شنوایی منشأ کووید با استدلال هایی برای نظریه نشت آزمایشگاهی آغاز می شود


واشنگتن – هیئت مجلس نمایندگان که در مورد منشأ همه‌گیری ویروس کرونا تحقیق می‌کند، اولین جلسه استماع عمومی خود را روز چهارشنبه با جمهوری‌خواهان و شاهدان آنها برگزار کرد که ادعای تهاجمی داشتند مبنی بر اینکه ویروس ممکن است نتیجه یک نشت آزمایشگاهی بوده باشد – تصوری که به موضوع شدید تبدیل شده است. بحث سیاسی و علمی

جیمی متزل، یکی از اعضای ارشد شورای آتلانتیک و یکی از اعضای سابق شورای آتلانتیک، گفت: «هیچ تفنگ سیگاری وجود ندارد که فرضیه منشا آزمایشگاهی را ثابت کند، اما تعداد فزاینده‌ای از شواهد غیرواقعی اسلحه‌ای را نشان می‌دهد که حداقل در لمس گرم است. مقام وزارت خارجه

دکتر متزل یکی از سه شاهد دعوت شده توسط جمهوریخواهان بود. دیگران دکتر رابرت آر. ردفیلد بودند که به عنوان مدیر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در دوران ریاست جمهوری دونالد جی. ترامپ و نیکلاس وید که ویراستار علمی نیویورک تایمز در دهه 1990 بود و مرکز را ترک کرد. سازمان خبری در پایان سال 2011.

این سه نفر قبلا گفته بودند که ویروس ممکن است به طور تصادفی از آزمایشگاه فرار کرده باشد. اما همه آنها روز چهارشنبه گفتند که این سؤال که چگونه همه‌گیری آغاز شد، همچنان باز است و حل و فصل این سؤال مهم است.

دکتر پل جی. اوورتر، مدیر بالینی بخش بیماری های عفونی در دانشکده پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز، به دعوت دموکرات ها شهادت داد.

برخی از طرفداران فرضیه نشت آزمایشگاهی پیشنهاد کرده اند که این یک سلاح بیولوژیکی است که به عمد توسط چین مهندسی شده است. اما دکتر ردفیلد، یک ویروس شناس، گفت که او به این نتیجه رسیده است که ویروس نتیجه یک تصادف است، و دیدگاه او “در درجه اول بر اساس زیست شناسی خود ویروس” است، از جمله این واقعیت که این ویروس بسیار عفونی است و باعث ایجاد بیماری می شود. تکامل سریع انواع جدید

دانشمندان گفته اند که توانایی به خوبی می تواند از طریق سرریز طبیعی یک حیوان تکامل یافته باشد. آن‌ها، از جمله، به ویروس‌های کرونای موجود در خفاش‌ها در سال 2020 اشاره کرده‌اند که قلاب مولکولی را روی سطح خود حمل می‌کنند که بسیار شبیه به ویژگی ویروسی است که باعث کووید-19 می‌شود. این قلاب به ویروس ها اجازه می دهد تا به سلول های انسانی بچسبند.

دکتر ردفیلد همچنین خواستار توقف تحقیقات «به دست آوردن عملکرد» شد، که شامل دستکاری ژن‌های ویروس‌ها به‌گونه‌ای است که می‌تواند آنها را مسری‌تر کند. بسیاری از دانشمندان استدلال می کنند که چنین تحقیقاتی برای کمک به توسعه واکسن ها و سایر اقدامات متقابل پزشکی که می توانند در یک بیماری همه گیر استفاده شوند ضروری است.

دکتر ردفیلد گفت: «من با این ارزیابی مخالفم.