رفتن به نوشته‌ها

چرا تیروئید سلنیوم را از بین می برد؟ سارا پترنل


آیا آنقدر خوش شانس بوده اید که آجیل برزیلی را امتحان کنید؟

می دانم ، س strangeال عجیبی است. 😂

این مهره فوق العاده بزرگ و متمایز اغلب در کاسه آجیل مخلوط می مانند زیرا متفاوت و شاید حتی عجیب به نظر می رسد.

در حقیقت ، آجیل برزیلی دارای طعم و بافت فوق العاده خامه ای است که اغلب با نارگیل مقایسه می شود.

همانطور که مهم است ، آجیل برزیل منبع عالی فیبر و پروتئین است. اما یک ماده معدنی وجود دارد که برزیل را به بهترین دوست جدید شما تبدیل می کند و بهانه ای عالی برای کنار گذاشتن بادام زمینی و امتحان کردن آنها است.

آجیل برزیل یکی از غنی ترین منابع سلنیوم در بین هر غذایی است … تقریبا اشتباه است. (اما بعداً به آن می پردازم.)

و اگر نمی دانید که سلنیوم چقدر برای بیماری هاشیموتو و سلامت تیروئید شما اهمیت دارد ، به زودی اطلاعات بیشتری در مورد این ماده معدنی کوچک آجیل به دست خواهید آورد.

سلنیوم برای سلامتی شما

مانند بسیاری از مواد معدنی ، سلنیوم در مقادیر زیاد مورد نیاز نیست اما هنوز کاملاً ضروری است.

سلنیوم اغلب به دلیل عملکرد آنتی اکسیدانی مورد توجه قرار می گیرد. این بدان معنی است که از آسیب رادیکال های آزاد از طریق استرس اکسیداتیو محافظت می کند.

سلنیوم به فعال شدن آنزیم های لازم برای سم زدایی کمک می کند که گلوتاتیون اکسیداز نامیده می شود. از بین هشت نوع گلوتاتیون اکسیداز ، پنج مورد نیاز به سلنیوم دارند ، که این ماده معدنی را به یک نیروگاه سم زدایی تبدیل می کند ، هرچند غیرمستقیم.

نشانه هایی وجود دارد که آنزیم های حاوی سلنیوم به بدن در بازیافت ویتامین C کمک می کند ، که شهرت آنتی اکسیدان ها را افزایش می دهد. این امر به ویژه مهم است زیرا بر خلاف اکثر پستانداران دیگر ، انسانها قادر به ساخت ویتامین C خود نیستند.

بین عملکرد به عنوان یک آنتی اکسیدان و ترویج سم زدایی ، جای تعجب نیست که مردم به دلیل توانایی سلنیم در مبارزه با سرطان و جلوگیری از بیماری های قلبی به سلنیوم نگاه می کنند.

این چه ربطی به غده تیروئید دارد؟ خب ، در حقیقت بسیار اندک ، به جز این که کاهش استرس اکسیداتیو و حمایت از سم زدایی قطعاً می تواند به عملکرد تیروئید کمک کند.

اما تأثیر مستقیم سلنیوم بر بیماری هاشیموتو و کم کاری تیروئید تأثیر بیشتری حتی در آستین آن دارد.

هاشیموتو ، کم کاری تیروئید و سلنیوم

حالا داریم به چیزهای هیجان انگیز می رسیم.

اگر هر یک از وبلاگ های من در مورد هاشیموتو را خوانده اید یا در شبکه های اجتماعی من را دنبال کرده اید ، از قبل می دانید که بیماری هاشیموتو یک بیماری خود ایمنی است و شایع ترین علت کم کاری تیروئید است.

کم کاری تیروئید زمانی رخ می دهد که غده تیروئید به اندازه کافی هورمون های تیروئید ، T4 و شکل فعال آن ، T3 تولید نمی کند.

این می تواند منجر به حساسیت به سرما ، افزایش وزن ، نازک شدن یا ریزش مو ، خستگی ، ناباروری ، افسردگی و موارد دیگر شود.

این به این دلیل است که هورمون های تیروئید به تنظیم متابولیسم ما کمک می کنند ، که در تعدادی از عملکردهای بدن از جمله تنظیم حرارت و مصرف انرژی نقش دارد.

این تبدیل هورمون های تیروئید به فرم فعال جایی است که سلنیوم وارد بدن می شود.

گروهی از آنزیمها به نام یدوتیرونین دیودینازها وجود دارد که درست مانند گلوتاتیون پراکسیداز ، برای عملکرد به سلنیوم نیاز دارند. بدون این آنزیم ها ، هورمون T4 نمی تواند به T3 تبدیل شود.

سلنیوم و ید ، یکی دیگر از مواد معدنی بسیار مهم برای سلامت تیروئید ، با هم کار می کنند تا غده تیروئید به اندازه کافی عملکرد خود را حفظ کند.

این را هم اضافه کنید که غده تیروئید بیش از هر بافت دیگری در بدن انسان سلنیوم دارد و من مطمئن هستم که شما را در قطار سلنیوم رها کرده ام.

سلنیوم کافی نیست ، سلنیوم زیاد است

مانند بسیاری از مواد معدنی مانند ید ، تعادل سلنیوم باید حفظ شود. بر عملکرد تیروئید به اندازه کافی تأثیر نمی گذارد. بیش از حد می تواند کشنده باشد.

خبر خوب این است که کمبود سلنیوم در کشورهای توسعه یافته نادر است. خبر بد این است که افت کیفیت خاک ممکن است در نهایت قرار گرفتن در معرض طبیعی سلنیوم در غذاهای ما را کاهش دهد. در حال حاضر ، ما چیز زیادی برای ترس نداریم ، اما برای نسل های آینده هنوز زود است که بدانیم.

این روزها ، کمبود سلنیوم معمولاً توسط عوامل دیگری مانند هضم و جذب ضعیف (افزایش خطر در افراد مسن) ، وضعیت HIV ، بیماری کرون و جراحی بای پس معده اخیر ایجاد می شود.

علائم کمبود سلنیوم عبارتند از:

  • ناباروری
  • ریزش مو
  • خستگی
  • اضافه وزن
  • سیستم ایمنی آسیب دیده
  • مشکل در تمرکز

اگر اینها آشنا به نظر برسند ، بسیاری از آنها را نیز به عنوان علائم کم کاری تیروئید تشخیص می دهید. ملت ها

مقدار توصیه شده سلنیوم روزانه 55 میکروگرم است ، اما اگر باردار هستید به 60 میکروگرم و در صورت شیردهی به 70 میکروگرم می رسد.

در طرف دیگر طیف ، هضم بیش از 400 میکروگرم سلنیوم در روز توصیه نمی شود.

اگر بر خلاف مکمل ها ، از منابع غذایی سلنیوم دریافت می کنید ، احتمالاً در معرض خطر مسمومیت قرار ندارید.

با این حال ، علائم مسمومیت عبارتند از:

  • تنفس بوی سیر می دهد
  • طعم فلز در دهان
  • ریزش مو
  • ناخن های شکننده
  • حالت تهوع
  • بثورات یا ضایعات
  • اسهال
  • خستگی
  • تحریک پذیری

رایج ترین منبع غذایی برای مقدار زیاد سلنیوم از دوست قدیمی ما ، آجیل برزیل است. بسته به خاکی که در آن رشد می کنند ، منبع عالی (و بسیار خوشمزه) سلنیوم است ، آجیل برزیل می تواند حاوی مقدار زیادی مواد معدنی (68-91 میکروگرم) باشد ، بنابراین توصیه نمی شود بیش از دو در روز

سایر منابع غذایی سلنیوم عبارتند از:

ماهی تن ، ساردین ، ​​ماهی آزاد و ماهی کاد
میگو
قارچ (مخصوصا کرمینی و شیتاکه)
مارچوبه
دانه های خردل
مرغ ، بوقلمون و گوسفند

نکته ای که باید در نظر داشت این است که اگرچه سلنیوم تحت تأثیر ذخیره مواد غذایی قرار نمی گیرد ، اما پختن گوشت و فرآوری دانه ها (مانند برنج قهوه ای که حاوی مقداری سلنیوم است) می تواند باعث از بین رفتن برخی مواد معدنی شود.

چه زمان و چگونه می توان سلنیوم را برای هاشیموتو تکمیل کرد

با توجه به این که شما باید از این خط خوب کمبود و سمیت سلنیوم عبور کنید ، دانستن اینکه آیا باید مکمل مصرف کنید ، دشوار است. در حالت ایده آل ، بیشتر یا تمام سلنیوم خود را از غذا دریافت می کنید.

