مشاوران FDA به این نتیجه رسیدند که نارکان برای فروش بدون نسخه ایمن است


ماریا سی کویل، رئیس هیئت مشاوره و یکی از همکاران، گفت: اتفاق آرا غیرمعمول رای “بر اهمیت انتقال این دارو به دسترسی بیشتر تاکید می کند و همچنین خطر وحشتناک عدم اقدام از نظر دسترسی بیشتر به دارو را برجسته می کند.” استاد بالینی در کالج داروسازی دانشگاه ایالتی اوهایو.

این هیئت گفت که در طول سال‌هایی که Narcan به کار گرفته شده بود، تعداد انگشت شماری از پیامدهای شدید، مانند مرگ، مستقیماً به خود Narcan مرتبط نبوده است، بلکه به مسائل مربوطه، مانند تأخیر در کاربرد یا سایر داروهای مرتبط مرتبط بوده است.

FDA شرکت‌ها را تشویق کرده بود تا درخواست‌هایی را برای نالوکسان بدون نسخه ارائه کنند. سازنده Narcan، Emergent BioSolutions، پا پیش گذاشت.

بسیاری از کارشناسان رای دهنده و بدون رای، که شامل پاسخ دهندگان اورژانس، سم شناسان، داروسازان، متخصصان اطفال و متخصصان داروهای اعتیاد می شوند، گفتند که در برچسب گذاری و بسته بندی پیشنهادی نارکان نیاز به بهبود است. آنها بهبودهایی را در فونت، انتخاب رنگ و پیکتوگرام های شرکت پیشنهاد کردند که به منظور هدایت سریع کمک کنندگان وحشت زده از طریق تجویز دارو است.

آنها گفتند که چنین اصلاحاتی مهم بودند و همچنین توصیه کردند که دستورالعمل ها تعداد دوزها را مشخص کنند. آنها همچنین گفتند که سازنده ارزیابی نکرده است که آیا کودکان خردسال می توانند دستورالعمل ها را دنبال کنند و دارو را برای خواهر و برادر و والدین تجویز کنند. اما اعضای پانل تاکید کردند که چنین تنظیماتی نباید مانعی برای انتشار یک داروی فوری مورد نیاز باشد.

با این حال، دکتر لزلی آر. واکر-هاردینگ، یکی از اعضای پانل که متخصص اطفال در بیمارستان کودکان سیاتل است، از شرکت به دلیل عدم ثبت نام افراد زیر 15 سال در مطالعاتی انتقاد کرد که در مورد اینکه آیا کودکان به راحتی می توانند نحوه استفاده از دارو را درک کنند یا خیر.

او گفت: «آنچه برای یک بچه آسیب‌رسان است، تماشای بیهوشی، مردن و ناتوانی در انجام کاری عزیز است» و افزود: «کودکان می‌توانند از ما محافظت کنند و از خودشان محافظت کنند و به تنهایی انسان هستند.»