رفتن به نوشته‌ها

با خطرات رژیم گیاهخواری آشنا شوید


امروزه بسیاری از افراد برای محافظت از خود در برابر بسیاری از بیماری ها علاوه بر چاقی که یکی از آنها گیاهخواری است ، از رژیم های غذایی مختلف استفاده می کنند. اما رژیم گیاهخواری و عدم مصرف انواع پروتئین ها نیز می تواند برای بدن مضر باشد. زیرا بدن به انواع مواد مغذی نیاز دارد. مواد تشکیل دهنده از خوردن انواع غذاها به دست می آید. در این مقاله سعی داریم به مضرات رژیم غذایی اشاره کنیم تا افرادی که این رژیم را در برنامه خود قرار داده اند نیز از مضرات رژیم آگاهی داشته باشند تا بتوانند از بیماری های مختلف دوری کنند.

درباره خطرات رژیم گیاهخواری بیشتر بدانید

آسیب به گیاه

به منظور آگاهی از انواع بیماری هایی که ممکن است با رژیم گیاهخواری با آنها روبرو شوید ، پیشنهاد می کنیم به خواندن ادامه دهید. بنابراین می توانید دانش خود را در این زمینه افزایش دهید.

انواع مختلف رژیم گیاهخواری

انواع مختلف رژیم گیاهخواری وجود دارد که مهمترین آنها را مورد مطالعه قرار می دهیم. در یک نوع رژیم غذایی که در آن استفاده از هر گونه گوشت قرمز ، ماهی ، مرغ و تخم مرغ ممنوع است ، اما می توانید از محصولات لبنی مانند شیر ، ماست ، کره و پنیر استفاده کنید.

گیاهان و مضرات آنها

در نوع دیگری از رژیم گیاهخواری ، استفاده از گوشت قرمز ، مرغ و ماهی ممنوع است ، اما از تخم مرغ و محصولات مرتبط نیز می توان استفاده کرد.

اما در نوع دیگری از این رژیم ، مصرف گوشت ، مرغ و ماهی ممنوع است ، اما می توانید از تخم مرغ (قبلاً به رژیم تخم مرغ عادت کرده اید) و محصولات لبنی استفاده کنید.

در سایر رژیم های گیاه خواری نمی توان از گوشت و مرغ استفاده کرد ، اما ماهی و منابع مختلف دریایی مجاز است.

به روش دیگر ، رژیم گیاهخواری از مرغ و مرغ استفاده می کند ، اما نمی توان از گوشت و غذاهای دریایی استفاده کرد.

و در نوع اخیر ، گیاهان مختلف بدون مصرف گوشت مصرف می شود.

آسیب به گیاه

آسیب به گیاه

عیب رژیم گیاهخواری در روشهای فوق الذکر ، فقدان انواع ویتامین ها مانند ویتامین B12 و کلسیم است. این کمبودها می تواند به بدن استفاده کنندگان از این نوع رژیم ها آسیب برساند. بنابراین ، استفاده از مواد زیر می تواند برای این نوع افراد بسیار مفید باشد.

برای دریافت کلسیم کافی در بدن ، در صورت ممنوعیت استفاده از انواع محصولات لبنی ، می توانید از سبزیجات برگ سبز تیره استفاده کنید. ماست سویا و شیر سویا که محصولات لبنی گیاهی هستند می توانند جایگزین مناسبی برای محصولات لبنی باشند.

آسیب به گیاه

ویتامین هایی مانند B12 برای تولید گلبول های قرمز خون و جلوگیری از کم خونی ضروری هستند. از آنجا که این ویتامین منحصراً در محصولات حیوانی یافت می شود ، استفاده از انواع مکمل های غذایی برای رفع این کمبود برای بدن بسیار مهم است.

نتیجه

توجه داشته باشید آنچه گفته شد تنها بخشی از آسیب های سیستم گیاهخواری است که مهمترین آنها مواردی است که در این مقاله ذکر شده است. اگر شما نیز علاقه مند به شروع رژیم گیاهخواری هستید ، توصیه می شود با پزشک خود مشورت کنید و انواع رژیم های گیاهی را وارد کنید تا از خطرات رژیم گیاهخواری جلوگیری کنید.

منبع: آرگا

برچسب ها:

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *