رفتن به نوشته‌ها

سیستم لاغری شکم – رژیم لاغری


رژیم لاغری شکم
رژیم لاغری شکم

رژیم لاغری شکم

امروزه چربی شکم در اکثر افراد وجود دارد ، چربی دور شکم و باسن نسبتاً طبیعی است و آسیبی به بدن نمی رساند ، اما اگر بیش از حد مجاز باشد ، آسیب های زیادی به بدن وارد می کند و خطرناک است.

مقداری چربی درست زیر پوست قرار دارد. سایر چربی ها در قلب ، ریه ها ، کبد و سایر اندام ها عمیق تر هستند و در بین چربی های زیر پوستی پنهان شده اند.

این چربی چربی احشایی است که باعث سفت شدن چربی شکم و نفخ می شود.

اغلب قسمت چربی همراه شکم شروع به چاق شدن می کند و مشکلات ما را تشدید می کند. بنابراین ، قبل از نیاز به روش هایی برای لاغری سریع شکم بدون ورزش یا با ورزش یا استفاده از قرص های مضر شیمیایی و جلوگیری از چاقی ، باید علل چاقی شکمی را بشناسیم ، زیرا در همه موارد پیشگیری بهتر از درمان است.

رژیم لاغری شکم

غذاهای موجود در رژیم غذایی شما برای کاهش وزن ، البته نباید شما را از هرگونه مواد مغذی مورد نیاز بدن محروم کند.

بهترین رژیم غذایی برای لاغری شکم و باسن ، خوردن همه مواد مفید و جایگزینی غذاهای مفید با غذاهای فرآوری شده مضر و کم مصرف است.

در ادامه غذاهای کاهش وزن را معرفی و بررسی می کنیم

انواع چربی ها

  • تری گلیسیریدهایی که در خون گردش می کنند.
  • چربی زیر جلدی مانند نام آن.
  • چربی احشایی که چربی شکم است و خطرناک است و این چربی در زیر عضلات شکم یافت می شود.

علل چاقی شکمی

چاقی شکمی دلایل متعددی دارد ، از جمله موارد زیر:

  • سیگار کشیدن
  • شام دیروقت
  • غذاهای غنی از چربی مصرف کنید
  • کمبود ویتامین
  • مشکلات هورمونی
  • مقدار زیادی تنقلات پر انرژی بخورید
  • رژیم غذایی بدون پروبیوتیک
  • افسردگی
  • نوشابه بنوشید
  • وعده های غذایی زیاد
  • اعتیاد به شبکه های اجتماعی
  • فشارهای شدید در زندگی

برای کاهش وزن چکار کنیم؟

بسیاری از افراد به چاقی اهمیت نمی دهند و آن را زیبا می دانند و با خود می گویند من به خواسته هایم اهمیت می دهم و مردم از من قدردانی نمی کنند ، اما این نظریه اشتباه است زیرا چاقی تا زمانی که به بدن آسیب نرساند خوب است ، در غیر این صورت هزینه زیادی خواهد داشت. شما نه تنها وزن خود را کاهش می دهید و نه وزن خود را افزایش می دهید.

چربی احشایی بسیار خطرناکتر از چربی زیر جلدی است و باید جدی گرفته شود زیرا چربی احشایی که در شکم ظاهر می شود می تواند از طریق هورمون ها و مواد شیمیایی به هر اندامی منتقل شده و تهدیدی جدی برای سلامتی باشد.

ساده ترین راه برای کاهش وزن تغییر سبک زندگی است.

یک شیوه زندگی سالم ما را به آنچه باید انجام دهیم و از چه چیزی باید اجتناب کنیم می برد که شامل رژیم غذایی مناسب ، ورزش ، تحرک و پایبندی به اصول عملی است.

جنسیت نیز عامل مهمی در لاغری شکم است زیرا مردان چربی احشایی بیشتری در ناحیه شکم و بالها نسبت به زنان جذب می کنند.

ورزش لاغری شکم

انواع مختلفی از تمرینات لاغری شکم وجود دارد که می توانید با انجام روزانه این تمرینات و رعایت رژیم غذایی برای سوزاندن چربی شکم انجام دهید.

بسیاری از تمرینات مانند شنا ، پیاده روی ، دویدن ، دوچرخه سواری یا کوه نوردی به سوزاندن چربی شکم کمک می کند.

اما از آنجایی که این روزها افراد به دلیل مشغله کاری کمتر مشغول فعالیت هستند ، ما چند تمرین ساده را برای کاهش وزن در خانه به شما آموزش می دهیم که می توان آنها را در هر مکانی انجام داد و به تجهیزات زیادی نیاز ندارد.

پیاده روی روزانه

اگر برنامه ورزشی خاصی ندارید ، پیاده روی نقطه ورود خوبی برای افراد است. روزانه 20 دقیقه پیاده روی کنید.

پیاده روی همچنین متابولیسم بدن را بهبود می بخشد ، زیرا متابولیسم بهتری خواهید داشت و شکم با گذشت زمان کوچکتر می شود.

لاغری شکم با تردمیل مانند راه رفتن است ، کافی است روزی 20 تا 30 دقیقه روی تردمیل راه بروید.

یک مطالعه کوچک که در NCBI منتشر شد نشان داد که زنان چاقی که تقریباً 60 دقیقه سه روز در هفته پیاده روی می کردند ، در مدت 12 هفته کاهش قابل توجهی از چربی احشایی را تجربه کردند.

بنابراین شما باید پیاده روی را در برنامه خود لحاظ کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

اگر می خواهید چربی خود را از دست بدهید ، باید تا حد امکان عضلات خود را تمرین دهید.

برای کاهش وزن چه بخوریم؟

رژیم ها و نوشیدنی های زیادی برای سوزاندن چربی شکم وجود دارد ، از جمله:

چای سبز

چای سبز برای کاهش وزن بسیار مفید است و غدد عروقی بدن را فعال کرده و چربی ها را می سوزاند.

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است.

آنتی اکسیدان موجود در چای سبز ماده ای به نام کاتچین است که با آزادسازی سلول های چربی شکم ساده ترین راه برای از بین بردن چربی شکم را فراهم می کند.

صبحانه بنوشید تا بدون ورزش سریع وزن کم کنید

هرچه منیزیم ، پتاسیم و کلسیم بیشتری بخورید ، وزن بیشتری کاهش خواهید یافت. اکنون ما با ماده مغذی که هر سه می خورند ، یعنی شیر ، سروکار داریم.

صبحانه خود را با شیر شروع کنید تا بدن شما در ابتدای روز مقدار کافی کلسیم دریافت کند. کلسیم کافی سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد تا کالری بیشتری بسوزاند و وزن کم کند.

نوشیدن شیر را در طول روز فراموش نکنید ، حتی اگر بتوانید میان وعده های خود را از چای به شیر تغییر دهید ، پس علاوه بر سلامتی ، از کاهش وزن نیز رنج خواهید برد.

لاغری شکم و پهلوها با زنجبیل

زنجبیل گیاهی گرم است که از ریشه آن برای لاغری شکم استفاده می شود.

یکی از خواص زنجبیل برای کاهش وزن کاهش اشتها است. زنجبیل کالری محدودی دارد و می توان آن را با غذا یا نوشیدنی مصرف کرد.

زنجبیل متابولیسم را دو برابر می کند ، می توانید زنجبیل را با چای ، لیمو و عسل بنوشید تا علاوه بر نقش آنتی اکسیدانی ، متابولیسم را نیز افزایش دهد ، زنجبیل همچنین نقش عمده ای در کاهش وزن دارد.

غذاهای شور را کاهش دهید

نمک به حفظ آب در بدن کمک می کند و معده شما را متورم می کند ، بنابراین از نمک و غذاهای پر نمک در رژیم غذایی خود اجتناب کنید.

غذاهای تند بخورید

خوردن غذاهای تند متابولیسم را افزایش داده و منجر به سوزاندن چربی و کالری بیشتر و کاهش وزن می شود.

گرسنگی نکشید

رژیم غذایی اساسی رژیمی است که در آن فرد گرسنه نمی ماند. اگر از رژیمی استفاده می کنید که برای مدت طولانی شما را گرسنه نگه می دارد ، بدن شما فکر می کند گرسنه است بنابراین کالری نمی سوزاند و باعث چاقی نمی شود.

سرکه سیب

سرکه سیب سطح قند خون را تنظیم کرده و با تحریک آنزیم های چربی سوز احساس گرسنگی و سیری را کاهش می دهد.

اغلب توصیه می شود روز خود را با سرکه سیب شروع کنید تا در طول روز هضم شود.

سرکه سیب یک محرک عالی صفراوی است و تعادل pH معده را حفظ می کند و به شما کمک می کند شکمی صاف داشته باشید.

سرکه سیب باعث افزایش سیری و کاهش اشتها می شود. شما باید هر روز 1 قاشق چای خوری سرکه سیب را با آب گرم با معده خالی بنوشید.

میوه

تحقیقات نشان داده افرادی که مقدار زیادی ویتامین C مصرف می کنند 30 درصد بیشتر از سایرین چربی می سوزانند.

فلفل قرمز و کیوی از جمله میوه های غنی از آنتی اکسیدان ها مانند پنی سیلین (ترکیباتی هستند که تولید چربی را متوقف می کنند) هستند.

استرس خود را کاهش دهید

استرس ترشح هورمون ها در بدن را افزایش می دهد که تعادل بدن و عادات غذایی را بر هم می زند و میل به خوردن غذاهای شیرین یا شور را افزایش می دهد.

نعناع

نعناع به هضم سریع غذا کمک می کند و از تجمع چربی جلوگیری می کند.

این ماده به از بین بردن نفخ ناشی از تجمع چربی در شکم به دلیل عدم هضم مناسب غذا کمک می کند.

گیاهانی مانند نعناع سم زدا هستند و به ویژه در درمان و حذف چربی های معده مفید هستند.

گودوسر

خوردن بلغور جو دوسر برای صبحانه شما را تا ناهار فعال نگه می دارد و نمی خواهید غذاهای پرکالری بخورید. در نتیجه ، متابولیسم شما را تسریع کرده و وزن خود را کاهش می دهید.

کنجد

کنجد دارای طبیعت گرم است و باعث سوزاندن چربی شکم و کاهش وزن می شودبه

لوبیا سیاه

لوبیا سیاه خواص زیادی برای سوزاندن چربی شکم و پهلوها و کاهش وزن دارد ، بنابراین از آن غافل نشوید.

چوب میخک

چوب میخک تاثیر خوبی در کاهش وزن دارد ، بنابراین غذاهای مضر را جایگزین آن کنید.

کورکوم

از زردچوبه برای بهبود سلامت و افزایش جذب و هضم چربی ها استفاده کنید.

آجیل

آجیل حاوی مقدار زیادی فیبر و اسیدهای چرب امگا 3 است که باعث کاهش کلسترول و کاهش وزن می شود.

باید بدانید که همه انواع غذاهایی که به کاهش وزن کمک می کنند نباید چربی روزانه ما را کاهش دهند زیرا بدن به چربی های حیاتی نیاز دارد.

آجیل ها چربی های خوب و خوبی هستند ، مصرف روزانه 28 گرم دانه مانند بادام ، پسته یا فندق و هر دانه می تواند روند لاغری شکم و باسن را افزایش دهد.

دارچین

دارچین طبیعتی گرم دارد و برای لاغری افرادی که از سرمای شدید رنج می برند مفید است زیرا متابولیسم را افزایش داده و چربی ها را می سوزاند.

اب

برای کاهش وزن همیشه آب بنوشید زیرا آب اشتها را کاهش می دهد ، متابولیسم را تسریع می کند و بدن را تمیز می کند ، بنابراین همیشه 8 لیوان آب در روز بنوشید و قبل از غذا حتما آب سرد بنوشید تا بدن گرم شود و کالری بیشتری برای گرم شدن آن وجود دارد. به وزن.

فواید نوشیدن آب برای همه آشکار است. آب کالری ندارد ، اما به شما احساس سیری می دهد. گفته می شود که نوشیدن مقدار زیادی آب سرد کالری را می سوزاند. این به این دلیل است که آب یخ باید وارد بدن شود تا با دمای بدن گرم شود ، که به انرژی نیاز دارد. مصرف 2 لیتر آب سرد در روز می تواند 70 کالری بسوزاند.

علاوه بر این ، نوشیدن آب باعث می شود کلیه ها به جای کبد کار کنند ، بنابراین مواد زائد را از بدن خارج می کند. یکی از وظایف اصلی کبد تبدیل چربی بدن به انرژی است. اگر کبد وظیفه دفع مواد زائد را بر عهده بگیرد ، کبد چربی بدن را می سوزاند و آن را به انرژی تبدیل می کند.

انجام دادن

هل به دلیل خاصیت چربی سوزی باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

سوزاندن 3500 کالری

برای از دست دادن نیم پوند چربی بدن ، باید 3500 کالری بسوزانید ، به این معنی که باید 500 کالری در هفته کاهش دهید.

لاغری شکم

این روزها تبلیغات زیادی در مورد انواع دستگاه های لاغری و حتی جراحی ها مشاهده می کنیم که به افراد قول می دهد بدون ورزش سریع وزن خود را کاهش دهند ، اما همیشه م effectiveثر نیستند.

لاغری شکم با دستگاه لاغری و ژل

قبل از هر چیز باید بگوییم که لاغری شکم و باسن بدون ورزش و رژیم غذایی مناسب امکان پذیر نیست و گاهی خطرناک است.

لاغری موضعی شکم با وسایلی مانند لاغری شکم یا لاغری شکم با دستگاه های مخصوص متصل به شکم و سوزاندن آب و چربی بدن با درجه حرارت بالا تا حدی امکان پذیر است و با آن لازم است تغذیه مناسب و امکان از تحرک

کرم ها و ژل ها برای لاغری شکم نیز به همین ترتیب است.

عمل جراحي

جراحی لاغری بیشتر برای افرادی است که اضافه وزن و چاقی دارند.

جراحی همیشه آخرین راه حل سلامتی است و اگر روش های دیگر جواب نداد ، جراحی کنید.

این جراحی ها ممکن است سریع ترین راه برای کاهش وزن شکم باشد ، اما عواقب ، آسیب ها و خطرات نیز باید در نظر گرفته شود.

جراحی لاغری بیشتر بر سیستم گوارش تأثیر می گذارد ، مقدار کمی غذا وارد معده می شود و فرد وزن خود را کاهش می دهد.

برخی از جراحی های دیگر چربی را مستقیماً از بدن خارج می کند.

انواع جراحی کاهش وزن

جراحی بای پس معده Roux-en-Y

حلقه معده (قابل تنظیم)

تزریق چربی

آستین معده

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *