رفتن به نوشته‌ها

نکات کاربردی برای جلوگیری از افزایش وزن در کودکان – دکتر رویا خادمیان


1421786032390 - توصیه های عملی برای جلوگیری از افزایش وزن در کودکان

نکات کاربردی برای جلوگیری از افزایش وزن در کودکان

همانطور که کل خانواده از انتخاب و پیگیری شیوه زندگی سالم بهره مند می شوند ، کودکان نیز می توانند با کمک والدین و خانواده خود به وزن و رشد سالم دست یابند. خوردن غذاهای سالم ، پرهیز از غذاهای آماده و افزایش فعالیت بدنی از جمله مواردی است که می تواند به تحقق این هدف کمک کند.

چاقی و اضافه وزن در کودکان اغلب در مدرسه ابتدایی شروع می شود. این یک نگرانی عمده است زیرا بسیاری از کودکانی که اضافه وزن دارند این کار را در بزرگسالی ادامه می دهند. والدین تأثیر زیادی بر رژیم غذایی و شیوه زندگی کودکان دبستانی دارند. البته ، تکنیک های ساده خانه نیز بی تاثیر نیستند. برای یادگیری نحوه کنترل چاقی و کنترل وزن در کودکان ، این مقاله را از دست ندهید.

تغییراتی در عادات غذایی کل خانواده ایجاد کنید

انتخاب غذای سالم و فعالیت بیشتر برای کل خانواده مفید است ، بنابراین سعی کنید علاوه بر بچه ها ، اعضای دیگر خانواده را نیز درگیر کنید. در این صورت ، اگر سایر اعضای خانواده اضافه وزن یا چاقی داشته باشند ، می توانند به راحتی به وزن سالم مورد نظر برسند.

در این راستا ، تنقلات سالم تهیه کنید ؛ خوردن میان وعده بخش مهمی از عادات غذایی کودک است و نباید از آن غافل شد. ترجیحاً میان وعده ها باید کالری کمی داشته باشند. به عنوان مثال ، می توان از میوه ها و سبزیجات استفاده کرد.

از نوشیدنی های ناسالم خودداری کنید و از نوشابه ها و نوشیدنی های شیرین خودداری کنید. سعی کنید کودکان را به نوشیدن آب و شیر کم چرب ترغیب کنید.

با کودک خود ورزش و فعالیت کنید

با کودک خود پیاده روی ، بازی ، دوچرخه سواری و ورزش کنید. کودکان مدرسه ای روزانه حداقل 60 دقیقه فعالیت نیاز دارند. تماشای تلویزیون و بازی های رایانه ای را به کمتر از دو ساعت در روز برای دانش آموزان مدرسه و کمتر از یک ساعت در روز برای کودکان پیش دبستانی و کودکان خردسال محدود کنید.

البته لازم است برخی نکات در رژیم غذایی دانش آموزان را در نظر بگیریم (اگر آنها به مدرسه می روند):

در مورد شیوه زندگی سالم که در مدرسه ارائه می شود از معلمان یا مدیر مدرسه فرزند خود بپرسید.

تنقلات پرچرب (مانند سیب زمینی سرخ کرده) را در غذای کودک قرار ندهید.

کودک خود را به نوشیدن آب به عنوان اصلی ترین نوشیدنی در مدرسه تشویق کنید.

انتخاب های سالم را در وعده های غذایی به فرزند خود بیاموزید.

به خاطر سپردن:

والدین نقش مهمی در کمک به کودکان در ایجاد عادات غذایی سالم دارند. زمان تماشای تلویزیون یا بازی های رایانه ای کودکان را محدود کنید و آنها را تشویق به فعالیت بدنی کنید.

اگر همه اعضای خانواده اضافه وزن یا چاقی داشته باشند ، می توانند به راحتی به وزن سالم برسند ، مشروط بر اینکه همه آنها سبک زندگی سالم تری داشته باشند.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *