رد بودجه فدرال توسط تنسی برای مهار گروه های پیشگیری از هشدار HIV


نشویل – پس از ارائه آزمایش رایگان HIV در یک رویداد رانندگی در سال گذشته، کارکنان در Nashville CARES، یک کلینیک غیرانتفاعی سلامت جنسی، به کشف نگران کننده ای دست یافتند: مجموعه ای از آزمایش های مثبت از یک محله.

لیزا بینکلی، سرپرست تیم پیشگیری از اچ‌آی‌وی کلینیک، گفت: «یک نفر بود که ناآگاهانه آن را به چندین شریک منتقل کرده بود، و ما توانستیم به سرعت قبل از اینکه به یک شیوع کامل تبدیل شود، مداخله کنیم.

خانم بینکلی و همکارانش برای این کار و سایر تلاش‌ها برای جلوگیری از گسترش HIV در منطقه نشویل، به شدت به کمک مالی فدرال متکی بوده‌اند. بنابراین وقتی کمیسر بهداشت تنسی در اوایل سال جاری اعلام کرد که ایالت دیگر 8.8 میلیون دلار کمک مالی فدرال را که برای بیش از یک دهه بین گروه‌های غیرانتفاعی، بخش‌های بهداشت شهرستان و سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی توزیع می‌شود، متحیر شدند.

تنسی تنها ایالتی است که بودجه را رد کرده است. فرماندار بیل لی، یک جمهوری خواه، در عوض قصد دارد 9 میلیون دلار بودجه جدید دولتی برای پیشگیری و نظارت بر اچ آی وی در ماه جولای اختصاص دهد. فرماندار گفت که این اقدام به ایالت استقلال بیشتری در تصمیم گیری ارائه می دهد. اما برخی از سازمان‌ها می‌گویند که نگران این هستند که اگر با مواضع محافظه‌کارانه فرماندار در مورد موضوعاتی مانند حقوق تراجنسیتی‌ها و مخالفت وی با دسترسی به سقط جنین هماهنگ نباشند، دولت به آنها کمک مالی ارائه نکند.

میا کاتن، مدیر برنامه های Friends for Life، یک سازمان غیرانتفاعی ممفیس که بودجه فدرال را دریافت کرده است، گفت: «شما نمی توانید بهداشت عمومی را سیاسی کنید.

ایالت اعلام نکرده است که چه گروه‌هایی این وجوه را دریافت خواهند کرد، یا قوانین مربوط به نحوه استفاده از آن‌ها را اعلام نکرده‌اند، اما دفتر فرمانداری اعلام کرده است که اولویت‌های آن شامل «جمعیت‌های آسیب‌پذیر، مانند قربانیان قاچاق انسان، مادران و کودکان، و اولین پاسخ‌دهندگان» است. “

کارشناسان بهداشت عمومی می گویند که نمونه های ذکر شده آقای لی با واقعیت موجود در تضاد است، زیرا طبق گزارش اخیر موسسه خیریه ایدز amfAR، این گروه ها تنها بخش کوچکی از موارد جدید HIV در تنسی را نشان می دهند. به گفته گرگ میلت، مدیر amfAR و یک اپیدمیولوژیست، برخی از گروه‌های پرخطر در این ایالت مردان همجنس‌گرای فعال از نظر جنسی، زنان تراجنسیتی و کسانی هستند که مواد مخدر تزریق می‌کنند.

دکتر رالف آلوارادو، کمیسر بهداشت ایالتی، در نامه‌ای ماه گذشته به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، که کمک‌های مالی را اعطا می‌کند، به تمایل فرماندار لی برای کاهش “اتکای ایالت به بودجه فدرال” و “فرض افزایش استقلال” اشاره کرد. ”

جید بایرز، سخنگوی آقای لی، گفت که این رویکرد جدید همچنین کارآمدتر از فرآیند “دست و پا گیر” دریافت دلارهای کمک هزینه CDC خواهد بود، که سازمان ها را ملزم می کند پول خود را خرج کنند و سپس از دولت فدرال بازپرداخت کنند.

تنسی در حال حاضر برای انتخاب گیرندگان و توزیع کمک مالی فدرال به سازمان غیرانتفاعی United Way of Greater Nashville متکی است. به گفته یک مقام بهداشتی فدرال، هیچ ایالتی از بودجه CDC برای پیشگیری و نظارت بر اچ آی وی خودداری نکرده است.

CDC مستلزم آن است که دریافت کنندگان کمک هزینه های پیشگیری و نظارت بر اچ آی وی بر روی گروه هایی تمرکز کنند که بیشترین آسیب پذیری را در برابر HIV دارند و از داده های فدرال برای شناسایی آسیب پذیرترین جمعیت ها در یک منطقه خاص استفاده کنند. در میان گروه هایی که توسط CDC به عنوان پرخطر شناسایی شده اند، مردانی هستند که با مردان رابطه جنسی دارند، افراد تراجنسیتی و افراد سیاه پوست و اسپانیایی تبار. CDC از اظهار نظر در مورد تصمیم آقای لی خودداری کرد.

در جلسه استماع کمیته سنای ایالتی هفته گذشته، سناتور جف یاربرو، یک دموکرات، از دکتر آلوارادو پرسید که آیا رویکرد جدید بودجه به تنسی اجازه می دهد “به تمرکز بخش عمده ای از این تلاش ها در جایی که عمده خطر است ادامه دهد.”

دکتر آلوارادو گفت که او «تصور می‌کند همان جمعیت‌هایی» که در حال حاضر از بودجه CDC بهره می‌برند «به دریافت مزایا ادامه خواهند داد». اما او نگفت که آیا سازمان‌ها و برنامه‌هایی که بر جمعیت دگرباشان جنسی تمرکز می‌کنند تحت تأثیر این تغییر بودجه قرار می‌گیرند یا خیر، و همچنین دفتر استانداری نیز هنگامی که برای شفاف‌سازی تماس گرفته شد، نگفت.

فرماندار لی، که امضای ممنوعیت کامل سقط جنین و کاهش مالیات پیشنهادی او با استقبال گسترده جمهوری خواهان تنسی مواجه شده است، با سؤالاتی از درون حزب خود در مورد تصمیم بودجه HIV مواجه شده است.

سناتور ایالتی بکی ماسی، جمهوری خواه، هفته گذشته در جلسه استماع از دکتر آلوارادو پرسید که آیا دولت قصد دارد به تأمین مالی سازمان های غیرانتفاعی محلی که در گسترش HIV در مناطق روستایی مؤثر بوده اند، ادامه دهد.

دکتر آلوارادو گفت که نمی تواند به سوال او در پرونده پاسخ دهد.

در میان کسانی که می‌ترسند دولت انتخاب‌های مالی خود را سیاسی کند، ری هولومن است، که گروه ویژه ترنس‌جندرهای تنسی را رهبری می‌کند، گروهی داوطلب که اداره بهداشت ایالتی در سال 2018 در زمان دولت قبلی تأسیس کرد. این تیم بودجه سالانه 10000 دلاری را با هدف اتصال ساکنان تراجنسیتی به منابع پیشگیری از HIV دریافت کرد. پول از کمک های کمک های CDC به دست آمد.

آقای هولومان گفت که او و همکارانش سعی کردند در مورد روابط خود با وزارت بهداشت دولتی محتاطانه رفتار کنند.

او گفت: «ما از ابتدا می‌دانستیم که اگر دیدی داشته باشیم، بودجه ما را از ما خواهند گرفت.»

به نظر می‌رسد که ترس او در پاییز گذشته تایید شد، زمانی که روزنامه دیلی وایر، یک رسانه راست‌گرا، مقاله‌ای را منتشر کرد که کارگروه دولتی را به حرکت فراتر از ماموریت اصلی خود در پیشگیری از HIV برای “ترویج جراحی‌های تراجنسیتی و سقط جنین” متهم کرد. سخنگوی والی به این رسانه گفت که او از گروه ضربت حمایت نمی کند.

آقای هولومن گفت که این اتهامات بی اساس است، اما در هفته های بعد، او شاهد شکست کار خود بود. وزارت بهداشت تنسی اطلاعات مربوط به گروه ضربت و سایر منابع بهداشتی برای افراد ترنس و همچنین اطلاعات مربوط به برنامه های پیشگیری از HIV را از وب سایت خود حذف کرد. سپس، آقای هولومن متوجه شد که بودجه برای گروه ضربت در 31 دسامبر 2022 به پایان می رسد.

کارگروه در حال حاضر در حال جمع‌آوری سرمایه برای جایگزینی پولی است که قبلاً از طریق کمک هزینه CDC ارائه شده بود، و امیدوار است که به ارائه آموزش پیشگیری از HIV با شرکای غیرانتفاعی ادامه دهد.

Planned Parenthood of Tennessee and North Mississippi، یکی دیگر از دریافت کنندگان بودجه فدرال HIV، پاییز گذشته نیز مطلع شد که دولت لی قصد دارد دسترسی خود را به کمک هزینه CDC قطع کند. در بیانیه ای که در ژانویه منتشر شد، Planned Parenthood گفت که “در پی این تلاش اخیر تلاش کرده است با دفتر فرماندار همکاری کند، اما ایالت به طور ناگهانی خروج خود را از برنامه فدرال به طور کلی اعلام کرد.”

برای آقای هولومن و دیگر افراد LGBTQ در تنسی، اقدام برای حذف کمک مالی به گروه ویژه ترنس‌جندرهای تنسی به عنوان بخشی از حمله گسترده‌تر به حقوق ترنس‌ها تلقی می‌شود. فرماندار لی قانونی را تصویب کرده است که تمام درمان های تایید کننده جنسیت، درمان های هورمونی و ارجاع کودکان ترنس برای دریافت مراقبت های پزشکی در ایالت را ممنوع می کند. او همچنین خواستار بررسی کلینیک سلامت تراجنسیتی ها در مرکز پزشکی دانشگاه واندربیلت شد.

قانونگذاران تنسی همچنین قوانینی را ارائه کرده اند که ترنس ها را از تغییر جنسیت مندرج در گواهینامه رانندگی خود منع می کند.

در طول دهه گذشته، جنوب به عنوان مرکز اپیدمی HIV در این کشور ظاهر شده است. مردم ایالت های جنوبی سالانه بیش از نیمی از موارد جدید HIV را تشکیل می دهند، حتی اگر فقط 38 درصد از جمعیت ایالات متحده در این منطقه زندگی می کنند. شهرستان شلبی، که ممفیس را در بر می گیرد، یکی از بالاترین نرخ های عفونت HIV جدید را در سراسر کشور دارد.

خانم کاتن، از دوستان برای زندگی، گفت که تصمیم تنسی برای امتناع از بودجه فدرال هزینه اضافی و پنهانی دارد. Friends for Life تقریباً 500000 دلار در سال از کمک‌های CDC دریافت می‌کند، و وضعیت این سازمان به عنوان دریافت‌کننده کمک هزینه فدرال، واجد شرایط خرید دارو از تولیدکنندگان با تخفیف شدید، به عنوان بخشی از برنامه‌ای است که در دهه 1990 برای کمک به بهبود سلامت عمومی آغاز شد. در جوامع کم درآمد

خانم کاتن گفت که بدون کمک هزینه و تخفیف دارو، کلینیک Friends for Life به احتمال زیاد باید تعطیل شود. خانم کاتن و دیگر کارشناسان پیشگیری از HIV در سراسر ایالت از زمانی که دکتر آلوارادو به CDC گفت که ایالت دیگر پول کمک مالی را نمی‌خواهد، برای یافتن منابع مالی جایگزین تلاش می‌کنند.

آمنا عثمان، مدیر اجرایی Nashville CARES، با اشاره به این که پایان قرارداد بزرگ فدرال این سازمان به 50000 نفر در 17 شهرستان خدمات رسانی می کند.

خانم عثمان گفت که او و همکارانش نگران این هستند که اگر دیگر قادر به انجام آزمایش HIV نباشند، چه اتفاقی می افتد. این سازمان در حال حاضر بیش از 40 درصد از بودجه خود را برای پیشگیری و آموزش HIV یا 315000 دلار در سال از کمک های کمک های CDC دریافت می کند.

ماه گذشته، خانم بینکلی، خانم عثمان و سایر کارکنان CARES یک کلینیک سیار را به یک کمپ بی خانمان ها در کنار رودخانه کامبرلند در مرکز شهر نشویل آوردند و آزمایش HIV و هپاتیت C را به صورت رایگان ارائه کردند و همچنین نوارهای آزمایشی را توزیع کردند که فنتانیل را در داروهای خیابانی شناسایی می کند. و توزیع نارکان، دارویی که می تواند به سرعت مصرف بیش از حد مواد افیونی را معکوس کند.

دقایقی پس از اینکه به یک زمین خالی در مرکز اردوگاه‌ها رفتند، سه میز تاشو با فرم‌های تاریخچه پزشکی، لوازم آزمایش، ساندویچ و آب بسته بندی شده برپا کردند.

خانم بینکلی گفت: “مهم نیست کجا هستیم، همه همیشه می گویند، “اوه، نگران نباش، من هفته گذشته آزمایش شدم.” «مردم فقط نمی‌خواهند بدانند، اغلب اوقات. این ترسناک است که بدانیم آیا شما مثبت اندیش هستید یا خیر، اما ما در ایجاد آرامش برای مردم خوب هستیم.