ایالات متحده شاهد اولین موارد انتقال محلی مالاریا در دو دهه است


ایالات متحده ده ها سال پیش مالاریا را ریشه کن کرد، اما طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، در سال 2021 نزدیک به 250 میلیون مورد مالاریا در جهان وجود داشت که اکثریت قریب به اتفاق در آفریقا بود. CDC گفت، قبل از همه‌گیری کووید-19، سالانه حدود 2000 مورد مالاریا در ایالات متحده گزارش می‌شد که تقریباً همه آنها در افرادی بود که این بیماری را در خارج از کشور دریافت کرده بودند. (زنان باردار می توانند انگل ها را به فرزندان خود منتقل کنند و این بیماری می تواند از طریق انتقال خون نیز سرایت کند، اگرچه چنین حوادثی در ایالات متحده نادر است، طبق CDC این کشور معمولاً هر دو سال یک مورد مربوط به تزریق را مشاهده می کند. آژانس می گوید.)

اما وقتی افرادی که در کشورهای دیگر آلوده شده اند به ایالات متحده باز می گردند، پشه های محلی می توانند از آنها تغذیه کرده و انگل ها را منتقل کنند. کالین کارلسون، زیست شناس در دانشگاه جورج تاون، گفت: «موضوعاتی مانند این اتفاق می افتد. “شما انتظار دارید که در کشوری که به حذف بیماری دست یافته است: هرازگاهی مواردی از سرگیری مجدد و اندکی انتقال محلی داشته باشید.”

دکتر کارلسون گفت که او فکر نمی کند که کشور در آستانه شیوع بزرگ مالاریا باشد. CDC خاطرنشان کرد، با افزایش سفرهای بین المللی در تابستان امسال، تعداد موارد مالاریا وارداتی ممکن است افزایش یابد.

دکتر کارلسون در مطالعه اخیر خود دریافت که مالاریا در آب و هوای گرم شایع است و برخی از پشه های آنوفل در حال حاضر محدوده خود را به گونه ای گسترش داده اند که با تغییرات آب و هوایی سازگار است.

اما نمی توان گفت که آیا موارد جدید ایالات متحده با تغییرات آب و هوایی مرتبط است یا خیر. دکتر کارلسون خاطرنشان کرد که ممکن است شرایط آب و هوایی در جنوب ایالات متحده برای انتقال مالاریا مساعدتر شده باشد، اما این منطقه از قبل به اندازه کافی گرم بود تا بیماری گسترش یابد.

او گفت که با این حال، آب و هوا می‌تواند به روش‌های ظریف‌تری به این موارد کمک کند، شاید با شیوع بیشتر این بیماری در مکان‌هایی که آمریکایی‌ها در آن سفر می‌کنند. این می تواند منجر به موارد وارداتی بیشتر شود و به انگل ها فرصت بیشتری برای انتشار در ایالات متحده بدهد.

دکتر کارلسون گفت: «اگر مسافران از مکان‌هایی برمی‌گردند که در خط مقدم تأثیرات آب‌وهوایی قرار دارند، شانس بیشتری برای انتقال مالاریا وجود خواهد داشت». ما در جهانی متصل زندگی می کنیم و تاثیرات تغییرات آب و هوایی در کشورهای دیگر می تواند مشکلات سلامتی در کشور ما باشد.

CDC با مقامات بهداشتی ایالتی برای بررسی موارد جدید کار می کند. این آژانس گفت که مقامات به طور فعال برای موارد احتمالی بیشتر نظارت می کنند و برای کنترل جمعیت پشه های محلی تلاش می کنند.

افراد می توانند با استفاده از دافع حشرات، پوشیدن شلوارهای بلند و آستین بلند و استفاده از پرده های پنجره و سایر اقدامات احتیاطی از خود محافظت کنند. CDC گفت: کسانی که برنامه سفر دارند باید در مورد خطر ابتلا به مالاریا در مقصد خود تحقیق کنند و با پزشکان خود در مورد اقدامات پیشگیرانه صحبت کنند.