رفتن به نوشته‌ها

احساسات بزرگ مانع پذیرش بدن می شود؟ ممکن است غمگین باشید


زمان خواندن: 6 دقایق

اگر غذای شهودی را بررسی کرده اید ، احتمالاً از نظر عقلی پذیرفته اید که رژیم ها کار نمی کنند. ممکن است با این ایده که هرگز خود را به روال تنبیهی محدود کردن غذا ، کالری ، ماکروها و امتیازها بازگردانید ، کمی احساس آرامش کنید. با این حال ، با توجه به همه این موارد ، ممکن است احساس کنید که زندگی شما وارونه شده است.

می توانید بگویید که راه های بی پایان برای مراقبت از سلامتی شما وجود دارد که نیازی به کاهش وزن ندارد. می توانید بگویید که بسیاری از افراد برای بدن خود در هر اندازه و شکلی که در حال حاضر هستند ارزش قائل هستند ، احترام می گذارند یا حتی دوست دارند. با این حال ، ممکن است در مورد کنار گذاشتن رژیم غذایی دچار تضاد شوید.

فرآیند یادگیری و تمرین خوردن بصری می تواند احساسات بسیار بزرگی را تحریک کند – یا حتی با نیروی سونامی به شما ضربه بزند. یکی از این احساسات غم است.

بخشی از رهایی از رژیم گرفتن و حرکت به سمت اندازه و اندازه بدن ، ناراحتی از چیزهایی است که پشت سر گذاشته اید. من قصد ندارم از رژیم غذایی یویو صرف نظر کنم. منظور من از محرومیت از محدودیت برخی غذاها و احساس گناه در خوردن آن غذاها در هنگام “تقلب” در رژیم غذایی یا به طور کلی رژیم غذایی خود را متوقف می کنید. اندوهی که من در مورد آن صحبت می کنم همان چیزی است که شما تجربه می کنید وقتی از خیال داشتن یک تیپ بدنی خاص دست می کشید – و زندگی ای که همیشه تصور می کردید با آن همراه می شود.

تخیل را کنار بگذارید

میدونی منظورم چه فانتزیه در حالی که هرکس امیدها و رویاهای خود را در مورد چگونگی پیشرفت زندگی خود دارد ، موضوعات مشترک مشترکی با تخیلات کاهش وزن وجود دارد:

  • اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت
  • دوستان بیشتری خواهید داشت
  • شما برای شرکای بالقوه عاشقانه مطلوب تر خواهید بود
  • شغل بهتری خواهید داشت … یا ترفیع
  • در خرید لباس های زیبا سرگرمی بیشتری خواهید داشت
  • انرژی بی حد و حصر و سلامت کامل خواهید داشت
  • شما در نهایت تمام کارهایی را که به تعویق انداخته اید انجام می دهید ، مانند پوشیدن بیکینی یا سفر به پاریس
  • شما قادر خواهید بود هر آنچه می خواهید بخورید … و هرگز وزن از دست رفته را دوباره به دست نیاورید

این تخیلات از هوا به ما نمی رسد. این نه تنها از طریق تبلیغات برنامه ها و محصولات کاهش وزن ، بلکه از طریق جامعه ، به ویژه رسانه ها ، به ما تغذیه می شود. چند برنامه تلویزیونی و فیلم می بینید که در آن افراد بزرگتر دوستان ، شریک عالی و زندگی موفق و موفق داشته باشند؟

حتی اگر از نظر تئوری پذیرفتن اندازه را بپذیرید ، معمولاً هنوز هم احساسات مبهم یا حتی منفی در مورد بدن خود دارید.

من به تازگی در مورد کار درمانگر جین کورتنی ، از جمله مقاله او در سال 2008 ، “پذیرش اندازه به عنوان یک فرآیند عزاداری” مطلع شدم. او می نویسد که چگونه زنان از ایده کنترل اندازه و شکل بدن ما چشم پوشی می کنند ، احساس گم شدن می کنند و امید خود را برای فرار از تحقیر جامعه (و خودمان) نسبت به بدنهای ناقص از دست می دهند. ما امید به دست آوردن همه پاداش هایی را که با امتیاز ناچیز به دست می آید ، از دست می دهیم. اگر بدن شما بزرگتر است و مشکلات مفصلی یا حرکتی دارید ، امید به از بین بردن این مشکلات را از دست می دهید (و به احتمال زیاد حداقل یک ارائه دهنده خدمات درمانی “کاهش وزن” را به عنوان یک درمان ساده پیشنهاد کرده است).

توصیف چگونه فرایند پذیرش بدن پنج مرحله غم را نشان می دهد.

مراحل 1 و 2: انکار و عصبانیت

در مرحله انکار ، ممکن است قبول کنید که کاهش وزن برای اکثر مردم پایدار نیست ، اما به این امید ادامه دهید که شما یکی از نادرهای شاخدار هستید که می توانید وزن خود را کاهش داده و آن را برای همیشه حفظ کنید. اگر به اندازه کافی کار کنید می توانید زیست شناسی را شکست دهید. اگر بدن شما تمایل به کاهش وزن ، هر چند موقت ، نشان دهد ، به احتمال زیاد این امید را حفظ خواهید کرد.

شما می توانید مبارزه برای کنترل بدن خود را با تلاش برای متقاعد کردن خود کاهش دهید که مبارزه با بدن شما – به جای به چالش کشیدن استانداردهای بدن جامعه – طبیعی است. شانس این است که شما احساس جدا شدن یا جدا شدن از بدن خود کنید. کورتنی یک مثال می دهد که بدانید دقیقاً چقدر کالری خورده اید اما در یک لحظه مشخص نمی دانید گرسنه هستید یا خیر.

در مرحله عصبانیت ، ممکن است احساسات خود را به درون یا خارج هدایت کنید. اگر عادت دارید اندازه و فشارهای غیرواقعی جامعه را برای نازک شدن بپذیرید ، خشم ممکن است به فوبیای چاقی که در جهان مشاهده می کنید و احتمالاً در جهان با آن روبرو هستید ، معطوف شود. اگر با ایده پذیرفتن اندازه آشنا نیستید ، ممکن است از خود عصبانی باشید زیرا هنوز نتوانسته اید وزن خود را کاهش داده و آن را حفظ کنید. این می تواند منجر به سرزنش خود و رژیم اجباری در تلاش برای کنترل یا حتی تنبیه بدن شما شود.

مرحله 3: چانه زنی

اگر خود را به دلیل “شکست” در رژیم غذایی سرزنش کنید ، ممکن است بدن فعلی خود را نوعی تنبیه برای شکست خود تلقی کنید. شما ممکن است برای شانس دیگری برای “برنده شدن” از طریق تجدید نظم و انکار خود چانه بزنید. کورتنی می گوید چرخه شکست و چانه زنی می تواند سالها اتفاق بیفتد.

برخی از افرادی که اندازه را قبول دارند ، رژیم یویو را کنار می گذارند در خود، اما همچنان در نهایت بین توافقهای متضاد برای کنترل بدن خود (برای برآوردن آرمانهای اجتماعی) و واژگون ساختن آن آرمانها “معامله” می کنند. این معامله ممکن است به تلاش برای کوچک کردن و تغییر شکل بدن آنها ادامه دهد ، اما اکنون این کار را به نام “سلامتی” انجام دهید. جستجوی “سلامتی” می تواند دارای ویژگی اخلاقی باشد ، وقتی از ورزشگاه غافل می شوید یا چیزبرگر را به جای سالاد انتخاب می کنید ، همانقدر شرمسار و نفرت انگیز هستید که هر کسی که به دلایل زیبایی رژیم می گیرد احساس می کند.

بنابراین چگونه می توانید بفهمید که به جای تغذیه بدن خود با حرکت مفرح و تغذیه ملایم ، چانه می زنید؟ وقتی رفتارهای شما اجباری می شوند و بوی مشخصی از خود محرومیت دارند. یا ، کریستی هریسون ، مجری پادکست “Food Psych” و نویسنده “Anti-Diet” می گوید ، هنگامی که انتخاب های شما از مکانی برای کنترل خود ، و نه از مراقبت از خود ، ناشی می شود. در نهایت ، این مرحله می تواند منجر به کنار گذاشتن میل به کنترل شود.

مراحل 4 و 5: افسردگی و پذیرش

به گفته کورتنی ، مرحله افسردگی می تواند منجر به دو نوع افسردگی شود – واکنشی و مقدماتی. افسردگی واکنشی شامل تفکر فاجعه بار است. اگر عادت به پذیرش اندازه ندارید ، ممکن است فکر کنید که هرگز از مزایای یک زندگی “معمولی” برخوردار نخواهید شد ، هرگز احساس جذابیت نخواهید کرد ، فعال نیستید ، یا شغل و زندگی جنسی رضایت بخشی خواهید داشت.

اگر اندازه را بپذیرید ، ممکن است بدانید که می توانید زندگی شخصی خود را در یک بدن بزرگتر داشته باشید ، اما احساس کنید که در نبرد سخت برای تغییر یک جامعه هراسی چاق دچار ضربه شده اید. افسردگی مقدماتی این است که با این واقعیت روبرو شوید که وقتی در بدن چاق هستید زندگی در دنیای چربی کار آسانی نیست.

وقتی به مرحله پذیرش می رسید با ظاهر و اندازه بدن خود احساس راحتی می کنید ، شما دیگر اندازه خود را دلیلی برای عدم مشارکت در فعالیتهایی که از آنها لذت می برید یا می خواهید امتحان کنید ، نمی بینید. شما به گونه ای غذا می خورید و ورزش می کنید که احساس خوب و طبیعی داشته باشد ، نه به گونه ای که منظور شما این باشد که به نوعی خود را “اصلاح” کنید. از آنجا که هنوز در جامعه ای زندگی می کنید که از فوبیای چربی رنج می برد و کاملاً از فرهنگ رژیم استفاده می کند ، شما هنوز با نظرات ، موقعیت ها یا اطلاعاتی روبرو خواهید شد که برای شما هیجان انگیز خواهد بود ، اما شما مشغول آن نیستید.

به اندوه شما احترام بگذارید

بسیاری از مشتریان من زمانی که شروع به دیدنشان می کنم بین چانه زنی و افسردگی هستند. اگر آنها در مرحله انکار قرار دارند ، وقتی تبدیل به خشم می شوند ، عموماً این عصبانیت را به سمت جامعه سوق می دهند تا خودشان.

من می دانم که کنار گذاشتن خیال کنترل مطلق بر ظاهر ، احساس و عملکرد بدن ما و داشتن یک زندگی خیالی برای همراهی با آن چقدر دشوار است. من با رها کردن تخیل و مشاهده روند پیشرفت در مشتریانم ، آزمایش کرده ام. در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید:

  • تا آنجا که ممکن است خودتان را در مورد اینکه چرا وزن شاخص سلامت نیست ، آموزش دهید.
  • لیستی از روش هایی که رژیم به شما آسیب رسانده است تهیه کنید. در صورت نیاز آن را مرور کنید.
  • تمرین مجدد بدن خود را با تکنیک هایی مانند تمرینات تنفسی ، اسکن بدن یا تمرینات ذهن آگاهی انجام دهید.
  • به یاد داشته باشید که تحت رژیم غذایی قرار گرفتن است تقصیر تو نیستبه شما از جامعه عصبانی هستید نه از خودتان. بنویسید “تقصیر شما نیست” روی برچسب و آن را در جایی که می بینید قرار دهید.
  • به خودتان یادآوری کنید که علم نشان می دهد نمی توانید به طور دائم وزن کم کنید … حتی اگر فکر می کنید این کار باعث می شود احساس بهتری داشته باشید.
  • آیا ایده هایی دارید که بتوان آنها را به چالش کشید؟ به عنوان مثال ، آیا مواردی وجود دارد که خود را از انجام آنها منع می کنید تا زمانی که در اندام کوچکتری قرار بگیرید؟ با این کار چه چیزی از دست می دهید؟
  • با یک متخصص تغذیه یا درمانگر آشنا با تصویر بدن کار کنید تا دلیل اینکه چرا فکر می کنید با وزن سبک تر و شرم آور بدن “احساس بهتری دارید” را شروع کنید.
  • به خود اجازه دهید که از کنار گذاشتن یک فانتزی ظریف و کامل غصه بخورد. اگر در نشان دادن شفقت به خود مشکل دارید ، راههای تقویت شفقت خود را بیابید.

کری دنت او یک متخصص تغذیه ، نویسنده مستقل ، مشاور غذای شهودی ، نویسنده و سخنران ثبت شده در شمال غربی اقیانوس آرام است. از جمله ابرقدرت ها شکست اسطوره های تغذیه و توانمندسازی زنان تا در بدن خود احساس بهتری داشته باشند و غذاهایی را انتخاب کنند که از سرگرمی ، تغذیه و سلامتی پشتیبانی می کند.

این پست را چاپ کنید این پست را چاپ کنید

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *