در ابتدا تصور می شد. در یک به‌روزرسانی آنلاین مبهم این هفته، وزارت کشاورزی اعلام کرد اکنون شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ویروس در بین گاوها و از گاوها به طیور گسترش می‌یابد.

نیویورک تایمز دریافته است که مقامات در کارولینای شمالی عفونت آنفولانزای پرندگان را در یک گله گاو بدون علامت شناسایی کرده اند – اطلاعاتی که وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا به طور عمومی به اشتراک گذاشته است. این یافته نشان می دهد که عفونت ها ممکن است گسترده تر از آن چیزی باشد که تصور می شد.

اینکه آیا حیوانات بدون علامت در جاهای دیگر وجود دارند یا خیر هنوز مشخص نیست، زیرا وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا را ملزم به آزمایش گاوها برای عفونت نمی کند. این برای آزمایش به کشاورزان بازپرداخت می کند، اما فقط برای 20 گاو در هر مزرعه که به وضوح بیمار بودند. این هفته، این وزارتخانه گفت که بازپرداخت مزارع را برای آزمایش گاوهای بدون علائم آغاز خواهد کرد.

مقامات فدرال اطلاعات ژنتیکی محدودی در مورد ویروس با دانشمندان و مقامات کشورهای دیگر به اشتراک گذاشته اند، که برای یادگیری چگونگی تکامل ویروس در حین گسترش آن مهم است.

آنها به طور فعال عفونت‌های خوک‌ها را که میزبان‌های مؤثری برای تکامل ویروس‌های آنفولانزا هستند و اغلب در مجاورت گاو نگهداری می‌شوند، نظارت نمی‌کنند. و مقامات گفته اند که با وجود فقدان اطلاعات دقیق، در مورد ایمنی شیر “نگرانی” ندارند.

در بیانیه های مشترک در ماه مارس، USDA، سازمان غذا و دارو و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها به مردم اطمینان دادند که شیر پاستوریزه بی خطر است. اما FDA هنوز در حال انجام آزمایشاتی است تا مشخص کند که آیا این فرآیند ویروس را از بین می برد یا خیر. این آژانس از اعلام نتایج این آزمایش ها خودداری کرد.

برخی از کارشناسان می‌گویند که آژانس‌ها نباید قبل از اینکه داده‌ها را در دست داشته باشند، ادعا می‌کردند که شیر بی‌خطر است، حتی اگر احتمال خطر کمی برای مردم وجود داشته باشد.

دکتر مایکل اوسترهولم، کارشناس بیماری های عفونی در دانشگاه مینه سوتا، گفت: «من درک می کنم که بازار شیر نگران از دست دادن حتی چند درصد از مصرف شیر است.

اما، او افزود: «این ایده که شما می‌توانید از این نوع بحث‌ها صرفاً با دادن مطلق‌ها اجتناب کنید، به خوبی به آنها کمک نمی‌کند.»

او و دیگر کارشناسان گفتند که واکنش فدرال تاکنون بازتاب گام‌های اشتباه اولیه در طول همه‌گیری است. دکتر اوسترهولم گفت: «به نظر می‌رسد که آنها از درس‌های ارتباطی که کووید به ما آموخت، چیز کمی یاد گرفتند.

در مصاحبه ای این هفته، دکتر رزماری سیفورد، دامپزشک ارشد وزارت کشاورزی ایالات متحده، گفت که بیش از دوازده اپیدمیولوژیست فدرال، تقریباً دو برابر تعداد کارکنان آزمایشگاه، کارکنان میدانی و همکاران دانشگاهی و ایالتی همگی در این تحقیقات شرکت داشتند.

او گفت: “لطفاً به خاطر بیاورید که ما کمتر از یک ماه است که درگیر این کار بوده ایم.” ما بسیار سخت کار می کنیم تا اطلاعات بیشتری تولید کنیم.»

دکتر سیفورد گفت، کارکنان وزارت کشاورزی ایالات متحده در حال تجزیه و تحلیل توالی های ژنتیکی ویروسی از گاوهای بیمار هستند، اما دکتر سیفورد گفت، “در آینده بسیار نزدیک” اطلاعاتی را برای کارشناسان خارجی منتشر خواهد کرد.

او افزود: «ما قطعاً تشخیص می‌دهیم که باید درباره تصویر کلی بیشتر بیاموزیم.

دکتر تام اینگلزبی، مدیر مرکز جان هاپکینز برای امنیت بهداشتی در دانشکده بهداشت عمومی بلومبرگ، گفت: اگر این بخش بیشتر پیش رو بود، دانشمندان خارج از دولت می توانستند از قبل به مهار ویروس کمک کنند.

او گفت: «روزهایی که به عنوان یک برنامه خوب یا قابل قبول برای یک سازمان دولتی تلقی می شد که همه داده ها را به تنهایی مدیریت کند، مدت هاست گذشته است.

برخی از کارشناسان گفتند، بخشی از مشکل این است که وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا مدت‌هاست که در موقعیت تنظیم و ترویج تجارت کشاورزی بوده است.

دان تسکه، رئیس اتحادیه کشاورزان کانزاس، گفت: «همه ما می‌خواهیم مزارع موفق شوند و می‌خواهیم این عرضه غذایی ثابت برای مصرف‌کننده آمریکایی داشته باشیم. اما زمانی که شما وظیفه نظارت را نیز بر عهده دارید، در آنجا کمی مشکل ایجاد می‌شود.»

نسخه فعلی ویروس آنفولانزای پرندگان از سال 2020 در طیور، پرندگان وحشی و اخیراً طیف وسیعی از پستانداران در گردش است.

از بعدازظهر جمعه، شیوع در گاوهای شیری به 32 گله در هشت ایالت تگزاس، نیومکزیکو، میشیگان، کانزاس، آیداهو، اوهایو، کارولینای شمالی و داکوتای جنوبی گسترش یافت.

مشخص نیست که چگونه شیوع این بیماری در مزارع لبنی آغاز شد. دکتر سیفورد گفت، داده های اولیه نشان می دهد که حداقل دو انتقال ویروس از پرنده به گاو، در تگزاس پانهندل و نیومکزیکو وجود داشته است.

تاکنون در بین گاوها، ویروسی که H5N1 نامیده می‌شود، به نظر می‌رسد که فقط گاوهای شیرده را تحت تأثیر قرار می‌دهد و فقط به طور موقت. هیچ تشخیصی در گوساله ها، تلیسه های باردار یا گاوهای گوشتی وجود نداشته است و هیچ تلفاتی نیز وجود ندارد. اما به نظر می رسد که ویروس حداقل در یک مورد در تگزاس از گاو گرفته تا طیور سرایت کرده است.

آن گله و گله طیور آلوده در مزارع مختلف بودند. اما به گفته کمیسیون بهداشت حیوانات تگزاس، ویروس ممکن است توسط افراد یا حیواناتی که با اشیاء آلوده به شیر آلوده به ویروس تماس داشته اند، بین آنها منتقل شده باشد.

به نظر می رسد گاوهای آلوده مقادیر زیادی از ویروس را در شیر خود حمل می کنند. (اما USDA حیوانات نسبتا کمی را با سواب بینی آزمایش کرده است و مدفوع را آزمایش نمی کند، یک مخزن رایج برای ویروس ها).

تجهیزات شیردوشی در مزارع لبنی معمولاً تمیز می شوند، اما حداقل یک بار در روز استریل نمی شوند. افرادی که گاوهای شیری را می دوشند به استفاده از عینک ایمنی، ماسک یا محافظ صورت تشویق می شوند، اما توصیه ها اغلب نادیده گرفته می شوند.

در گاوهای مبتلا به H5N1، تولید شیر به شدت کاهش می یابد و شیر چسبناک و زرد رنگ می شود. دکتر کیت پولسن، مدیر آزمایشگاه تشخیصی دامپزشکی ویسکانسین گفت: «ما قبلاً چنین چیزی را ندیده بودیم.

(به گفته سخنگوی دپارتمان کشاورزی کارولینای شمالی، شیر گاوهای آلوده اما بدون علامت، تغییری نکرده است.)

در مصاحبه‌ها، برخی از کارشناسان توصیه‌های آزمایشی وزارت کشاورزی آمریکا را مورد انتقاد قرار دادند، که تا این هفته وعده بازپرداخت فقط برای مجموعه‌ای از حیواناتی را می‌داد که آشکارا بیمار بودند. کشاورزان ممکن است بسیاری از عفونت ها را پیدا نکرده باشند، زیرا آنها به دنبال آنها نبودند.

کیتلین ریورز، اپیدمیولوژیست در مرکز امنیت سلامت جان هاپکینز، گفت: آزمایش گسترده حیوانات با و بدون علائم در اوایل شیوع بیماری برای درک مقیاس و مکانیسم های احتمالی انتقال ویروس بسیار مهم است.

بسیاری از کارشناسان خاطرنشان کردند که خوک ها در نظارت بر آنفولانزا نقش اساسی دارند، زیرا آنها به آنفولانزای پرندگان و انسان حساس هستند. آنها ممکن است به عنوان “کاسه اختلاط” عمل کنند و H5N1 را قادر سازند تا توانایی انتشار موثر در بین مردم را به دست آورد.

دکتر سیفورد گفت که وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا خوک ها را آزمایش نمی کند یا از کشاورزان نمی خواهد این کار را انجام دهند.

آزمایش گاوها برای عفونت H5N1 نیاز به تایید یک مقام دولتی دارد. نمونه‌های شیری که توسط دامپزشک معتبر به دست می‌آید معمولاً در لوله‌ها بسته‌بندی می‌شوند، در خنک‌کننده‌های عایق بسته‌بندی می‌شوند و همراه با یک شناسه منحصربه‌فرد به آزمایشگاه مورد تایید وزارت کشاورزی آمریکا ارسال می‌شوند. سپس تست های مثبت توسط آزمایشگاه ملی USDA در آیووا تایید می شود.

دکتر اینگلزبی گفت که هر مرحله واکنش سریع مورد نیاز برای مهار شیوع بیماری را کند می کند. او گفت که آزمایش باید آسان، رایگان و در دسترس باشد.

دکتر سیفورد گفت که وزارت کشاورزی ایالات متحده قبلا “تعداد کمی” نمونه از گاوهای بدون علائم دریافت کرده است. در بیانیه آژانس آمده است که این وزارت “به شدت توصیه می کند قبل از جابجایی گله ها بین ایالت ها آزمایش شود، که شامل گله های بدون علامت است.”

در حال حاضر برخی از ادارات بهداشت ایالتی و کشاورزان از رویکرد فدرال ناامید شده اند. دکتر جو آرمسترانگ، دامپزشک، گفت: چندین مزرعه در مینه سوتا – که یکی از هشت ایالتی با موارد شناخته شده نیست – نمونه هایی از خون گاو را برای آزمایش آنتی بادی های ویروس به آزمایشگاه های خصوصی می فرستند که نشان دهنده عفونت فعلی یا گذشته است. گسترش دانشگاه مینه سوتا.

دکتر ایمی سوینفورد، مدیر آزمایشگاه تشخیصی پزشکی دامپزشکی تگزاس A&M، گفت: سایر کشاورزان لبنیات تمایلی به آزمایش ندارند، زیرا نگران هستند که ترس از آنفولانزای پرندگان ممکن است به تجارت آنها آسیب برساند.

او گفت: «من فکر می‌کنم کارخانه‌های لبنی بسیار بیشتری نسبت به نمونه‌هایی که ما از آن‌ها نمونه گرفته‌ایم، چنین اتفاقی افتاده‌اند.

ریک نیربوت، مدیر اجرایی انجمن لبنیات آیداهو گفت که کشاورزان لبنیات با قیمت پایین شیر و هزینه های بالای خوراک دست و پنجه نرم می کنند.

او گفت: «این یک وضعیت اقتصادی بسیار دشوار است، و پس از آن به از دست دادن 20 درصد درآمد خود برای یک دوره دو تا چهار هفته‌ای نگاه کنید – این واقعاً اضطراب زیادی را به وضعیت اضافه می‌کند.»

آیداهو واردات گاو از تگزاس پانهندل را پس از انتشار خبر شیوع آنفولانزای پرندگان در آنجا ممنوع کرد، اما با یک هفته تاخیر. آقای نیربوت گفت که داشتن یک گله آلوده در آیداهو، علیرغم آن اقدامات احتیاطی، “یک سانحه شکمی بود”.

مت هریک، سخنگوی انجمن بین‌المللی غذاهای لبنی، گفت که مقامات فدرال باید منابع و تجهیزات بیشتری را برای محافظت از کشاورزان در اختیار کشاورزان قرار دهند و باید به‌روزرسانی‌ها را به طور گسترده‌تری از جمله از طریق رسانه‌های اجتماعی منتشر کنند.

هیچ اشاره ای به شیوع آنفولانزای پرندگان در صفحه اصلی USDA وجود ندارد. آخرین اطلاعیه مربوط به شیوع بیماری از سوی سرویس بازرسی بهداشت حیوانات و گیاهان، بخشی از این بخش، به تاریخ 2 آوریل است.

وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا در حال بررسی واکسن هایی برای محافظت از گاو در برابر H5N1 است، اما مشخص نیست که تولید آنها چقدر طول می کشد. دکتر آرمسترانگ، از دانشگاه مینه‌سوتا، گفت بسیاری از کشاورزان و دامپزشکان امیدوارند که ویروس “خود را بسوزاند”.

در عوض، ممکن است به یک مشکل طولانی مدت تبدیل شود. او گفت: «هدف آماده شدن برای آن است. نه برای این فکر واهی، “این فقط از بین خواهد رفت.”