ایالات متحده در میان شیوع آنفولانزای پرندگان، جوجه ها را واکسینه می کند


در حالی که بسیار مهم است که تلاش‌های جدی برای کنترل شیوع این بیماری در پرندگان اهلی و وحشی انجام شود، اما واقعیت وضعیت به اندازه‌ای جدی است که باید اقدامات بیشتری را برای آماده‌سازی برای شیوع احتمالی این ویروس در انسان انجام دهیم.» آقای کرلنشتاین در مصاحبه‌ای گفت: «ما باید این را به‌عنوان یک تمرین آتش‌سوزی زنده ببینیم».

قبل از کووید-19، بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کردند که بیماری همه گیر بعدی ناشی از آنفولانزا خواهد بود. در سال 2020، وزارت بهداشت و خدمات انسانی فدرال یک استراتژی 10 ساله برای به روز رسانی تولید واکسن آنفولانزا منتشر کرد. یکی از مقامات کاخ سفید گفت که دولت بایدن در حال بررسی این سند با توجه به شیوع فعلی در پرندگان است.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که یک گام به سوی آمادگی برای بیماری همه گیر، کمپین واکسیناسیون طیور خواهد بود.

آنیس سی لوون، ویروس شناس آنفولانزا در دانشگاه اموری، گفت: «تنها انتشار کمتر ویروس باعث کاهش قرار گرفتن در معرض انسان می شود. به طور موثر از فردی به فرد دیگر پخش شود.

مایک استپین، سخنگوی وزارت کشاورزی، گفت: در حال حاضر، تنظیم‌کننده‌های فدرال اجازه واکسیناسیون طیور را علیه گونه‌های آنفولانزای پرندگان بسیار عفونی مانند H5N1 نداده‌اند. او گفت که در حالی که چندین واکسن مجاز وجود دارد، مشخص نیست که آیا هیچ یک از آنها در برابر سویه فعلی موثر است یا خیر.

اریکا اسپکمن، میکروبیولوژیست تحقیقاتی در سرویس تحقیقات کشاورزی آژانس، که یکی از دانشمندانی است که آزمایش واکسن‌های طیور را هدایت می‌کند، گفت: دانشمندان این بخش برای تولید واکسن‌های داخلی کار می‌کنند. او گفت که دکتر اسپکمن و همکارانش قصد دارند چندین واکسن بالقوه – از جمله واکسن‌هایی که قبلاً مجوز گرفته‌اند و نامزدهای واکسن جدید – را در جوجه‌ها، بوقلمون‌ها و اردک‌های خانگی آزمایش کنند.

اگر واکسن‌های موجود مؤثر واقع شوند، می‌توانند سریع‌تر از واکسن‌های جدید مستقر شوند. به طور معمول، پروسه تایید واکسن های حیوانی می تواند تا سه سال طول بکشد، اگرچه آقای استپین گفت که بازه زمانی ممکن است در مواقع اضطراری کوتاه شود.

دکتر اسپکمن تخمین زد که او و همکارانش احتمالاً اولین مجموعه از نتایج خود را تا ماه می آماده به اشتراک گذاشتن نخواهند داشت. او افزود: «و پس از آن همیشه این مسئله در سمت تولید وجود دارد که این شرکت با چه سرعتی می‌تواند واکسن را تولید و عرضه کند».