هوای پاکتر به همه کمک می کند. این به جوامع سیاه پوست کمک زیادی می کند.


آژانس حفاظت از محیط زیست در حال بررسی استانداردهای جدیدی برای حداکثر مقدار ذرات ریز است، لکه های ریز حدود یک سی دهم قطر موی انسان که می توانند در هوای بیرون به ریه ها نفوذ کنند. یک مطالعه اخیر به بررسی چگونگی توزیع مزایای محدودیت های سختگیرانه در سراسر جامعه آمریکا پرداخت.

بر اساس این مطالعه که توسط محققانی انجام شد، اجرای محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌تر برای ذرات ریز می‌تواند نرخ مرگ و میر را برای سیاه‌پوستان و آمریکایی‌های کم‌درآمد بالای ۶۵ سال که در حال حاضر در معرض برخی از کثیف‌ترین هوای ایالات متحده هستند تا ۷ درصد کاهش دهد. دانشکده بهداشت عمومی هاروارد تی چان.

در حال حاضر شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد افراد رنگین پوست، و به ویژه جوامع سیاه پوست، به طور نامتناسبی در معرض آلاینده‌های مضر هوا مانند ذرات ریز مورد بررسی در این مطالعه قرار دارند که به عنوان PM 2.5 شناخته می‌شود زیرا قطر آن بیش از 2.5 میکرومتر نیست.

پژوهش جدید که روز جمعه در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد، نشان داد که تشدید محدودیت ذرات ریز به میزان 4 میکروگرم در هر متر مکعب هوا، منجر به کاهش 4 درصدی نرخ مرگ و میر برای بزرگسالان سفیدپوست با درآمد بالاتر خواهد شد. همین تغییر منجر به کاهش 6 تا 7 درصدی برای بزرگسالان سیاهپوست با درآمد بالاتر، بزرگسالان سفیدپوست کم درآمد و بزرگسالان سیاهپوست کم درآمد خواهد شد.

فرانچسکا دومینیسی، استاد آمار زیستی در هاروارد و نویسنده ارشد این مطالعه گفت: «ما باید به نقطه تلاقی نژاد و وضعیت اجتماعی-اقتصادی نگاه کنیم تا واقعاً بفهمیم نژادپرستی ساختاری، تفاوت در دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و نابرابری اقتصادی چگونه نقش دارد. .

این تحقیق جدید می‌تواند به تصمیم حیاتی آژانس حفاظت از محیط زیست برای تشدید محدودیت‌ها در مورد ذرات ریز، از جمله دوده، که می‌تواند از سایت‌های ساختمانی، دودکش‌ها، کامیون‌های دیزلی، نیروگاه‌ها و سایر فعالیت‌های صنعتی باشد، کمک کند. دود آتش سوزی نیز منبع اصلی آلودگی ذرات معلق است.

در ماه ژانویه، EPA پیش‌نویس قانونی را پیشنهاد کرد که محدودیت‌های ذرات ریز را از استاندارد فعلی ۱۲ میکروگرم بر متر مکعب به سطحی بین ۹ تا ۱۰ میکروگرم بر متر مکعب تشدید می‌کند. دولت تخمین زده است که این دستورالعمل می تواند از 4200 مرگ زودرس در سال جلوگیری کند.

با این حال، برخی از حامیان عدالت زیست محیطی گفته اند که این قانون باید استاندارد را حتی بیشتر تقویت کند تا از آسیب پذیرترین جوامع محافظت کند. اسکات دلانی، نویسنده این مطالعه و اپیدمیولوژیست در هاروارد، گفت: یافته های این تحقیق جدید نشان می دهد که به طور بالقوه «تفاوت های واقعی و معناداری» بین تعیین حد مجاز 10 میکروگرم در مقابل 8 میکروگرم سخت تر وجود دارد.

جاشوا آپت، دانشیار مهندسی عمران و محیط زیست در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی که کار نمی کرد، گفت: احتمالاً ده ها میلیون آمریکایی در جوامعی با سطوح PM 2.5 بین 8 تا 10 میکروگرم در متر مکعب زندگی می کنند. در مورد مطالعه “آن افراد ممکن است با استاندارد جدید پشت سر بگذارند.”

مایکل ریگان، مدیر سازمان حفاظت محیط زیست، گفت که قانون جدید، که احتمالا اواخر امسال پس از یک دوره اظهار نظر عمومی نهایی خواهد شد، یکی از اجزای اصلی تلاش دولت بایدن برای رسیدگی به عدالت زیست محیطی است.

در یک مطالعه جداگانه در سال گذشته، محققان تفاوت های فاحش بین آمریکایی های سفیدپوست و رنگین پوستان را در هزاران دسته از آلودگی ها، از جمله کامیون ها، صنعت، کشاورزی و حتی رستوران ها کشف کردند.

یک مطالعه از سال 2020 نشان داد که چگونه آلودگی هوا مرزها را نادیده می گیرد: در اکثر ایالت ها، حدود نیمی از مرگ و میرهای زودرس ناشی از کیفیت پایین هوا به آلاینده هایی مرتبط است که از ایالت های دیگر وارد می شوند.

و نشان داده شده است که سیاست‌هایی که دهه‌ها پیش اتخاذ شده‌اند، اثرات طولانی‌مدتی دارند. مطالعه‌ای در ماه مارس سال گذشته نشان داد که محله‌های شهری که در معرض خطوط قرمز، عمل تبعیض‌آمیز عدم دریافت خدمات بانکی و سایر خدمات از جوامع غیرسفید پوست بودند، در دهه 1930، هشت دهه بعد، سطوح بالاتری از آلودگی هوای مضر را داشتند.