آیا همه‌گیری بعدی می‌تواند در نمایشگاه شهرستان آغاز شود؟


زمان نمایش در نمایشگاه خوکی جوانان بود و انبار خوک شلوغ بود. شرکت کنندگان 3 تا 21 ساله، پیاده روی خود را برای رینگ نمایش تمرین می کردند و موهای خوک را در جای خود می زدند. والدین موهای بچه ها را می بافتند، روبان ها و نوارهایی به شکل خوک اضافه می کردند.

دکتر اندرو بومن، یک اپیدمیولوژیست مولکولی در دانشگاه ایالتی اوهایو، با لباس‌های سبز ضدآب در انبار قدم می‌زد و به دنبال پوزه خوکی می‌گشت. همانطور که او در یک قلم لغزید، خوکی سعی کرد بینی خود را بیرون بیاورد، سپس شروع به نوک زدن بند کفش هایش کرد.

او گفت که دکتر بومن ترجیح می‌دهد داخل قلم‌ها نرود. او به زودی موضوع جذاب تری را مشاهده کرد: خوکی که بینی خود را از بین میله های محوطه بیرون آورده بود. او گفت: «ما یک تعصب کامل برای پوزه‌ها داریم. بعداً، در آزمایشگاه، دکتر بومن و همکارانش متوجه شدند که چندین پوزه که در اطراف این انبار شلوغ در نیو لکسینگتون، اوهایو خفه می‌شوند، دارای آنفولانزا هستند.

جهان در حال بیرون آمدن از یک بیماری همه گیر است که حداقل 6.9 میلیون نفر را کشته است. آخرین نخواهد بود شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام که می‌تواند بین حیوانات و انسان‌ها سرایت کند، در دهه‌های اخیر شایع‌تر شده است و پاتوژن‌های حیوانی در سال‌های آینده همچنان به جمعیت انسانی سرایت خواهند کرد. برای آمریکایی‌ها، سرریز ممکن است مشکلی دور به نظر برسد، خطری که در مکان‌هایی مانند بازار حیوانات زنده در ووهان چین وجود دارد، که ممکن است منشاء همه‌گیری کووید-19 باشد.

آن لیندر، دستیار مدیر برنامه حقوق حیوانات و سیاستگذاری در دانشکده حقوق هاروارد، گفت: «من فکر می‌کنم این احساس واقعی اینجا در ایالات متحده وجود دارد که بیماری چیزی است که از جای دیگری سرچشمه می‌گیرد.

اما خطر واقعی در حیاط خلوت ما وجود دارد – و حیاط انبار. از سال 2011، موارد تایید شده انسانی آنفولانزای خوکی در ایالات متحده بیش از هر جای دیگری در جهان بوده است. (به گفته کارشناسان، ممکن است به این دلیل باشد که سایر کشورها آزمایش و نظارت کمتری انجام می دهند و بسیاری از موارد در اینجا و خارج از کشور احتمالاً شناسایی نمی شوند.) بیشتر آنها به نمایشگاه ها و نمایشگاه های کشاورزی مرتبط بوده اند. خانم لیندر گفت: «آنها به نوعی به نقاط داغ تبدیل شده اند.

اگرچه آنفولانزا اغلب در خوک ها خفیف است، اما این حیوانات به دلیل ایجاد انواع جدید آنفولانزا مشهور هستند. در سال 2009، یکی از این گونه‌های جدید، که منشأ آن خوک‌ها در مکزیک بود، یک بیماری همه‌گیر را ایجاد کرد که بر اساس برآوردهای مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، حداقل 150000 نفر را کشت.

دکتر بومن گفت: “بسیاری از مردم می گویند، “خب، این فقط آنفولانزا است، مشکل بزرگ چیست؟” “اگر همه گیری بعدی باشد، پس واقعا بد است.”

برای بیش از یک دهه، دکتر بومن و همکارانش خطرات را مستند کرده و به دنبال راه هایی برای ایمن تر کردن نمایش های خوکی بوده اند. به طور معناداری کاهش خطرات مستلزم نگاه کردن به خوک‌ها به موجوداتی در طرف دیگر معادله سرریز است. دکتر بومن گفت: آنچه که باید تغییر کند، “خیلی از رفتارهای انسانی است.”

خوک ها نقش کلیدی در تکامل آنفولانزا دارند. آنها می توانند به طور همزمان توسط ویروس های آنفلوانزای خوکی، پرندگان و انسانی آلوده شوند و به عنوان رگ های مخلوط کننده ای عمل می کنند که در آن گونه های مختلف می توانند مواد ژنتیکی خود را تغییر دهند و نسخه های جدیدی از ویروس را تولید کنند.

دکتر بومن که در آن زمان یک دامپزشک فعال بود، گفت: زمانی که همه‌گیری آنفولانزای خوکی در سال 2009 شروع شد، نظارت بر آنفولانزا در خوک‌ها محدود بود. اما شیوع این بیماری چشم ها را باز کرد و دکتر بومن که در دانشکده دامپزشکی در ایالت اوهایو تحصیل کرد، به دانشگاه بازگشت تا با یکی از اساتید سابق خود در پروژه نظارت بر خوکی کار کند.

آنها شروع به کشیدن سواب از خوک ها در نمایشگاه های خوکی کردند و در نهایت شبکه ملی رویدادهایی را که منجر به عفونت های انسانی در یک چرخه قابل پیش بینی سالانه می شد، کشف کردند.

با شروع هر بهار، نمایش‌های «جک‌پات» منطقه‌ای و ملی، که رقبای جدی خوکی را به خود جذب می‌کنند، خوک‌های مزارع دوردست را گرد هم می‌آورند و باعث می‌شوند انواع جدیدی از آنفولانزا در سراسر کشور پخش شوند.

در تابستان و پاییز، تعداد بسیار بیشتری از کودکان خوک های خود را به نمایشگاه های شهرستانی یا ایالتی می آورند. محققان دریافتند در حدود 25 درصد نمایشگاه‌ها، حداقل یک خوک برای آنفولانزا مثبت می‌شود که تمایل به گسترش گسترده دارد. دکتر بومن گفت: “تا پایان نمایشگاه، شما 200 خوک دارید که ویروس آنفولانزا را می ریزند.”

نمایشگاه ها همچنین جمعیت زیادی از مردم را در تماس نزدیک با خوک ها قرار می دهند. خانم لیندر گفت: «کودکانی هستند که خوک‌ها را نوازش می‌کنند و دست می‌زنند و در همان زمان، آب‌نبات پنبه‌ای و هات داگ و فینگر فود می‌خورند».

اسپیلوور اتفاق نادری نیست. در سال 2012، یک شیوع بزرگ آنفولانزای خوکی باعث بیش از 300 مورد تایید شده انسانی شد. دکتر بومن و همکارانش شواهدی پیدا کردند که نشان می‌دهد ویروس از خوک‌ها به مردم در حداقل هفت نمایشگاه مختلف اوهایو رسیده است. دکتر بومن گفت: “این ایده که ما آن را چند بار در مقابل خود می بینیم – بسیار شگفت انگیز بود.”

در طول سال‌های بعد، محققان برای شناسایی عواملی که این نمایش‌ها را مخاطره‌آمیز می‌کرد، کار کردند. آنها دریافتند که اگرچه بیشتر نمایشگاه‌ها دارای ایستگاه‌های بهداشتی دستی بودند، اما تعداد کمی از آنها علائمی داشتند که نحوه استفاده از آنها را توضیح می‌داد – و تقریباً هیچ‌کس این کار را نکرد.

آنها همچنین خطرات مربوط به روش استاندارد توزین را ثبت کردند، که در آن خوک ها به ترتیب، بینی به دم، و یک به یک روی ترازو هدایت می شدند. در طی این فرآیند، بسیاری از خوک ها بینی خود را به پانل های مرتب سازی عمودی که برای نگه داشتن حیوانات در جای خود استفاده می شود فشار دادند و یک خوک آلوده می تواند سطح مشترک را آلوده کند. دکتر بومن گفت: “این منجر به انتقال سریع می شود.” “این یک خوک برای همه در صف پشت سر آنها است.”

محققان، که یافته‌های خود را با برگزارکنندگان نمایشگاه و مقامات بهداشتی در میان گذاشته‌اند، می‌گویند که تغییراتی را مشاهده کرده‌اند و بسیاری از نمایش‌ها از وزن‌کشی اجباری انبوه فاصله گرفته‌اند.

برخی از نمایش‌ها و نمایشگاه‌های بزرگ‌تر که به‌طور سنتی یک هفته به طول می‌انجامند، پس از ۷۲ ساعت شروع به فرستادن بیشتر خوک‌ها به خانه کرده‌اند. این جدول زمانی به این معنی است که خوک هایی که در یک نمایشگاه آلوده شده اند، قبل از شروع به ریختن ویروس، از بین خواهند رفت. دکتر بومن گفت: “آنها در معرض نمایش عمومی نیستند، جایی که حیوانات یا افراد دیگر را آلوده می کنند.”

با این حال، همه نمایش ها پذیرای ایجاد این نوع تغییرات از بالا به پایین نبوده اند. بنابراین، تیم ایالت اوهایو نیز از پایین به بالا کار می کند.

هنگامی که آنها در مسابقه شرکت نمی کردند، بسیاری از کودکان در نمایشگاه نیو لکسینگتون به داخل انبار فروشندگان سرگردان شدند، جایی که صنعتگران و سازمان های محلی در حال خرید و فروش کالاهای خود بودند. غرفه ای نزدیک در ورودی، جایی که یک خوک کارتونی با کت آزمایشگاهی از بچه ها دعوت می کرد تا وارد «آزمایشگاه سوینتیست» شوند، کار سریعی انجام داد.

وقتی گروهی متشکل از سه کودک پیش‌نوجوان نزدیک شدند، ژاکلین نولتینگ، محقق و مربی تیم ایالت اوهایو، آنها را به چالش کشید تا مهارت‌های شستن دست‌شان را آزمایش کنند. او به آنها دستور داد تا یک ژل شفاف را به دستان خود بمالند و آنها را کاملا بشویید. سپس، نور سیاهی را بیرون کشید و اعلام کرد که هر اثری از ژل باقی بماند، می درخشد. شش دست روشن شد.

اوه، شما میکروب های زیادی دارید! او فریاد زد. “در ترک های بند انگشتان شما – می توانید ببینید که چگونه در شکاف های بند انگشتان شما قرار گرفته است؟”

این فعالیت یکی از پایه های اصلی برنامه Swientist است که تیم در سال 2015 شروع به توسعه آن کرد تا به غرفه داران جوان بیاموزد چگونه خوک ها و خود را سالم نگه دارند. در نمایشگاه نیو لکسینگتون، دکتر نولتینگ، که این برنامه را رهبری می‌کند، از کودکان نیز دعوت کرد تا پوشیدن و درآوردن تجهیزات محافظ شخصی را تمرین کنند و کوله‌پشتی‌های پر از فعالیت‌هایی مانند شکار رفتگرهای امنیت زیستی را به آنها هدیه داد. (کسانی که هفت فعالیت را به پایان رساندند، وارد یک نقاشی برای یک iPad شدند.)

محققان در نمایشگاه‌های خوکی در سراسر کشور شرکت می‌کنند که با دو هدف در آن شرکت می‌کنند: کنترل ویروس با پاک کردن بیشتر خوک‌ها و جلوگیری از انتشار آن با آموزش اصول ایمنی زیستی به کودکان.

راب مک کارلی، از سیرکلویل، اوهایو، گفت که اولین کاری که دوقلوهای 5 ساله او می خواهند در یک نمایشگاه انجام دهند این است که ببینند تیم سوینتیست چه فعالیت هایی را ارائه می دهد. او گفت: «آنها مشتاقانه منتظر آن هستند. (و به نظر می رسد توجه دارند؛ وقتی یکی از خوک های خانواده در بهار امسال مریض شد، یکی از دوقلوها اعلام کرد که باید حیوان را جدا کنند.)

اما موفقیت یک شبه به دست نیامد و برخی از خانواده ها در ابتدا با محتاطانه از محققان ایالت اوهایو استقبال کردند. کلی مورگان گفت: “مثلاً “آنها مرا هدف قرار می دهند و فکر می کنند خوک های من بیمار هستند.” که OH-PIGS را مدیریت می کند، مداری از خوک های اوهایو نشان می دهد. “اعتماد باید در ابتدا ایجاد می شد.”

دکتر بومن گفت، دانشمندان داده های خود را با غرفه داران به اشتراک گذاشتند و به آنها اطمینان دادند که آنها “اینجا فقط برای زدن و تحریک و گرفتن نیستند.” آنها خود را به عنوان شریکی با اهداف مشترک مطرح کردند.

لیندسی کالدول، از لیزبورگ، اوهایو، که دو دخترش خوک‌ها را نشان می‌دهند، می‌گوید: «آنها راهنمایی‌های عالی و ایده‌های عالی در مورد اینکه چگونه گله‌مان را سالم نگه داریم، به ما دادند. خانم کالدول گفت، برای مثال، آنها توصیه کردند که پس از بازگشت از یک نمایش، خانواده باید کفش‌های خود را تعویض یا ضدعفونی کنند و خوک‌هایی را که شرکت کرده‌اند قرنطینه کنند.

دختر 16 ساله او، مدی، نیز برخی از این درس ها را در کلاس های کشاورزی خود به همسالان خود منتقل کرده است. و علی‌رغم ترس از سوزن، مدی در میان کودکانی است که نمونه‌های خونی را در اختیار محققان قرار داده است، آنها همچنین در حال جمع‌آوری سواب‌های بینی از غرفه‌داران جوان هستند به این امید که بدانند آنها چقدر در معرض آنفولانزا قرار می‌گیرند و سیستم ایمنی بدنشان چگونه است.

“من عمدتاً سواب می‌کشم تا یاد بگیرم: آیا بیماری به من سر می‌زند؟” روث آن کاریتی، 15 ساله، یک غرفه دار خوکی از مینستر، اوهایو، گفت. “من فقط کنجکاوم بدانم.”

با این حال، برخی از توصیه های بهداشتی، مانند توصیه به اجتناب از خوردن یا نوشیدن در اطراف حیوانات، فروش سختی داشته است. برای بسیاری از خانواده‌ها، که برخی از آنها ظروف غذاخوری را با خود به انبار می‌آورند، اشتراک غذا در یک نمایشگاه راهی برای ایجاد جامعه است. و با نمایش هایی که می تواند تمام روز ادامه داشته باشد، می تواند یک ضرورت تدارکاتی نیز باشد، خانم مورگان گفت: “یعنی باید به بچه ها غذا بدهید وگرنه خیلی گرسنه می شوند.”

در نهایت، تیم ایالت اوهایو تصمیم گرفت این توصیه را کاهش دهد، زیرا نگران بود که این توصیه آنقدر مغایر با فرهنگ باشد که اعتبار آنها را تضعیف کند. (دکتر نولتینگ اذعان کرد، همچنین مشخص نیست که خوردن و آشامیدن چقدر ممکن است خطر را برای افرادی که ساعت‌ها با خوک‌های خود به اشتراک گذاشته‌اند، افزایش دهد.)

تعیین اینکه تلاش های تیم در کل چقدر موثر بوده است دشوار است. نظارت هنوز نسبتاً جدید است و برخی از فصول آنفولانزا به طور طبیعی بدتر از سایرین هستند. دکتر بومن گفت: “اما من فکر می کنم ما سوزن را حرکت داده ایم.” “تغییر در حال رخ دادن است.”

خوک ها تنها حیوانات مزرعه ای نیستند که می توانند پاتوژن های خطرناکی را حمل کنند و محققان اخیراً یک برنامه آموزشی را برای افرادی که جوجه می خرند در فروشگاه های مزرعه شروع کرده اند. دکتر نولتینگ گفت که آنها ممکن است یک برنامه متمرکز بر گاو نیز ایجاد کنند.

دکتر نولتینگ گفت: “ما در مورد اینکه لوگوی ما چه شکلی خواهد بود صحبت کرده ایم، اگر “Swientist and Friends” باشد.” “شاید خوک ما در کت آزمایشگاه دوستانش را با خود داشته باشد.”