انتظار می رود دادگاه عالی در مورد دسترسی به قرص سقط جنین تصمیم بگیرد: چه باید بدانید


واشنگتن – آینده یک قرص سقط جنین که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد، در مرکز یک نبرد حقوقی در برابر دادگاه عالی قرار دارد، دادگاهی که برای دومین بار در یک سال آینده آماده است تا تلاشی بزرگ برای محدود کردن شدید دسترسی به سقط جنین را بررسی کند.

انتظار می رود که دادگاه تا جمعه شب تصمیم بگیرد که آیا درخواست اضطراری دولت بایدن برای حفظ تاییدیه سازمان غذا و دارو در مورد قرص مایفپریستون را پس از محدود کردن یک دادگاه پایین تر در دسترس بودن دارو در حالی که درخواست تجدید نظر ادامه دارد، بپذیرد.

قاضی ساموئل A. آلیتو جونیور حکم دادگاه بدوی را متوقف کرده بود، اما این توقف در نیمه شب به پایان می رسد. این بدان معناست که قضات احتمالاً قبل از آن زمان تصمیم خواهند گرفت، اگرچه ممکن است مهلت را تمدید کنند یا عمل نکنند.

هنگامی که قضات در ماه ژوئن Roe v. Wade را لغو کردند، اکثریت محافظه کار گفتند که شاخه سیاسی، نه دادگاه ها، باید در مورد سیاست سقط جنین تصمیم گیری کنند. اما این موضوع به سرعت به دیوان عالی کشور بازگشت، در پرونده‌ای که ممکن است پیامدهای گسترده‌ای داشته باشد حتی در ایالت‌هایی که سقط جنین قانونی است، و همچنین برای مرجع نظارتی FDA در مورد سایر داروها.

در اینجا چیزی است که ممکن است بعد اتفاق بیفتد.

موضوع در دسترس بودن میفپریستون است، بخشی از یک رژیم دو دارویی که اکنون بیش از نیمی از سقط جنین ها در ایالات متحده را تشکیل می دهد. بیش از پنج میلیون زن از میفپریستون برای خاتمه بارداری خود در ایالات متحده استفاده کرده اند و ده ها کشور دیگر این دارو را برای استفاده تایید کرده اند.

قضات فدرال اقداماتی را که FDA برای گسترش توزیع دارو انجام داده است مورد تردید قرار داده اند و دادگاه استیناف ایالات متحده برای حوزه پنجم در نیواورلئان، هفته گذشته موانع قابل توجهی را برای دسترسی به این دارو اعمال کرد، حتی با وجود اینکه گفته بود اجازه می دهد قرص باقی بماند. در فروشگاه.

تصمیم آن اساساً زمان را به سال 2016 برمی‌گرداند، زمانی که FDA مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها را اضافه کرد که دسترسی به قرص را آسان کرد. این محدودیت ها شامل مسدود کردن بیماران از دریافت دارو از طریق پست می شود.

کارشناسان می‌گویند حذف گزینه پست عواقب قابل‌توجهی دارد: بیماران باید مرخصی بگیرند، هزینه‌های سفر را بپردازند تا به مطب پزشکی بروند و انگ بیرون رفتن در انظار عمومی برای سقط جنین را تحمل کنند.

این مورد همچنین می‌تواند راه را برای انواع چالش‌ها برای تایید داروها توسط FDA هموار کند. کارشناسان حقوقی گفتند که ارائه دهندگان پزشکی در هر نقطه از کشور ممکن است قادر باشند تا سیاست های دولتی را که ممکن است بر بیمار تأثیر بگذارد، به چالش بکشند، همانطور که ائتلاف پزشکی ضد سقط جنین که شکایت اولیه را علیه این قرص ارائه کرد، انجام داد.

زمانی که دولت بایدن از دادگاه عالی خواست تا مداخله کند، این درخواست به قاضی آلیتو، که بر حوزه پنجم نظارت دارد، محول شد. قاضی آلیتو جمعه گذشته دستوری صادر کرد که به طور موقت اطمینان حاصل کرد که این قرص در دسترس خواهد بود. این سفارش روز چهارشنبه برای دو روز دیگر تمدید شد.

اینکه دادگاه روز چهارشنبه گفت که به خود فرصت بیشتری برای بررسی در دسترس بودن قرص می دهد، نشان می دهد که ممکن است بین قضات اختلاف وجود داشته باشد.

قضات احتمالاً تصمیم خواهند گرفت که آیا درخواست دولت را اجابت کنند یا خیر و چندین گزینه دارند: اطمینان از دسترسی کامل به میفپریستون. محدودیت های قابل توجهی اعمال کنید، اما از محدود کردن شدید در دسترس بودن دارو خودداری کنید. یا همان کاری که یک قاضی فدرال در تگزاس در پرونده اصلی انجام داد، قرص را به طور کامل از بازار معلق کنید.

هر کاری که قضات در این میان انجام دهند، دعوا احتمالاً در دادگاه تجدیدنظر ادامه خواهد یافت. اما دیوان عالی ممکن است گامی غیرعادی بردارد که دادگاه تجدیدنظر را جهش کرده و خود پرونده را بلافاصله رسیدگی کند.

اگر دیوان عالی تصمیم بگیرد به درخواست دولت بایدن عمل نکند، تصمیم حوزه پنجم پابرجاست.

این اختلاف به شکایت گروهی از سازمان‌های پزشکی و چند پزشک که مخالف سقط جنین هستند، بازمی‌گردد، که بیش از دو دهه پیش تایید FDA را برای این قرص به چالش می‌کشد.

این شکایت که در بخش آماریلو دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه شمالی تگزاس ثبت شد، در برابر یک قاضی فدرال قرار گرفت: متیو جی. کاکسماریک، منصوب ترامپ که به عنوان مخالف دیرینه سقط جنین شناخته می شود.

شاکیان ادعا کرده اند که این قرص بی خطر است و روند تایید آژانس برای دارو ناقص بوده است. FDA به شدت با این ادعاها مقابله کرده و ادعا می کند که این دارو بسیار ایمن و مؤثر است. این موسسه به مجموعه ای از مطالعات اشاره کرده است که نشان می دهد عوارض جدی غیرعادی هستند و کمتر از 1 درصد از بیماران نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند.

قاضی Kacsmaryk در حکم اولیه خود گفت که سازمان غذا و دارو به طور نادرست این دارو را تایید کرده است. اما او یک هفته به آژانس فرصت داد تا قبل از اجرایی شدن حکمش به دنبال کمک اضطراری باشد.

دولت بایدن فورا درخواست تجدید نظر داد و یک هیئت متشکل از سه قاضی دادگاه تجدید نظر حوزه پنجم ایالات متحده گفت که میفپریستون می تواند در دسترس باقی بماند زیرا شکایت از طریق دادگاه ها راه می یابد.

اما علاوه بر ممنوعیت ارسال این قرص ها از طریق پست، این هیئت ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی را که پزشک نیستند از تجویز آنها مسدود کرد.

پرونده دوم در مورد قرص سقط جنین در یک دادگاه فدرال در ایالت واشنگتن در جریان است، پس از آن که دادستان های کل دموکرات 17 ایالت و ناحیه کلمبیا شکایتی را برای به چالش کشیدن محدودیت های FDA جدید در دسترسی به میفپریستون تنظیم کردند.

کمتر از یک ساعت پس از صدور حکم قاضی Kacsmaryk، قاضی توماس ا. . اگرچه دستور او کل کشور را تحت تأثیر قرار نداد، ایالت های موجود در آن دعوی اکثریت ایالت هایی را نمایندگی می کنند که سقط جنین در آنها قانونی است.

کارشناسان حقوقی می گویند که تضاد مستقیم بین پرونده ایالت واشنگتن و تصمیم حوزه پنجم برای مسدود کردن بخش های خاصی از قوانین FDA برای داروی سقط جنین به طور بالقوه شانس رسیدگی سریع دادگاه عالی به ماهیت اختلاف را افزایش می دهد.

آدام لیپتاک گزارش کمک کرد