دولت بایدن از دادگاه عالی خواست تا دسترسی گسترده به قرص سقط جنین را بازگرداند


واشنگتن – دولت بایدن روز جمعه درخواستی اضطراری به دیوان عالی ارائه کرد و از قضات خواست تا بخش هایی از حکم دادگاه تجدیدنظر را که دسترسی به قرص سقط جنین معمولی را محدود می کرد، متوقف کنند.

این درخواست، در اولین پرونده مهم سقط جنین که از زمانی که آنها حق قانونی سقط جنین را در ژوئن حذف کردند، به دست قاضی ها رسید، از دادگاه خواست تا زمانی که دولت درخواست تجدید نظر را دنبال می کند، قرص مایفپریستون به طور گسترده در دسترس باقی بماند.

این گزارش به شدت از حکم یک قاضی فدرال مبنی بر تعلیق تأیید دارو انتقاد کرد.

دادگاه منطقه با حکم علمی FDA در پنج دولت مخالفت کرد؛ تایید دارویی را که به طور ایمن توسط میلیون‌ها آمریکایی در طول بیش از دو دهه استفاده شده بود، لغو کرد؛ و منافع وابستگی به سیستم مراقبت بهداشتی را که به در دسترس بودن آن بستگی دارد، برهم زد. میفپریستون به عنوان جایگزینی برای سقط جنین جراحی برای زنانی که تصمیم به خاتمه قانونی بارداری اولیه خود دارند.

چهارشنبه شب، هیئتی متشکل از سه قاضی از دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده برای حوزه پنجم، در نیواورلئان، تصمیمی متفاوت صادر کرد، و از جامع ترین جنبه های تصمیم قاضی متیو جی. کاکسماریک که به طور کامل غذا را نادیده می گرفت، باقی ماند. و تایید سازمان داروی این قرص.

اما دادگاه استیناف، در یک دستور بدون امضا از یک هیئت متشکل از سه قاضی، به طور موقت سایر جنبه‌های حکم قاضی Kacsmaryk، از جمله با الزام به ملاقات حضوری با پزشکان، لغو در دسترس بودن قرص‌ها از 10 هفته اول 2018 را به پایان رساند. بارداری تا هفت هفته و منع ارسال آنها از طریق پست.

حکم هیئت موقت بود و دادگاه خود تجدیدنظر را در مسیر سریع قرار داد.

در درخواست اضطراری، وکیل کل الیزابت ب. پرلوگار، نماینده FDA، نوشت که شاکیان فاقد توانایی برای اعتراض دارویی هستند که نه مصرف می‌کنند و نه تجویز می‌کنند و هیچ مبنایی برای حدس دوم قضاوت علمی آژانس ارائه نکرده‌اند.

اگر حکم قاضی Kacsmaryk به طور کامل لازم الاجرا می شد، در دسترس بودن mifepristone، بخشی از متداول ترین روش برای پایان دادن به بارداری در ایالات متحده، به شدت مختل می شد.

این پرونده توسط چندین پزشک و گروه پزشکی، از جمله اتحاد برای پزشکی بقراط، که در ماه اوت در آماریلو، تگزاس، جایی که پرونده تشکیل شد، مطرح شد. قاضی Kacsmaryk، منصوب ترامپ که از مخالفان دیرینه سقط جنین است، تنها قاضی فدرال در بخش آماریلو در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در ناحیه شمالی تگزاس است.

اکثریت دادگاه تجدیدنظر نوشت که به نظر می‌رسد قانون محدودیت‌ها مانع از اعتراض به تایید اولیه این قرص توسط FDA در سال 2000 می‌شود. اما می‌گوید که گسترش بعدی دسترسی به این قرص به درستی در برابر قاضی بوده و نگرانی‌های ایمنی معتبری وجود دارد که ضمانت می‌کند. تعلیق مقررات و تسهیل در تهیه قرص ها.

اکثریت افزودند که به نظر می رسد شاکیان حق شکایت دارند زیرا ممکن است مجبور به درمان عوارض ناشی از استفاده از قرص باشند.

دو قاضی اکثریت در هیئت دادگاه تجدید نظر، کرت دی. انگلهارت و اندرو اولدهام، منصوبان رئیس جمهور دونالد جی. ترامپ هستند. سومین قاضی در هیئت دادگاه تجدیدنظر که عملاً مخالف بود، کاترینا هاینس، توسط رئیس جمهور جورج دبلیو بوش منصوب شد.

خانم پرلوگار، نماینده آژانس، پاسخ داد که شاکیان نمی توانند نشان دهند که آن نوع آسیب مستقیم و ملموسی را تجربه کرده اند که به آنها اجازه شکایت می دهد. در عوض، او نوشت، آنها بر حدس و گمان غیرقابل قبول تکیه کردند.

او نوشت: «آنها نه میفپریستون را مصرف می‌کنند و نه تجویز می‌کنند، و تأیید داروی FDA آنها را ملزم به انجام یا خودداری از انجام کاری نمی‌کند». با این حال، بخش پنجم معتقد است که انجمن‌ها به این دلیل هستند که ممکن است از برخی از اعضای آن‌ها خواسته شود زنانی را که توسط سایر ارائه‌دهندگان مایفپریستون تجویز می‌کنند و سپس دچار یک عارضه جانبی بسیار نادر می‌شوند، درمان کنند.

وکلای این شرکت در گزارش دومی که توسط لابراتوار دانکو، که نسخه برند مایفپریستون را می‌سازد، به نام Mifeprex ارسال کرد، وکلای این شرکت گفتند که حکم دادگاه تجدیدنظر “آشوب نظارتی” ایجاد کرده است.

در گزارش این شرکت آمده است: «به جای گذاشتن حکم مدار پنجم به طور جبران ناپذیری به دانکو آسیب می رساند، که هم نمی تواند تجارت خود را در سراسر کشور انجام دهد و هم از تعهدات قانونی خود پیروی می کند. فقدان معافیت اضطراری از سوی این دادگاه همچنین به زنان، سیستم مراقبت های بهداشتی، صنعت داروسازی، منافع حاکمیت ایالت ها و تفکیک قوا آسیب خواهد رساند.

قاضی Kacsmaryk زمانی برای موسسه First Liberty کار می کرد، که می گوید این بزرگترین سازمان حقوقی در کشور است که منحصراً بر دفاع از آزادی مذهبی متمرکز است. دموکرات ها در سال 2019 به دلیل سابقه مخالفت او با حقوق دگرباشان جنسی، به تایید او بر روی نیمکت رای منفی دادند.

در حکم خود، قاضی Kacsmaryk زبان مخالفان سقط جنین را پذیرفت و از ارائه دهندگان سقط جنین به عنوان “سقط جنین”، به روش مورد اعتراض به عنوان “سقط جنین شیمیایی” و به جنین به عنوان “انسان متولد نشده” یا “کودک متولد نشده” اشاره کرد. دانشمندان حقوق گفتند که قاضی بر مطالعات علمی مشکوک تکیه کرده است.

این پرونده دادگاه عالی را به موضوعی بازگردانده است که چندی پیش گفته بود به مقامات منتخب سازمان بهداشت زنان دابز علیه جکسون واگذار می کند، که تصمیم رو علیه وید در سال 1973 را که حق قانونی را برای سقط جنین تعیین می کرد، لغو کرد. قاضی ساموئل آلیتو جونیور در نوشتن برای اکثریت نوشت که شاخه های سیاسی به جای دادگاه ها باید سیاست سقط جنین را تعیین کنند.

تصمیم دابس مربوط به قانون اساسی بود، در حالی که حکم قاضی کاکسماریک عمدتاً بر اصول قانون اداری بود. اما پرونده جدید نشان داد که اختلافات حقوقی بر سر سقط جنین همچنان با قضات درگیر خواهد شد.

مخاطرات بالا هستند. بیش از پنج میلیون زن از میفپریستون برای پایان دادن به بارداری خود در ایالات متحده استفاده کرده اند و بسیاری از مطالعات آن را بی خطر و موثر نشان داده اند. این دارو همچنین برای استفاده در ده ها کشور دیگر تأیید شده است.

در ایالات متحده، این پروتکل معمولاً شامل میفپریستون در ترکیب با داروی دوم، میزوپروستول است که در 10 هفته اول بارداری استفاده می شود. حدود 60 درصد از سقط جنین ها در آن زمان از این دو دارو استفاده می کنند تا جراحی.

اولین دارو اثرات پروژسترون را مسدود می کند، هورمونی که بدون آن پوشش داخلی رحم شروع به تجزیه می کند. دومی که 24 تا 48 ساعت بعد مصرف می شود، باعث انقباضات رحم می شود که محتویات آن را خارج می کند.

اگر دسترسی به میفپریستون محدود باشد، ارائه دهندگان سقط ممکن است صرفاً به میزوپروستول متکی باشند که می تواند به تنهایی مورد استفاده قرار گیرد اما تا حدودی کمتر مؤثر است و بیشتر مستعد ایجاد عوارض جانبی است.

حکم دادگاه تجدیدنظر با دستورهای صادر شده توسط یک قاضی فدرال در ایالت واشنگتن در دعوی دیگری در رابطه با میفپریستون در تضاد است. این شکایت که توسط دادستان های کل دموکرات 17 ایالت و ناحیه کلمبیا علیه FDA تنظیم شد، محدودیت های اضافی را که آژانس بر روی میفپریستون اعمال می کند به چالش کشید و از قاضی خواست تا از محدود کردن دسترسی آن به دارو جلوگیری کند.

قاضی توماس او. رایس از دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه شرقی واشنگتن، منصوب اوباما، محدودیت های اضافی را لغو نکرد اما به FDA دستور داد تا وضعیت موجود را حفظ کند. او آژانس را از محدود کردن در دسترس بودن مایفپریستون در ایالت هایی که شکایت کرده بودند، مسدود کرد.

وکلای دانکو نوشتند که دستورات دوئل آن را “در موقعیتی غیرممکن” قرار داده است.

آنها نوشتند که FDA «نمی‌تواند به دانکو اجازه دهد تا به طور همزمان دو شبکه توزیع جداگانه را برای دو بخش مختلف کشور اداره کند. مقررات فدرال داروسازی اینطور نیست.”