دولت بایدن برای نجات برنامه های کلیدی کووید در مذاکرات سقف بدهی فشار وارد می کند


به گفته مقامات ارشد دولت آشنا با این مذاکرات، مقامات دولت بایدن روز سه‌شنبه در حال تلاش برای حفظ بودجه برای اجزای کلیدی واکنش فدرال به ویروس کرونا در مذاکرات با جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان بر سر توافقی برای افزایش سقف بدهی بودند.

مقامات دولتی به دنبال محافظت از حدود 5 میلیارد دلار بودجه برای برنامه ای برای توسعه نسل بعدی واکسن ها و درمان های کرونا هستند. به گفته مقامات، آنها همچنین به دنبال حفظ بیش از یک میلیارد دلار بودجه برای ابتکاری برای ارائه واکسن های رایگان کرونا به آمریکایی های فاقد بیمه هستند.

بودجه ای که دولت برای این دو برنامه استفاده می کند قبلاً توسط کنگره تأیید شده است، اما اکنون به طور بالقوه در خطر هستند زیرا جمهوری خواهان به دنبال کاهش هزینه ها از دولت بایدن به عنوان شرط افزایش سقف بدهی هستند.

به عنوان یکی از اجزای توافق محدودیت بدهی، جمهوری خواهان مجلس نمایندگان می خواهند ده ها میلیارد دلار وجوه مصرف نشده را از قانون کمک به کووید-19 که قبلاً تأیید شده بود، پس بگیرند. روز سه‌شنبه مشخص نبود که کدام منابع مالی ممکن است به عنوان بخشی از یک توافق بازپس گرفته شود، اگرچه دولت و مذاکره‌کنندگان کنگره توافق‌هایی در این زمینه پیدا کرده‌اند. پرزیدنت بایدن در این ماه گفت که لغو وجوه مصرف نشده کرونا روی میز است.

نمایندگان کاخ سفید و کوین مک کارتی، رئیس مجلس، فورا به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

برخی از مقامات کاخ سفید برنامه توسعه واکسن موسوم به Project NextGen را مهمترین اقدام کووید برای محافظت در مذاکرات سقف بدهی می دانند. این به طور ضعیفی از برنامه توسعه واکسن دولت ترامپ، معروف به عملیات Warp Speed، الگوبرداری شده است، که مجموعه‌ای از شات‌های موثر را در زمان بی‌سابقه به آمریکایی‌ها ارائه کرد.

مقامات دولت بایدن دیگر بودجه‌های مقابله با کرونا را در سال جاری برای حمایت از برنامه NextGen، از جمله مقداری پول تعیین شده برای آزمایش، با هدف ارائه واکسن بادوام یا مؤثرتر در اوایل سال آینده تغییر داده بودند. در حالی که هنوز هیچ قراردادی با تولیدکنندگان واکسن امضا نشده است، این برنامه می تواند یکی از بلندپروازانه ترین تعهدات دولت در واکنش به ویروس کرونا باشد که با پایان وضعیت اضطراری بهداشت عمومی در 11 مه وارد مرحله جدیدی شد.

پروژه NextGen با هدف تامین بودجه توسعه واکسن‌های کروناویروس که از فناوری‌های متفاوتی نسبت به واکسن‌های Moderna و Pfizer استفاده می‌کنند، است. چنین واکسن‌های جدیدی می‌توانند به طور بالقوه محافظت طولانی‌تری در برابر طیف وسیع‌تری از انواع ویروس کرونا یا دفاع بهتر در برابر عفونت‌ها ارائه دهند.

به گفته مقامات، واکسن‌هایی که از طریق بینی یا دهان تزریق می‌شوند و به عنوان واکسن‌های مخاطی شناخته می‌شوند، از جمله گزینه‌هایی هستند که مقامات دولت قصد دارند از آن‌ها حمایت کنند و هدف آن‌ها انتشار آن در اوایل پاییز 2024 است. (در کوتاه‌مدت، انتظار می‌رود تنظیم‌کننده‌های فدرال در اواخر سال جاری، دور دیگری از تزریق‌های تقویت‌کننده را مجاز کنند.)

این پروژه همچنین قصد دارد برای توسعه واکسن‌های پانکرونا ویروس که در برابر ویروس‌های مختلف کرونا محافظت می‌کنند، بودجه تامین کند. مقامات در حال برنامه ریزی برای توسعه درمان های جدید آنتی بادی مونوکلونال نیز هستند.

داون اوکانل، دستیار وزیر آمادگی و پاسخ در وزارت بهداشت و خدمات انسانی، در مصاحبه ای در این ماه گفت که مقامات فدرال مشغول بررسی گزینه های احتمالی واکسن برای این پروژه و ردیف کردن تولیدکنندگان بالقوه هستند.

خانم اوکانل با اشاره به فناوری‌های مختلفی که می‌توان استفاده کرد، گفت: «ما در حال بررسی همه این‌ها هستیم و متوجه می‌شویم که چه شکاف‌هایی وجود دارد، چیزی که در حال حاضر بیشتر به چه چیزی نیاز داریم، و روی آن نامزدها سرمایه‌گذاری می‌کنیم. برای واکسن ها

دانشمندان امیدوارند با تحویل مستقیم واکسن‌ها به بینی یا دهان، جایی که ویروس ابتدا وارد آن می‌شود و شروع به تکثیر می‌کند، بتوانند عفونت‌های بیشتری را قبل از شروع آن‌ها از بین ببرند و شیوع ویروس را به طرز چشمگیری نسبت به تزریق‌های تزریقی فعلی کاهش دهند.

کارشناسان بهداشت عمومی بر این باورند که واکسن‌های پانکرونا ویروس به طور بالقوه می‌توانند پاسخ‌های ایمنی افراد را نسبت به این ویروس افزایش دهند و در این فرآیند به افراد کمک می‌کنند تا قبل از رسیدن به انواع جدید دفاع کنند.