رفتن به نوشته‌ها

غذا و ورزش در دوران قاعدگی


شما سوالات زیادی در مورد تمرینات قدرتی یا کاردیو در طول دوره خود و اینکه چه چیزی بهتر یا بهتر است دریافت می کنید.

اولا همانطور که همه می دانید من یک مربی معتبر نیستم ، بنابراین هرگونه توصیه فقط این است و قبل از هرگونه مشاوره ، به خصوص اگر شما تازه کار ورزش کرده اید یا بیماری زمینه ای دارید یا قصد باردار شدن دارید ، باید قبل از شروع هر برنامه ای با پزشک عمومی خود صحبت کنید. جدید.

در حال حاضر ، همه چیز خسته کننده خارج از راه ، چرخه ما در واقع به چه معناست و چگونه می توانیم برنامه های م moreثرتری در دوره خود برنامه ریزی کنیم.

در طول دوره قاعدگی تمرین کنید

امروز 1-7

پروژسترون کم و استروژن کم. تمرینات قدرتی را امتحان کنید ، اما زیاده روی نکنید. اکثر مردم در روز اول و به ویژه روز دوم احساس ضعف بسیار می کنند. در طول این دوره از چرخه های ما ، ما درد بیشتری را تحمل می کنیم و زمان بهبودی سریعتر است ، اما همچنین بیشتر مستعد آسیب هستیم. بله

روز 8-13

سطح پروژسترون و استروژن ما بیشتر است. ما می توانیم تمرینات قلبی و HIIT یا تناوبی مانند دوومیدانی و اسکوات را افزایش دهیم. برخی وزنه ها یا زنگ های آزاد را نیز پرتاب کنید تا سطح قدرت خود را حفظ کنید. بدن شما اکنون خوب به نظر می رسد و احساس خوبی دارد ، بنابراین وقت آن است که به خودتان فشار بیاورید و خود را به چالش بکشید!

روز 14 و 15

این زمان تخمک گذاری برای اکثر مردم است. استروژن در بالاترین حد خود برای ساختن ماهیچه های بدون چربی و هماهنگی با بدن شما است – به پیلاتس یا یوگا فکر کنید! حتی سطح پروژسترون و استروژن نیز بالاتر است.

روز 16-24 (روز گذشته)

پروژسترون در حال حاضر در بالاترین سطح خود است و سطح استروژن شما کاهش می یابد. فعالیتهای هوازی سبک مانند پیاده روی ، شنا یا تمرینات با وزن بدن را با حرکات کندتر در نظر بگیرید. بدن شما چربی را بر گلیکوژن ترجیح می دهد ، بنابراین سعی کنید با شدت کمتری ورزش کنید.

غذا در دوران قاعدگی

همیشه یک بازدید کننده ناخواسته یا ناخواسته در هر ماه اما نشانه یک بدن سالم! این هورمون ها را با برخی از غذاهای زیر تحت کنترل داشته باشید و از مصرف کافئین ، مقدار زیادی شکر یا غذاهای فرآوری شده دوری کنید زیرا باعث ایجاد احساس مرگ می شوند.

کلم پیچ ، پرتقال ، ماهی قزل آلا ، کلم بروکلی ، شکلات تلخ ، چای چای ، موز و هندوانه – همه آنها غذاهای فوق العاده ای هستند که به شما کمک می کنند در روزهایی که احساس خیلی کمتری دارید ، احساس انسانیت بیشتری کنید.

نکات:

  • مصرف آب خود را افزایش دهید و از غذاهای شور پرهیز کنید!
  • سعی کنید کروم را در هفته قاعدگی خود مصرف کنید تا به ثبات قند خون کمک کنید.
  • منیزیم را به برنامه شبانه خود اضافه کنید تا خواب راحت تری داشته باشید و به خواب رفتن در شب کمک کنید.
  • سعی کنید غذاهای خانگی مانند اینها را برای برطرف کردن هوس ها انتخاب کنید!



منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *