رفتن به نوشته‌ها

رژیم غذایی | رژیم تضمینی کاهش وزن آنلاین | متخصص تغذیه و تغذیه


رژیم غذایی

رژیم غذایی در حقیقت ، این به معنی خوردن مقدار مناسب غذا و نوشیدنی است ، برخی از افرادی که رژیم می گیرند می خواهند وزن کم کنند یا سریع وزن خود را افزایش دهند و برخی دیگر فقط می خواهند از رژیم غذایی مناسب پیروی کنند تا بدن و روح خود را سالم نگه دارند.

با وجود این واقعیت که امروزه بسیاری از افراد در تلاش برای کاهش وزن هستند ، می بینیم که برخی از افراد نیز به دنبال کاهش وزن به دنبال راه هایی برای افزایش وزن هستند. در این مقاله می خواهیم رژیم غذایی مناسب برای رسیدن به این هدف و اندامی ایده آل را به شما معرفی کنیم.

رژیم غذایی

البته افرادی که میزان متابولیسم بالاتری دارند کالری بیشتری می سوزانند ، بنابراین وزن خود را کاهش می دهند و به آنها لاغر گفته می شود. این افراد معمولاً قد بلندی دارند. عدم تناسب قد و وزن این افراد را مجبور می کند رژیم بگیرند. اما رژیم مناسب برای افزایش وزن چیست؟

افراد می توانند با اهداف رژیم غذایی خود هماهنگ شوند بهترین توصیه های تغذیه ای مراجعه کنید و برنامه غذایی مناسب دریافت کنید.

برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن

برنامه رژیم غذایی سریع کاهش وزن آنچه دکتر مهدی شادنوش به مردم وعده می دهد یک ضمانت است و فرد پس از کاهش وزن ، اگر از توصیه های مربوط به دوره رژیم غذایی خود پیروی کند و دوره تثبیت وزن را پشت سر بگذارد ، احتمال بازگشت به وزن قبلی خود بسیار کم است.

گاهی متخصص تغذیه رژیم لاغری شکم و بال توصیه می شود تمرینات را با فرد انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

ویژگی های رژیم غذایی مناسب

  1. یک رژیم غذایی مناسب باید شامل انواع مواد معدنی ، مواد معدنی ، ویتامین ها ، پروتئین ها و غیره باشد.
  2. سه وعده غذایی اصلی و یک میان وعده بخورید.
  3. در وعده های غذایی خود از غذاهای چرب استفاده نکنید.
  4. در بهترین رژیم غذایی ، مصرف هر غذایی را نباید حذف کرد مگر اینکه برای بیمار مضر باشد.
  5. مصرف 8-10 لیوان آب در روز یکی از مهمترین مواردی است که افراد باید در رژیم غذایی خود به آن توجه کنند.

رژیم اینترنتی چیست؟

امروزه با مشغله روزافزون زندگی ، بسیاری از مردم نمی توانند برای مشاوره و رژیم غذایی مناسب به دفتر مراجعه کنند ، بنابراین می توانند به وب سایت مراجعه کنند. بهترین متخصص تغذیه بازگشت به و در بخش رژیم غذایی اینترنتی اطلاعات مربوط به خود را به پزشک ارسال کنید.

پس از اینکه پزشک اطلاعات شما را بررسی کرد ، پزشک برنامه رژیم غذایی مناسب را برای شما تهیه و ارسال می کند. در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید با وی تماس بگیرید و به سوالات خود پاسخ دهید. حتماً توجه داشته باشید که رژیم غذایی که برای شما تهیه شده است منحصر به فرد است و افراد دیگر نمی توانند از آن استفاده کنند.

رژیم غذایی

انواع رژیم های غذایی

یکی متخصص تغذیه بر اساس اطلاعاتی که به او دادید ، او یکی از رژیم های زیر را برای شما آماده می کند.

  • سیستم با منوی ثابت
  • رژیم ثابت
  • رژیم غذایی رایج
  • رژیم انعطاف پذیر

چگونگی افزایش وزن در هنگام پیروی از رژیم چاقی

مطالعات نشان داده است که میزان کالری مورد نیاز برای زنان 1600 تا 2400 و برای مردان از 2000 تا 3000 است.حالا افرادی که می خواهند وزن خود را افزایش دهند باید 500 کالری اضافی مصرف کنند. بنابراین ، با مشورت با متخصص تغذیه ، افراد می توانند وعده های غذایی کم هزینه و مناسب چاقی را در رژیم غذایی خود قرار داده و به آنها در افزایش تناسب اندام و افزایش وزن کمک کنند.

غذای موثر برای افزایش وزن

  • کره بادام زمینی

از آنجا که کره بادام زمینی حاوی کالری و پروتئین های متفاوتی است ، مصرف آن در افزایش وزن بسیار مثر است. هر قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حاوی 3 گرم کربوهیدرات ، 90 کالری و 4 گرم پروتئین است.

توجه داشته باشید که مصرف زیاد این ماده سلامت انسان را به خطر می اندازد.

پنیر سرشار از کالری و کلسیم است و خوردن آن در صبحانه و شام باعث افزایش وزن فرد می شود.

100 گرم سویا معادل 400 کالری و 36 پروتئین است ، بنابراین مصرف آن در افزایش وزن مثر است.

هر 100 گرم برنج حاوی 130 کالری است. هضم برنج راحت تر از گندم است و به دلیل سهولت پخت ، یکی از بهترین غذاها برای رژیم کاهش وزن سریع است.

اضافه وزن

گرانولا مخلوطی از مغز میوه و میوه های خشک است. گرانولا سرشار از فیبر ، انرژی و پروتئین است و یکی از بهترین غذاها برای افزایش وزن است. یک وعده گرانولا معادل 450 کالری است و اگر با شیر ترکیب شود ، افزایش می یابد. به همین دلیل استفاده از این غذا در میان وعده ها توصیه می شود.

موز حاوی فیبر ، قند ، ویتامین ها و پتاسیم است ، به طور متوسط ​​موز حدود 100 کالری دارد.

این ماده حاوی پروتئین های سالم است و تهیه و طعم آن با برنج بسیار مثر است.

تخم مرغ یکی از موثرترین و در دسترس ترین مواد غذایی برای افزایش وزن است. یک تخم مرغ حاوی 75 کالری ، 6 گرم پروتئین و 5 گرم چربی است.

100 گرم شکلات تلخ حاوی 500 کالری و حاوی آنتی اکسیدان و قند است و در افزایش وزن بسیار مثر است.

رژیم غذایی

چگونه با رعایت رژیم لاغری وزن خود را کاهش دهیم

  • شما باید میزان کالری دریافتی خود را کاهش دهید. روزانه غذای کمتری بخورید. ابتدا کالری دریافتی خود را تا حد ممکن کاهش دهید و سپس به میزان کالری دریافتی خود توجه کنید. برای محاسبه کالری مصرفی می توانید از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید. اگر کالری بیشتری از میزان دریافتی خود بسوزانید ، مطمئناً وزن خود را کاهش می دهید.
  • از تنقلات و غذاهای ناسالم استفاده نکنید. تنقلات شور ، شیرین ، پرچرب و ناسالم را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید. سیب زمینی سرخ کرده ، پیتزا ، کیک ، شکلات و سایر شیرینی ها و غذاهای چرب کالری بیشتری از آنچه فکر می کنید دارند ، بنابراین بهتر است غذاهای سالم را جایگزین آنها کنید.
  • غذاهای سالم بخورید. مصرف 400 کالری در روز به شما کمک می کند احساس سیری کنید ، بنابراین به هدف کاهش وزن خود نزدیک می شوید. در حقیقت ، هرچه چربی بیشتری بخورید ، احساس رضایت بیشتری نخواهید کرد ، اما بیشتر میل به خوردن خواهید داشت. میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، لبنیات کم چرب و گوشت غذاهای سالمی هستند که بسیار توصیه می شوند.
  • هنگام پخت و پز به کالری نیز توجه کنید. به عنوان مثال ، چند تکه مرغ خوب است تا زمانی که غذا با کره و پنیر آماده شود. همچنین بهتر است قبل از پخت ، پوست مرغ را بردارید تا میزان چربی آن کاهش یابد.
  • غذاها و غذاهای چرب بخورید. توجه داشته باشید که گرسنگی راه خوبی برای کاهش وزن نیست. بنابراین سعی کنید غذاهای چربی سوز مانند امگا 3 ، سیب ، زنجبیل ، سیر و روغن زیتون را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

رژیم غذایی

رژیم متعادل چیست؟

رژیم غذایی سالم ، به معنی محرومیت از غذا و رژیم غذایی سخت نیست. حفظ سلامت شما با انتخاب عاقلانه غذا ، از جمله مراقبت از اندازه هر وعده غذایی ، محدود کردن مصرف چربی ، خوردن غذاهای کامل و طبیعی مانند میوه ها ، سبزیجات و غلات کامل و کاهش غذاهای فرآوری شده در رژیم غذایی شما امکان پذیر خواهد بود.

رژیم متعادل این شامل همه گروه های غذایی اصلی است ، با اندازه مناسب برای وعده ها و مواد مغذی کامل را برای بدن فراهم می کند.
همه افراد متفاوت هستند و رژیم غذایی سالم می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. اما یک رژیم جامع ، که شامل همه گروه های غذایی است و از مواد مغذی ناخواسته مانند سدیم ، چربی اشباع و شکر کمتر استفاده می کند ، شما را در مسیر درست زندگی سالم قرار می دهد.

اهمیت رژیم غذایی متعادل

به حفظ وزن ثابت کمک می کند

میزان کالری مورد نیاز بستگی به سن ، فعالیت بدنی و اهداف وزن دارد که شامل غذاهای کم کالری و غنی از مواد مغذی مانند غلات کامل ، پروتئین بدون چربی ، میوه ها و سبزیجات است.

کنترل اندازه غذا

اعتدال یکی از ارکان اصلی یک برنامه غذایی سالم است و کنترل وعده های غذایی شما به شما کمک می کند تا به شیوه های سالم از غذا خوردن لذت ببرید.

میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ، آنتی اکسیدان ، فیبر و مواد معدنی هستند ، اما کالری کمی دارند. افزودن میوه و سبزیجات به رژیم غذایی روزانه می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند سرطان را کاهش داده و مواد مغذی ضروری را در اختیار بدن قرار دهد. غذاهای گیاهی نیز گرسنگی را به دلیل دارا بودن فیبر زیاد از بین می برند و میل به غذا را کاهش می دهند.

همه غلات

این غلات ، از جمله بلغور جو دوسر ، برنج قهوه ای ، آرد گندم کامل ، آرد گندم کامل و بلغور ، می تواند خطر بیماری های قلبی عروقی مانند سکته مغزی و نارسایی قلبی را کاهش دهد. غلات کامل موجود در رژیم غذایی همچنین می توانند خطر آسم ، بیماری های لثه ، از دست دادن دندان ، فشار خون بالا ، سرطان روده بزرگ و بیماری های التهابی را کاهش دهند.

چربی های ناسالم را کاهش دهید

در حالی که چاق است برنامه غذایی سالم لازم است؛ باید از انواع خاصی از چربی ها اجتناب کرد. به عنوان مثال ، چربی های اشباع شده با منشاء حیوانی و منجر به سطوح بالای کلسترول در خون می شوند. همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. به دلایلی نباید چربی ترانس بخورید. آجیل ، دانه ها ، ماهی ، روغن زیتون و آووکادو سالم ترین منابع چربی هستند.

رژیم غذایی

غذاهای فرآوری شده را کاهش دهید

سدیم باعث فشار خون بالا می شود که خطر سکته مغزی یا بیماری عروق کرونر قلب را افزایش می دهد. نمک به عنوان یک افزودنی برای تغییر رنگ یا بافت غذا استفاده می شود و اغلب به عنوان نگهدارنده یا طعم دهنده استفاده می شود. بسیاری از محصولات فرآوری شده مانند سوپ های کنسرو شده ، نان ، ماکارونی ، سس سالاد ، تنقلات و غلات غنی از سدیم هستند. اجتناب از این غذاها می تواند سدیم را در وعده های غذایی شما محدود کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *