دولت بایدن در نظر دارد کاهش محدودیت های مصرف ماری جوانا را توصیه کند


وزارت دادگستری روز سه‌شنبه اعلام کرد که کاهش محدودیت‌های ماری‌جوانا را توصیه کرده است که می‌تواند به منزله تغییر بزرگی در سیاست فدرال باشد.

اگرچه این اقدام، که یک فرآیند طولانی قوانین را آغاز می کند، به جرم انگاری مواد مخدر پایان نمی دهد، اما تغییر قابل توجهی در نحوه نگاه دولت به ایمنی و استفاده از ماری جوانا برای اهداف پزشکی است. همچنین نشان‌دهنده تلاش دولت بایدن برای آزادسازی سیاست ماری‌جوانا به‌گونه‌ای است که آن را با مردم همخوانی بیشتری داشته باشد، زیرا آمریکایی‌ها به طور فزاینده‌ای طرفدار قانونی کردن این ماده مخدر هستند.

بر اساس نظرسنجی اخیر سی ان ان، این تصمیم در زمان مناسبی برای پرزیدنت بایدن گرفته شده است، که پس از نامزد احتمالی جمهوری خواه، رئیس جمهور سابق، دونالد جی. ترامپ، در آستانه انتخابات نوامبر قرار دارد.

همچنین می تواند منجر به نرم شدن سایر قوانین و مقرراتی شود که به دلیل استفاده یا در اختیار داشتن حشیش است، از جمله دستورالعمل های صدور حکم، بانکداری و دسترسی به مسکن عمومی.

افرادی که با این توصیه آشنا هستند، به شرط ناشناس ماندن، گفتند که دادستان کل مریک بی. گارلند قصد دارد به دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید بگوید که دولت باید طبقه بندی دارو را تغییر دهد. پس از ارزیابی این توصیه توسط دفتر، هنوز راه طولانی قبل از اجرایی شدن، از جمله در معرض اظهار نظر عمومی قرار خواهد گرفت.

آسوشیتدپرس پیشتر از تصمیم وزارت دادگستری خبر داده بود.

برای بیش از نیم قرن، ماری جوانا به عنوان یک داروی جدول I در نظر گرفته می شود، که در همان سطح به عنوان مواد بسیار اعتیادآور مانند هروئین طبقه بندی می شود که اداره مبارزه با مواد مخدر آن را به عنوان استفاده پزشکی پذیرفته نشده در حال حاضر توصیف می کند. انتقال ماری جوانا به جدول III، همانطور که وزارت بهداشت و خدمات انسانی در ماه آگوست توصیه کرد، آن را در کنار مواد اعتیاد آور کمتری مانند تیلنول با کدئین، کتامین و تستوسترون قرار می دهد، به این معنی که محدودیت های کمتری در تولید و تحقیقات اعمال می شود. می تواند توسط پزشک تجویز شود.

به گفته یک مقام مجری قانون که با این موضوع آشناست، این توصیه علیرغم نگرانی های آن میلگرام، مدیر DEA، که مدت ها به تحقیقات و داده های فدرال برای حمایت از این تصمیمات تکیه کرده بود، ارائه شد.

مقامات دولتی به طور خصوصی به مزیت سیاسی کاهش محدودیت‌های ماری جوانا اذعان کرده‌اند: این امر می‌تواند به رای‌دهندگان جوان ناراضی از کاخ سفید انرژی بدهد و طرفداران عدالت جنایی را که آقای بایدن را تحت فشار قرار داده‌اند تا سیاست مواد مخدر کشور را اصلاح کند، خوشحال کند.

در حالی که آقای بایدن در پذیرش چنین تغییری کند بوده است، او سال ها گفته است که تعیین ماری جوانا در همان سطح هروئین یا ال اس دی منطقی نیست. او در طول سخنرانی خود در ماه مارس اشاره کرد که تغییرات به زودی در راه است. حدود یک هفته بعد، معاون رئیس جمهور کامالا هریس گفت که DEA باید “در اسرع وقت” ماری جوانا را دوباره ارزیابی کند.

حمایت از کاهش محدودیت‌های ماری جوانا در طول سال‌ها افزایش یافته است و از نقطه تمرکز جناح چپ حزب دموکرات به موضوعی دو حزبی‌تر تبدیل شده است. نظرسنجی گالوپ در ماه نوامبر نشان داد که 70 درصد از آمریکایی ها معتقد بودند که استفاده از ماری جوانا باید قانونی باشد، که نسبت به 50 درصد در سال 2013 افزایش یافته است.

با این حال، این تصمیم برای تغییر چشم انداز فعلی کمک چندانی نخواهد کرد و بیشترین تأثیر را بر خود صنعت شاهدانه خواهد داشت.

پل آرمنتانو، معاون گروه حمایتی NORML، سازمان ملی اصلاح قوانین ماری جوانا، گفت: «بسیاری از مردم ناامید خواهند شد و احتمالاً کمی متعجب خواهند شد.

در حال حاضر، 38 ایالت، ناحیه کلمبیا و سه منطقه به دلایل پزشکی استفاده از آن را تایید کرده اند. بسیاری از آن مکان ها نیز آن را برای استفاده تفریحی تایید کرده اند.

اما این اقدام DEA قوانین ایالتی در مورد استفاده از ماری جوانای پزشکی را با قانون فدرال مطابقت نمی دهد.

و برای ایالت هایی که استفاده از ماری جوانا را برای مقاصد دارویی یا تفریحی تایید نکرده اند، کاهش رتبه این ماده به طور خودکار قوانین کیفری ایالتی و محلی را تغییر نمی دهد.

بسیاری می گویند که تغییر بزرگتر، فرهنگی است.

اد چانگ، معاون ابتکارات در این سازمان گفت: «این یک سیگنال قوی است که جنگ با مواد مخدر و جنایاتی که با جنگ علیه مواد مخدر مرتبط هستند باید به ارزیابی مجدد ادامه دهند و باید به اصلاح و تغییر ادامه دهند.» موسسه غیرانتفاعی ورا عدالت، که بر اصلاح عدالت کیفری تمرکز دارد. “یک جنبه پیام رسانی بزرگ در آن وجود دارد.”

صنعت شاهدانه بیشترین سود را از این تغییر توصیه شده می‌برد، که تضمین می‌کند کسب‌وکارهای دارای مجوز دولتی واجد شرایط کاهش شدید مالیات هستند که احتمالاً منجر به کاهش قیمت‌ها برای مصرف‌کنندگان می‌شود.

تخمین زده می‌شود که این تخفیف مالیاتی میلیون‌ها دلار را برای شرکت‌ها آزاد می‌کند تا برای کارهایی مانند استخدام، توسعه و توسعه محصول صرف کنند، که همه اینها می‌تواند برای اقتصادهای محلی یک موهبت باشد.

بر اساس قانون مالیات، مشاغل مرتبط با مواد کنترل شده که در دو سطح بالا طبقه بندی می شوند، برای اکثر اعتبارات یا تخفیف ها واجد شرایط نیستند.

طبقه‌بندی ماری‌جوانا به‌عنوان داروی جدول III، چنین محدودیت‌هایی را حذف می‌کند و به کسب‌وکارهای مرتبط با گیاهان مانند پرورش‌دهنده‌ها، پردازش‌کنندگان و خرده‌فروشان اجازه می‌دهد تا کسورات مشترکی را برای هزینه‌هایی مانند اجاره، حقوق و دستمزد و بازاریابی مطالبه کنند.

هنوز مشخص نیست که تغییر زمان‌بندی چگونه بر دسترسی کسب‌وکارها به خدمات مالی یا فقدان آن تأثیر می‌گذارد. در حال حاضر، بسیاری از مشاغل حشیش مجبور هستند فقط به صورت نقدی فعالیت کنند، زیرا اکثر بانک‌ها نمی‌خواهند ریسک رسیدگی به پول نقد حاصل از فروش یک ماده غیرقانونی را تحت قوانین فدرال داشته باشند. انجام این کار پولشویی محسوب می شود.

کوین ثابت، که در دولت های اوباما، بوش و کلینتون به عنوان مشاور سیاست مواد مخدر خدمت می کرد، گفت که این داده ها برای حمایت از برنامه ریزی مجدد ماری جوانا وجود ندارد.

آقای ثابت، که اکنون رئیس گروه «رویکردهای هوشمند به ماری جوانا» است، که بر همسویی سیاست ماری جوانا با تحقیقات علمی تمرکز دارد، گفت: «تأثیر سیاست و صنعت از همان ابتدا بر این تصمیم ظاهر شد.

دولت فدرال آخرین بار در اواخر دولت اوباما برنامه ریزی مجدد ماری جوانا را در نظر گرفت. در نهایت، DEA بر اساس توصیه وزارت بهداشت و خدمات انسانی از انجام این کار خودداری کرد. در آن زمان، مقامات به ارزیابی‌های کارشناسان بهداشت فدرال استناد کردند که «ماری جوانا پتانسیل بالایی برای سوء استفاده دارد، استفاده پزشکی پذیرفته‌شده در ایالات متحده ندارد و فاقد سطح قابل قبولی از ایمنی برای استفاده حتی تحت نظارت پزشکی است».

اما در دهه گذشته، ایالت های بیشتری برای غیرقانونی کردن مقادیر کمی از ماری جوانا و در دسترس قرار دادن آن برای مصارف پزشکی حرکت کرده اند و این صنعت دولت فدرال را تحت فشار قرار داده است تا تصمیم سال 2016 را مجددا بررسی کند.

آقای بایدن در طول مبارزات انتخاباتی خود در سال 2020 متعهد شد که حشیش را جرم‌زدایی کند و محکومیت‌های مربوط به مصرف آن را پاک کند، و به‌عنوان رئیس‌جمهور به سمت آن حرکت کرده است، با صدور عفو و تخفیف در مورد جرایم غیرخشونت‌آمیز مواد مخدر. این تغییری برای رئیس‌جمهوری است که از قانونی کردن ماری جوانا حمایت نکرده و به عنوان یک سناتور از قوانین تهاجمی مواد مخدر، از جمله لایحه جنایی در سال 1994 که منجر به حبس دسته‌جمعی شد، حمایت می‌کرد.

در اکتبر 2022، آقای بایدن دولت خود را تحت فشار قرار داد تا طبقه بندی دارو را به سرعت بررسی کند. کمتر از یک سال بعد، وزارت بهداشت و خدمات انسانی توصیه کرد که ماری جوانا از جدول I به جدول III طبقه بندی شود.

این تصمیم به بیرون درز کرد و به افکار عمومی نگاهی غیرمعمول به یافته های آژانس داد. مقامات بهداشتی دریافتند که در حالی که استفاده منظم از ماری جوانا باعث وابستگی به مواد مخدر می شود، “احتمال پیامدهای جدی کم است.”

اشلی ساوتال و اندرو جیکوبز گزارش کمک کرد