طبق یک مطالعه برجسته از دانمارک، افراد تراجنسیتی در معرض خطر بیشتری برای خودکشی هستند


بر اساس تجزیه و تحلیل جامع سوابق بهداشتی و قانونی نزدیک به هفت میلیون نفر در چهار دهه گذشته، افراد تراجنسیتی در دانمارک به طور قابل توجهی بیشتر از سایر گروه ها در معرض خطر خودکشی هستند. این مطالعه برای اولین بار در جهان است که داده های ملی خودکشی را برای این گروه تجزیه و تحلیل می کند.

بر اساس سوابق بررسی شده در این مطالعه، افراد تراجنسیتی در کشور 7.7 برابر اقدام به خودکشی و 3.5 برابر میزان مرگ و میر خودکشی در مقایسه با سایر افراد جامعه داشتند، اگرچه میزان خودکشی در همه گروه ها در طول زمان کاهش یافت. و افراد تراجنسیتی در دانمارک – بر اثر خودکشی یا دلایل دیگر – در سنین پایین‌تر از دیگران جان خود را از دست دادند.

دکتر مورتن فریش، اپیدمیولوژیست سلامت جنسی در موسسه سرم استاتنس در کپنهاگ گفت: “این بدون شک مشکل بزرگی است که باید به آن توجه شود.” و یکی از نویسندگان مطالعه جدید.

این یافته‌ها که روز سه‌شنبه در ژورنال انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد، در یک لحظه سیاسی پرمشغله در ایالات متحده آمده است، جایی که قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در سراسر کشور قوانینی را وضع کرده‌اند که جنسیت و هویت جنسیتی، محدود کردن نمایش‌های درگ، استفاده از حمام برای افراد ترنس‌جندر را هدف قرار داده‌اند. و مراقبت های پزشکی مرتبط با جنسیت

مطالعات روی افراد LGBTQ در ایالات متحده نشان داده است که آنها دارای میزان بالایی از افکار و تلاش برای خودکشی هستند و آنها را در معرض خطر بالای مرگ ناشی از خودکشی قرار می دهد. اما با وجود داده های اندک در مورد مرگ و میرهای واقعی، خطر خودکشی به موضوعی داغ و حدس و گمان و بحث تبدیل شده است. برخی از جمهوری‌خواهان استدلال کرده‌اند که خودکشی در میان افراد ترنس‌جندر نادر است، در حالی که برخی از حامیان LGBTQ اعلام کرده‌اند که قوانین جدید می‌تواند تراجنسیت‌های جوان بیشتری را به سمت خودکشی سوق دهد.

آن هاس، استاد بازنشسته در دانشگاه سیتی نیویورک که به مدت دو دهه در مورد خطرات خودکشی در بین افراد LGBTQ مطالعه کرده است، گفت: «این یک رد آشکار برخی از آن استدلال های سیاسی است که نشان می دهد خطر خودکشی در این گروه ها اغراق آمیز است.

اما دکتر هاس افزود: «اکنون زمانی برای استفاده از داده ها برای هرگونه اتهام سیاسی نیست.»

ایالات متحده، مانند بسیاری از کشورها، اطلاعاتی در مورد گرایش جنسی یا هویت جنسی افرادی که به دلیل مرگ خشونت آمیز می میرند، ندارد، زیرا این اطلاعات در گواهی فوت ثبت نشده است. چند محقق مرگ در تلاش برای جمع‌آوری چنین داده‌هایی با مصاحبه با دوستان و خانواده متوفی هستند، اگرچه پیشرفت کند بوده است.

با این حال، دانمارک دارای یک مخزن داده متمرکز برای همه شهروندان خود است که محققان را قادر می سازد تا مطالعات گسترده و به شدت کنترل شده را انجام دهند.

نویسندگان گزارش جدید با جمع‌آوری داده‌ها از دو منبع، نزدیک به 3800 تراجنسیتی را در دانمارک شناسایی کردند: سوابق بیمارستانی و برنامه‌های کاربردی برای تغییر جنسیت قانونی. در میان آن گروه، تقریباً 43 درصد تشخیص روانپزشکی داشتند، در حالی که 7 درصد از گروه غیرتراجنسی تشخیص داده بودند.

این مطالعه 92 اقدام به خودکشی و 12 مورد مرگ خودکشی را در گروه تراجنسیتی بین سال‌های 1980 تا 2021 شناسایی کرد که میزان قابل توجهی بالاتر از آن چیزی است که در گروه غیرتراجنسی مشاهده شد. محققان گفتند که به احتمال زیاد خودکشی های دیگری نیز در داده ها ثبت نشده اند، زیرا هیچ سابقه ای هویت جنسیتی فرد را نشان نمی دهد. این مطالعه همچنین نشان داد که میزان سایر مرگ‌های غیرخودکشی در گروه ترنس‌جندر تقریباً دو برابر نرخ غیرتراجنسی‌ها بود.

به گفته محققان، ایالات متحده و دانمارک نرخ خودکشی قابل مقایسه ای دارند – 14 در هر 100000 نفر در کل جمعیت – که نشان می دهد یافته های این مطالعه ممکن است در ایالات متحده نیز اعمال شود.

جیلیان برانستتر، استراتژیست ارتباطات در اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا، می‌گوید: «افراد ترنس با فقر گسترده، تبعیض گسترده مواجه هستند، احتمال بی‌خانمانی را بیشتر می‌کنند، در سیستم زندان‌های کشور ما، سیستم مراقبت‌های پرورشی کشور ما بیش از حد حضور دارند. بر حقوق تراجنسیتی ها تمرکز دارد. “این کمبود مادی عواقب بسیار واقعی بر زندگی آنها دارد، تا مرگ زودهنگام.”

اما محققان نسبت به نتیجه گیری بیش از حد گسترده در مورد نرخ های محاسبه شده هشدار دادند. برای یک چیز، تعداد خام خودکشی و اقدام در میان افراد ترنس اندک بود.

بر اساس ابزارهای جستجوی خود، محققان دریافتند که تقریباً 0.06 درصد از جمعیت دانمارک تراجنسیتی هستند. در مقابل، موسسه ویلیامز در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، با استفاده از داده های نظرسنجی تخمین زده است که تعداد افرادی که خود را ترنسجندر در ایالات متحده معرفی می کنند، 10 برابر بیشتر از این است. به گفته محققان، این ممکن است به این معنی باشد که بسیاری از تراجنسیتی‌ها در دانمارک – و به‌ویژه تعداد فزاینده‌ای از افراد جوان که به‌عنوان ترنس یا غیردودویی شناخته می‌شوند – در داده‌ها ثبت نشده‌اند و شاید نرخ واقعی خودکشی با آنچه گزارش شده متفاوت باشد.

دکتر فریش گفت: «این نظرسنجی‌ها طیف وسیع‌تری از افراد ترنس را شامل می‌شود و ما نمی‌توانیم مطمئن باشیم که نتایج ما در گروه وسیع‌تر مشکل‌ساز است.»

اگر فکر خودکشی دارید، با شماره 988 تماس بگیرید یا پیامک کنید تا به خط حیات خودکشی و بحران برسید یا به SpeakingOfSuicide.com/resources برای لیستی از منابع اضافی