سوفی کینسلا، نویسنده «شوپهولیک»، می گوید سرطان مغز دارد


سوفی کینزلا، نویسنده انگلیسی پرفروش مجموعه کتاب های “Shopaholic” روز چهارشنبه در شبکه های اجتماعی فاش کرد که او تحت درمان قرار گرفته بود برای یک نوع تهاجمی و اغلب کشنده سرطان مغز.

کینسلا گفت که در سال 2022 تشخیص داده شد که گلیوبلاستوما دارد، اما منتظر بود تا تشخیص را عمومی کند تا فرزندانش بتوانند “خبرها را به طور خصوصی بشنوند و پردازش کنند و با “عادی جدید” ما سازگار شوند.” او افزود که وضعیت او پس از موفقیت آمیز بودن پایدار است. عمل و شیمی درمانی و پرتودرمانی در حال انجام در بیمارستان دانشگاه کالج لندن.

کینزلا، که نام اصلی او مادلین ویکهام است، مجموعه‌ای از رمان‌های موفق نوشته است که با «اعترافات یک خریدار» در سال 2000 شروع می‌شود، درباره یک روزنامه‌نگار مالی در لندن که اعتیاد جدی به خرید دارد. حدود یک دهه بعد، فیلمی با بازی ایلا فیشر بر اساس رمان اصلی و دنباله آن اکران شد.

از زمان موفقیت چشمگیر رمان اول، 9 دنباله به دنبال زندگی قهرمان داستان ربکا بلوموود منتشر شده است که کینزلا 54 ساله را به دنبال دارد و در میان نویسندگان کتاب های کمدی رمانتیک جایگاهی برتر را به دست آورده است.

کینزلا گفت که واکنش خوانندگان به آخرین رمان او، «فرسودگی شغلی»، او را در دوران سختی که تحت درمان قرار می‌گرفت، «شوق» کرده بود. این رمان درباره چند کارمند فرسوده اداری است که در یک تفرجگاه ساحلی ویران شده بریتانیا با هم ملاقات می کنند، سال گذشته منتشر شد.

گلیوبلاستوما یک تومور مغزی بسیار تهاجمی است. هیچ درمانی وجود ندارد و اکثر بیماران بیش از یک و نیم تا دو سال زنده نمی مانند. دکتر وجد الهولو، جراح مغز و اعصاب در دانشگاه بهداشت میشیگان، گفت: “این یک بیماری وحشتناک و ویرانگر است.” این وضعیت نسبتاً نادر است. انجمن ملی تومور مغز تخمین زده است که انتظار می رود بیش از 14490 آمریکایی در سال 2023 تشخیص گلیوبلاستوما را دریافت کنند.

پزشکان معمولاً سعی می کنند تا حد ممکن تومور را در جراحی بردارند و بیماران نیز شیمی درمانی و پرتودرمانی دریافت می کنند تا رشد سرطان را کند کنند. تومور اغلب دوباره رشد می کند.

دکتر الهلو گفت که گلیوبلاستوما اغلب در بین افراد 50 تا 70 ساله رخ می دهد و به دلایلی که پزشکان به طور کامل درک نمی کنند، در مردان شایع تر از زنان است. پزشکان همچنین مطمئن نیستند که چه چیزی باعث گلیوباستوم می شود.

دکتر ویوین تابار، رئیس بخش جراحی مغز و اعصاب در مرکز سرطان مموریال اسلون کترینگ، گفت: «این کاملاً تصادفی است، از هیچ جایی نیست.

علائم می توانند به سرعت ایجاد شوند و بسته به اینکه تومور در کجای مغز قرار دارد، متفاوت است. افراد ممکن است سردردهایی را تجربه کنند که در مدت کوتاهی شدیدتر می شوند، تاری دید، ضعف در بازو یا پا، مشکل در صحبت کردن، از دست دادن حافظه، تهوع و استفراغ و تشنج. دکتر الهلو گفت که گاهی اوقات به نظر می رسد که شخصیت افراد تغییر می کند.

ناشر قدیمی Kinsella، The Dial Press، اثری از کتاب های Random House، بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.