رویکرد من این است که فقط در صورت وجود نشانه هایی که لازم است یا سطوح مواد مغذی شما آزمایش شده است نشان می دهد که شما کم هستید ، مکمل می کنم. سپس به آرامی ادامه دهید ، با دوز کم شروع کنید و در صورت لزوم افزایش دهید. چشم های خود را از نظر علائم مسمومیت نگه دارید و هنگام افزودن مکمل های جدید به پروتکل خود ، همیشه با ارائه دهنده مراقبت های اولیه خود صحبت کنید.

سلنیوم اضافه شده در چندین شکل مختلف وجود دارد. تفاوت اصلی در میزان خوب جذب آنها است.

ساده ترین و ارزان ترین فرم برای یافتن ، سلنیم سیترات است. اما به خوبی برخی از اشکال دیگر (گاهی گرانتر) مانند L- سلنومتیونین و سلنوسیستئین جذب نمی شود.

یک دوز مکمل خوب و ایمن 200 میکروگرم در روز است که با غذا مصرف می شود زیرا به این صورت است که شما به طور طبیعی سلنیوم دریافت می کنید و اجازه می دهید تا با سایر مواد مغذی کار کند.

سلنیوم اضافه شده گاهی اوقات در همکاری با ویتامین E یافت می شود ، زیرا هر دو عملکرد آنتی اکسیدان ها را تقویت می کنند و با هم در برابر رادیکال های آزاد کار می کنند.

اخیراً نگرانی و تحقیقاتی در مورد این احتمال وجود دارد که ویتامین E و سلنیوم ، در کنار هم و جداگانه ، خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش دهند. بنابراین اگر قبلاً در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان پروستات هستید ، مصرف آن را توصیه نمی کنم.

اگرچه هیچ گونه نگرانی در مورد تداخل دارو با سلنیوم وجود ندارد ، اما مصرف آن هنگام مصرف هر نوع رقیق کننده خون یا ضد انعقاد توصیه نمی شود ، زیرا ممکن است باعث لخته شدن خون شود.

خوشبختانه ، سلنیوم در هنگام مصرف هرگونه داروی تیروئید بی خطر تلقی می شود ، زیرا هیچ تداخل شناخته شده ای وجود ندارد.

به تصویر بزرگ تیروئید خود فکر کنید

ببینید ، سلنیوم یک ماده مغذی شگفت انگیز برای حمایت از یک زندگی سالم با هاشیموتو است ، اما این یک ماده معدنی معجزه آسا نیست. این یک قطعه جذاب و سرنوشت ساز از پازل است.

با توجه به نقش آن در تبدیل هورمون تیروئید T4 به شکل فعال T3 ، غذاهای حاوی سلنیوم باید بخشی از رژیم غذایی منظم شما باشد. و در صورت وجود علائم کمبود سلنیوم ، ممکن است مکمل نیز لازم باشد.

اما سلنیوم به تنهایی جواب نمی دهد. شما هنوز به فواید سایر مواد مغذی پشتیبانی کننده تیروئید مانند ید ، ویتامین D ، منیزیم و روی نیاز دارید. یافتن داروهای مناسب تیروئید ، ورزش ، مدیریت استرس و متعادل سازی قند خون نیز به همان اندازه مهم است.

و اگر مزایای داشتن سلنیوم را به عنوان بخشی از برنامه سلامت تیروئید خود می بینید ، از خوردن گهگاه آجیل برزیلی نترسید.

اگر آمادگی فراتر رفتن از این مراحل ساده و در عین حال م toثر برای بازگرداندن سلامت تیروئید و مدیریت هاشیموتو را دارید ، برنامه 30 روزه هاشیموتو برای تغذیه و تغذیه با برنامه هاشیموتو ابزارها و منابع مورد نیاز را در یک مکان فراهم می کند تا شما را در درمان خود مجبور کند. سفر.

یک گزینه عالی دیگر برای کسانی که به مراقبت های شخصی بیشتری احتیاج دارند ، از Happy and Healthy Adult من دیدن کنید ، ایده آل است اگر مشکلات بهداشتی پیچیده تری در ارتباط با هاشیموتو یا اختلال دیگری دارید.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *