صد و یک Concepts برای رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن

رژیمهای کتوژنیک حتی ممکن است در برابر دیابت، سرطان، صرع و بیماری آلزایمر فواید سه اخطار نشانه‌ها در مورد مرگ در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی نباید خورد شما 1402 زیادی داشته باشند. دلیل محکمی برای کمک به بهبود این بیماری ها، توسط این رژیم وجود ندارد اما ممکن است کتون هایی که بر اثر تجزیه چربی برای تولید انرژی تولید شده اند، از سلول های مغز در برابر آسیب محافظت کنند. دانشمندان مطمئن نیستند که علت چیست، اما ممکن است دلیل آن ساخت کتونی باشد که بدن شما هنگام تجزیه چربی ها برای تولید انرژی می سازد و همین مواد کتونی از سلول های مغز در برابر آسیب ها محافظت می کنند . مطالعات نشان میدهد که رژیمهای غذایی حاوی رژیم فستینگ (رژیمی شبیه روزه داری) و محدودیت کالری، نقش محافظتی در برابر تومورهای روده در مدلهای حیوانی دارد. این تئوری این است که با ایجاد کتوز، رژیم کتو به سلولهای سالم برتری نسبت به سلولهای سرطانی میدهد. کتو میتواند خستگی مرتبط با سرطان (خستگی سرطان) را در ابتدا بدتر کند، و بسیاری از مردم این خستگی را یکی از آزاردهندهترین عوارض جانبی درمان سرطان میدانستند. مقدار سطح انسولین بدن با رشد سلول های سرطان رابطه متقابل دارد. بنابراین رعایت رژیم کتوژنیک به دلیل اینکه هم مقدار انسولین را کاهش داده و هم میزان نیاز بدن به انسولین را کاهش می دهد ، ممکن است در کنار سایر روش های درمانی و تغییر سبک زندگی و ورزش به درمان بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک نیز کمک کند .

اغلب افراد از رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن استفاده می کنند ، اما رعایت این نوع رژیم می تواند به کنترل سایر بیماری ها نظیر صرع نیز کمک کند . آنها میتوانند به شما کمک کنند تصمیم بگیرید که آیا رژیم غذایی در وهله اول برای شما مناسب است یا خیر و در طول مسیر با شما همکاری کنند. گفته میشود، شاید یک رژیم کتوژنیک میتواند انتخاب خوبی به عنوان یک درمان کمکی باشد، به این معنی که علاوه بر درمانهای معمولی استفاده میشود. اگر رژیم کتوژنیک به عنوان یک شیوه ی درمانی برای سرطان مدنظر باشد، محتوای چربی به بالاتر از ۹۰ درصد کالری بدن تبدیل خواهد شد. دانه آفتابگردان برای پیشگیریاز سرطان بسیار مفید است ، آنتی اکسیدانها ،مواد معدنی ،و سایر ویتامینهای موجود در دانه آفتابگردان باعث کم شدن استرس اکسیداتیو واز بروز سرطان جلوگیری میکند. در یک مطالعه، بادی کتون B-hyroxybutyrat نشان داده شده است که استرس اکسیداتیو را سرکوب میکند.

به نوبه خود، رشد تومور و پیشرفت سرطان را کاهش دهد.

ممکن است ژنهای ارثی در کار باشد، اما بیشتر جهشها در طول زمان از طریق استرس اکسیداتیو به دست میآیند. مکانیسم هایی وجود دارد که بیانگر این است که این رژیم می تواند در پیشگیری از سرطان موثر باشد، زیرا تعدادی از ریسک فاکتورهای سرطان را کاهش می دهد. به نوبه خود، رشد تومور و پیشرفت سرطان را کاهش دهد. آنها بدون هیچ گونه عوارض جانبی منفی ناشی از رژیم غذایی، بهزیستی عاطفی را بهبود بخشید و بیخوابی را کاهش داد. همچنین خلاصهای از آنچه تحقیقات نسبتاً جدید در مورد مزایای احتمالی کتو و همچنین عوارض جانبی و خطرات میگوید، ارائه میکند. این میتواند شامل خستگی، حالت تهوع، استفراغ، تحمل کمتر ورزش، یبوست و سایر عوارض جانبی دستگاه گوارش باشد. کسانی که مبتلا به دیابت نوع یک هستند در حالت عادی هموگلوبین خون آن ها کمتر از بقیه افراد است. کتوزیس (ketosis) حالت و وضعیتی متابولیک است که در آن بدن به جای کربوهیدرات از چربی برای سوخت استفاده میکند. در وضعیت کتوزیس ، بدن میزان بیشتری چربی برای تامین انرژی میسوزاند. باقی افراد که رژیم کتوژنیک را به مدت ۳ ماه ادامه دادند، وضعیت روحی شان بهتر شده و بی خوابی هایشان کاهش یافته بود، بدون اینکه هیچ عارضه ی جانبی روی دهد.

نحوه انتخاب زنان با رژیم کتوژنیک دکتر روستایی

رژیم کتوژنیک دکتر روستایی در ادامه یک راهنمای مبتدی مفصل برای رژیم کتوژنیک آورده شدهاست. متخصصان تخمین می زنند رژیم غذایی می تواند دست کم ، یک سوم از کل موارد سرطان ها(درمان ، ابتلا ) تاثیر داشته باشند وهمینطور رژیم سرطان یکی ازمهم ترین قسمت های درمان می باشد که بیمار سرطانی باید آن رادر قبلاز درمان، حین درمان و بعداز درمان رعایت کند تا بتواند نتیجه مطلوبتری بگیرد . درک بیشتر در مورد مکانیسمهای نهفته در تأثیرات رژیمهای غذایی مختلف بر رشد تومور میتواند به محققان در توسعه درمانها و گزینههای پیشگیرانه ابتلاء به سرطان کولورکتال کمک کند. رژیم کتو سخت است و دریافت تمام مواد مغذی مهم مورد نیاز در یک رژیم غذایی سالم میتواند سخت باشد. من الان 1 ماه هست که کتو رو شروع کردم و تا الان 7 کیلو کم کردم. میتونید از نی استفاده کنید که اسیدش به دندوناتون آسیب نزنه. چراکه انسولین هرمونی است برای استفاده یا ذخیره قند بدن. انجام ورزش بدنسازی و حرکات پرفشار در کنار رژیم کتوژنیک توصیه نمیشود چون برای اینکار شما باید کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید تا بدن بتواند به نیاز شما پاسخ دهد. بهترین تغذیه در آلودگی هوا چگونه باید باشد ؟ در این رژیم به حذف صبحانه تاکید می شود و مصرف کلیه مواد غذایی در وعده های نهار و شام مجاز است در صورتیکه در هر وعده 5 لقمه خورده شود.

رژیم کتوژنیک و پریود

بسیاری از میوه ها و سبزیجات مغذی دارای کربوهیدرات بالا حذف می شوند. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد “کتونها” که از سوختن چربیها در یک رژیم غذایی کتوژنیک تولید میشوند با جلوگیری از عملکرد سلولهای سرطانی در حذف گونههای فعال اکسیژن تولید شده بوسیلهی اشعه درمانی، از رشد آنها جلوگیری میکنند. در این نوع رژیم غذایی که اتفاقا از شباهت بسیار زیادی با رژیم غذایی اتکینز نیز برخوردار است، بدن انسان به جای سوزاندن کربوهیدرات ها برای تامین انرژی جهت انجام هر نوع فعالیت نشسته و یا متحرکی از چربی های موجود در بدن استفاده می کند و در حقیقت در رژیم کتوژنیک این چربی ها هستند که پیوسته در حال سوختن می باشند و به همین خاطر لاغری و کاهش وزنِ به مراتب سریعتری متوجه اندام شما خواهد شد. اینکه آیا آنها ممکن است در انسان هم همین تأثیر را داشته باشند ناشناخته باقی مانده است. گزارشهای موردی مشابه در سال 1995 واکنشها به رژیم کتوژنیک را در دو دختر که تحت درمان سرطان پیشرفته مغز قرار داشتند، بررسی کرد. این هورمون در ایجاد و پیشرفت سرطان نقش دارد.

در اینجا چند

مورد وجود دارد که قبل از ایجاد هرگونه تغییر در رژیم غذایی باید بدانید و با پزشک مشورت کنید. رژیم لاغری کتوژنیک یکی از رژیمهای محبوب این روزها است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است . اطلاعات کمتری در مورد اینکه چگونه غذاها و رژیمهای غذایی خاص بر سرطان موجود تأثیر میگذارد، شناخته شده است. آیا رژیم کتوژنیک می تواند به مبارزه با سرطان کمک کند؟ از آنجایی که رژیم کتوژنیک یک ابزار قوی در کاهش وزن است، می تواند با مبارزه با چاقی، ریسک سرطان را هم پایین بیاورد.البته این رژیم معایبی هم دارد و نباید خودسرانه و به مدت طولانی استفاده شود. برخی دیگر بر پیشگیری از سرطان متمرکز هستند. این امکان وجود دارد که رژیم کتو برای یک نوع سرطان مفید باشد اما برای نوع دیگر مضر باشد. در مطالعهای در سال 2019، رژیم غذایی کتو سلولها را به روشهایی سرکوب میکند که ممکن است فراتر از عملکرد آن در تامین انرژی سلولها باشد. مهار گلیکولیز سبب می شود که عملکرد میتوکندری سلول های تومور مختل گردیده و سلول سرطانی ازبین برود زیرا سلول های سرطانی برای تولید انرژیبه گلیکولیز وابسته اند. بنابراین به نظر می رسد رژیم کتوژنیک بتواند پیشرفت سلول های سرطانی را کاهش دهد زیرا میزان قند خون به سرعت کاهش می یابد.

رژیم کتوژنیک در بدنسازی چندین نفر از مطالعه خارج شدند زیرا از رژیم غذایی لذت نمیبردند یا به دلایل شخصی. در مطالعه دیگری، 3 نفر از هر 5 نفر مبتلا به گلیوم پس از اتخاذ رژیم کتوژنیک همراه با پرتودرمانی یا شیمی درمانی، بهبودی کامل را تجربه کردند. تناسب اندام و توجه به سلامت جسمانی همواره یکی از اصلی ترین و مهمترین دغدغه های بشر بحساب آمده و قطعا ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با بهداشت روحی و روان افراد دارد.امروزه برای این منظور رژیم های غذایی خاص و مختلفی با توجه به شرایط جسمانی هر نفر از سوی کارشناسان و متخصصان تغذیه توصیه می شود که یکی از جالب ترین آن ها، رژیم کتوژنیک می باشد. در واقع، بسیاری از پژوهشها نشان میدهد که این نوع رژیم غذایی میتواند به کاهش وزن و بهبود سلامت شما کمک کند. رژیم کتو در یک مدت مشخص (۳ تا ۶ ماه) باعث کاهش وزن بیشتری نسبت به رژیم های دیگر میشود.

پروتئین ها از عناصری هستن که نباید همیشه در برنامه غذایی کتو جای بگیرن. اگر سرطان دارید و به دنبال تغییرات رژیم غذایی هستید، این یک تبدیل ضروری است که باید با پزشک خود انجام دهید. مطالعات نشان دادهاند که رژیم غذایی غربی، رژیمهای غذایی با قند بالا و مصرف بیش از حد پروتئین حیوانی، بهویژه گوشت قرمز، خطر سرطان کولورکتال را افزایش میدهد. مطالعات زیادی وجود دارد که نشان میدهد خطر ابتلا به سرطان در افرادی که تعداد بیشتری میوه و سبزیجات مصرف میکنند کمتر است. رژیم غذایی لاغری سریع جالب ایجاست که اکثر افرادی که تا کنون از این سایت درخواست رژیم کتوژنیک کرده اند و از قبل خود و یا زیر نظر افراد غیر متخصص این رژیم را گرفته اند دقیقاً با این مشخصات مراجعه می کنند. تقریباً تمام سلول های سرطانی در یک ویژگی مشترکند آن ها از کربوهیدرات یا قند خون برای رشد و تکثیر تغذیه می کنند وقتی شما تحت رژیم کتوژنیک هستید قند خونتان پایین می آید اصطلاحاً به این حال گرسنگی سلول های سرطانی می گویند.

یک مطالعه در سال 2018 در مورد اثرات کتو بر روی زنان مبتلا به سرطان تخمدان یا رحم، در درجه اول ایمنی را بررسی کرد، اما از جهات دیگر دلگرم کننده بود. در این بررسی، یک اثر پیش سرطانی (بدتر شدن تومور به دلیل رژیم کتو) مشاهده نشد. سایر مطالعات پیش بالینی نشان دادهاند که انواع مختلف سرطان یا انواع فرعی آنها ممکن است به طور متفاوتی به کتو پاسخ دهند. در مطالعه دیگری که در نشریه Lancet منتشر شد ، همچنین نشان داد که افرادی که از رژیم های غذایی کم کربوهیدرات و پروتئین حیوانی زیاد استفاده می کنند (مانند رژیم کتو) در مقایسه با افرادی که به طور متوسط کربوهیدرات مصرف می کنند ، خطر مرگ زودرس را دارند (البته عکس این مسئله برای رژیم های کم کربوهیدرات که پروتئین های گیاهی را نسبت به گوشت و لبنیات انتخاب می کردند ، صادق بود). اگرچه کاهش وزن به عنوان روشی برای کاهش وزن مورد ستایش قرار میگیرد، اما ممکن است برای افرادی که مبتلا به سرطان هستند مضر باشد. اگر از افرادی که رژیم کتوژنیک را رعایت می کنند، آزمایش خون بگیریم کمبود هموگلوبین خون کاملا مشهود می باشد. اگرچه به نظر نمیرسید که پروبیوتیکها کمک کننده باشند، اما یک رژیم غذایی با فیبر بالا کمک کننده بود. Da ta was g​en​erat ed by GSA C on᠎tent G en​erat or Demoversion!