در اینجا مواردی است که هنگام ارزیابی درمان خود از دندانپزشک خود بپرسید


الی فیلیپس، یک دندانپزشک پیشگیرانه مستقر در آستین، گفت: «نیازی نیست که در مورد این موضوع فنی شوید. اما توصیه می‌کنم اگر چیزی روی دندان‌های جلویی یا پشت دهان شما تأثیر می‌گذارد، توجه کنید. آیا از بیرون که سمت گونه است یا در سمت زبان؟»

کمک‌های بصری مانند اشعه ایکس یا تصاویر دوربین داخل دهانی – یا حتی نگاه کردن به آینه – نیز می‌توانند به ابهام زدایی از آنچه در دهان شما می‌گذرد کمک کنند.

آلیسون لففل، مدیر حمایت از بیمار و مددکاری اجتماعی در کالج دندانپزشکی دانشگاه نیویورک، گفت: دندانپزشک شما باید بتواند توضیح دهد که چرا مناطق مشکل دار خاص نیاز به درمان های خاص دارند. و این کاملا منطقی است که از آنها برای تحقیق و تأمل در مورد گزینه های خود زمان بخواهید.

برای مثال، هر کودک یا بزرگسالی دو بار در سال نیاز به تمیز کردن ندارد. مطالعات نشان داده اند که لزوماً منجر به نتایج بهتر دندانی نمی شوند. به طور مشابه، کارشناسان در مورد مزایای کشیدن دندان عقل بحث می کنند. و پرکننده های نقره قدیمی همیشه نباید با پرکننده های کامپوزیت جایگزین شوند.

دکتر فیلیپس گفت، اگر در لحظه پس زدن احساس ناراحتی می کنید، یکی از راه هایی که می توانید زمان بیشتری را به خود اختصاص دهید، برنامه ریزی قرار ملاقات توصیه شده برای یک تاریخ آینده است. سپس می‌توانید برای زمان‌بندی مجدد یا لغو بعداً تماس بگیرید.

برخی از مسائل، مانند آبسه، ممکن است نیاز به درمان فوری داشته باشند. دکتر فیلیپس گفت، اما سایر موارد، مانند دندان هایی که نیاز به جایگزینی با ایمپلنت دارند، در حالت ایده آل باید طی چندین جلسه درمان شوند. این وظیفه دندانپزشک است که یک برنامه درمانی ارائه دهد که فوری ترین مسائل را در اولویت قرار دهد و از انباشته شدن درمان های اصلی در یک جلسه اجتناب کند.

به‌عنوان بیمار، می‌توانید – و باید – توضیحات مفصلی در مورد مزایا و خطرات هر درمان، زمان بهبودی، اینکه آیا برای مدیریت درد نیاز به مصرف دارو دارید و آیا تأخیر در مراقبت عواقب دارد یا خیر، درخواست کنید.

خانم لففل گفت: “هرچه سوالات بیشتری بپرسید، در مورد درمان دندانپزشکی خود تحصیلات بیشتری خواهید داشت و کمتر در مورد آن مضطرب خواهید شد.”