طرح کالیفرنیا برای انسولین ارزان‌تر با کاهش قیمت داروخانه‌های بزرگ تضاد دارد


کالیفرنیا در حال پیشبرد برنامه خود برای تولید انسولین تحت حمایت دولتی است، اما هدفش برای ارائه داروی ارزان‌تر از شرکت‌های نام تجاری ممکن است اکنون که آن تولیدکنندگان بزرگ دارو تصمیم به کاهش قابل توجه قیمت برچسب‌ها در برخی محصولات کرده‌اند، بسیار سخت‌تر باشد.

بنابراین در حالی که برخی از کارشناسان از این خبر استقبال کردند که دولت قراردادی 50 میلیون دلاری با سیویکا، یک سازمان غیرانتفاعی، برای تولید انسولین ارزان قیمت اعطا کرده است، برخی دیگر تعجب کردند که آیا این ابتکار عمل با توجه به بازار در حال تغییر باقی می ماند. محصولات برنامه ریزی شده سیویکا همچنان به تایید فدرال نیاز دارند، به این معنی که حداقل دو سال طول می کشد تا برای فروش در دسترس قرار گیرند.

برای سال‌ها، هزینه‌های بالای انسولین برای افراد مبتلا به دیابت، برخی را مجبور کرده است که داروهای خود را جیره‌بندی کنند و سلامت آنها را به خطر بیندازند.

برای هشت میلیون آمریکایی مبتلا به دیابت که به انسولین نیاز دارند، از جمله حدود یک میلیون کالیفرنیایی، میانگین قیمت در 20 سال بیش از چهار برابر شده است. با این حال، تغییرات زیادی در قیمت‌ها وجود داشته است، با این حال، Eli Lilly قیمت برچسب محبوب‌ترین محصول خود، Humalog را بیش از ده برابر افزایش داد.

بسیاری از افرادی که دارای بیمه درمانی خصوصی هستند، هیچ یا بیش از 20 تا 35 دلار برای یک منبع انسولین ماهیانه پرداخت نمی کنند. و از ژانویه، قانون کاهش تورم سقف قیمتی 35 دلاری را برای تقریباً چهار میلیون مصرف کننده انسولین با Medicare Part D وضع کرده است.

اما کسانی که دارای برنامه های درمانی با کسر فرانشیز بالا هستند یا افراد بیمه نشده – به ترتیب 12 و 7 درصد از مصرف کنندگان انسولین کالیفرنیا – اغلب با هزینه های بسیار بالاتری روبرو هستند و صدها دلار در ماه برای آنها هزینه دارد.

فرماندار گاوین نیوسام در کنفرانس خبری روز شنبه با اعلام قرارداد جدید دارویی در داونی، کالیفرنیا، پیش از پس‌زمینه‌ای از یخچال‌های حاوی انسولین، گفت: «این فضایی است که به نظر می‌رسد همه به سرعت درآمد کسب می‌کنند». “زمان برای اختلال.”

آقای نیوسام که در یک تور ایالتی چهار روزه برای تبلیغ سیاست‌های خود بود، همچنین اعلام کرد که کالیفرنیا قصد دارد نالوکسون خود را تولید کند که مصرف بیش از حد مواد افیونی را معکوس می‌کند.

قرارداد انسولین نتیجه تخصیص 100 میلیون دلاری سال گذشته قانونگذار ایالتی برای این برنامه است که ابتکار انسولین بیوسیمیلار CalRx نام دارد. (نسخه های رقیب درمان های به اصطلاح بیولوژیکی مانند انسولین به عنوان بیوسیملار شناخته می شوند.) سیویکا بر اساس این قرارداد 10 ساله اعلام کرد که قصد دارد این محصولات را در کارخانه جدیدی در پترزبورگ، ویرجینیا توسعه و تولید کند و شروع به تشکیل پرونده برای تایید محصولات بیوسیمار با سازمان غذا و دارو در سال آینده. نیمی از بودجه 100 میلیون دلاری صرف ایجاد کارخانه ای در کالیفرنیا برای تولید بیشتر می شود.

انتظار می‌رود نسخه‌های بیوسیمار با Humalog Eli Lilly، NovoLog Novo Nordisk و Lantus Sanofi قابل مقایسه باشند. این سه شرکت حدود 90 درصد از بازار انسولین را در اختیار دارند.

Eli Lilly، Sanofi و Novo Nordisk کاهش قیمت برچسب‌ها را، عمدتاً در محدوده 70 درصد، و برخی محدودیت‌ها در هزینه‌های خارج از جیب برای برخی محصولات انسولین اعلام کرده‌اند. بسته به شرکت، قیمت های پایین تر باید از اواخر سال جاری شروع شود تا سال آینده.

پرزیدنت بایدن و قانونگذاران دموکرات به اقدامات سازندگان دارو اعتبار داده اند، اما شرکت ها انگیزه های مالی کمتری برای بالا نگه داشتن قیمت محصولات قدیمی انسولین خود داشتند و اکنون بیشتر به داروهای جدیدتر برای دیابت و چاقی متکی هستند. سازندگان مواد مخدر نیز مواجه بودند مجازات ها که آنها را مجبور می کرد به خاطر افزایش سریع قیمت هایشان از تورم، به Medicaid پرداخت کنند.

سیویکا در سال 2018 توسط مجموعه ای از سیستم های بهداشتی تاسیس شد که به دنبال کاهش کمبود مزمن دارو هستند. ند مک کوی، مدیر اجرایی سیویکا، گفت که این شرکت قیمت گذاری خود را یک سال پیش اعلام کرد «با هدف وادار کردن بازار به پاسخگویی».

در حالی که بسیاری از کارشناسان دانشگاهی در زمینه قیمت گذاری انسولین نسبت به این اقدام کالیفرنیا ابراز خوش بینی کردند، برخی نسبت به این که برنامه های این کالیفرنیا و برخی دیگر در مراحل اولیه در مین، میشیگان و واشنگتن می توانند تبلیغات آنها را برآورده کنند، تردید داشتند.

اندرو مولکاهی، محقق ارشد سیاستگذاری در شرکت RAND که مطالعه سال 2020 او نشان داد که میانگین قیمت انسولین در ایالات متحده 10 برابر سایر کشورها است، در ارزیابی خود اندازه گیری شد.

او گفت: “این یک تغییر مهم در زمانی است که جریان زیادی برای انسولین وجود دارد.” پتانسیل پس انداز برای کالیفرنیایی ها و دیگران وجود دارد. اما مشخص نیست که این امر به طور اساسی بازار را تغییر خواهد داد. در حال حاضر از برخی جهات داشته است. در حال حاضر این جایگزین‌های ارزان‌تر وجود دارد که در بازار ظاهر می‌شوند.»

وی خاطرنشان کرد که Walmart نسخه فروشگاهی NovoLog به نام ReliOn را با قیمت حدود 73 دلار در هر ویال به فروش می رساند. و طبق برنامه Novo Nordisk، لیست قیمت یک ویال NovoLog، یک محصول پرکاربرد، از 289 دلار به 72 دلار کاهش می یابد.

CalRx حداکثر قیمت های خرده فروشی توصیه شده را 30 دلار برای یک ویال انسولین 10 میلی لیتری و 55 دلار برای مجموعه ای از پنج قلم 3 میلی لیتری از پیش پر شده تعیین می کند. ساکنان کالیفرنیا برای عرضه در اولویت خواهند بود.

اینکه آیا انسولین سیویکا پس از اعمال کاهش قیمت‌های جدید بسیار ارزان‌تر از نام‌های برندهای بزرگ خواهد بود، قابل بحث است، به خصوص که محصولات سیویکا به این زودی‌ها در دسترس نخواهند بود.

قبل از اعلام کاهش های جدید، یک سرمقاله JAMA پیشنهاد کرد که راه اندازی موفقیت آمیز می تواند مدلی قوی برای اختلال در صنعت داروسازی توسط دولت ارائه دهد.

جاکوب اس. شرکو، استاد حقوق و پزشکی در دانشگاه ایلینوی اوربانا-شامپین و سرپرست سرمقاله: «بهترین سناریو این است که طرح CalRx در مسیری رو به جلو برای مداخلات دولتی در کاهش قیمت دارو، نور خورشید را فراهم کند. نویسنده، گفت.

آقای شرکو ادامه داد: «بسیاری از تلاش‌های قبلی در آن زمینه، چه به دلیل مسائل اقتصادی و چه از طریق چالش‌های قانونی، به طور کامل شکست خورده است. این یکی از راه‌هایی است که دولت‌ها می‌توانند به تجارت تأمین کالاهای عمومی بازگردند.»

دادستان های کل چندین ایالت، از جمله کالیفرنیا، اخیراً علیه سه سازنده بزرگ داروی انسولین به دلیل قیمت های بالا، و همچنین علیه مدیران مزایای داروخانه – شرکت هایی که از طرف بیمه گذاران در مورد تخفیف قیمت برچسب ها مذاکره می کنند، شکایت کردند و بخشی از تفاوت را به جیب می زنند.

طرح داروهای ژنریک کالیفرنیا مدیران سود داروخانه را از سود تخفیف‌ها منع می‌کند، و آنچه را که منتقدان می‌گویند رابطه بین شرکت‌ها و سازندگان دارو است که با انگیزه‌ای انحرافی برای افزایش قیمت برچسب‌ها آغشته است، تضعیف می‌کند.

رید پورتر، نماینده PhRMA، گروه تجاری بزرگ شرکت‌های دارویی، به یکی از نمایندگان سانوفی پیوست و انگشت اتهام را به سمت مدیران داروخانه‌ها نشانه رفت، زیرا آنها گفتند که پس‌انداز را به مصرف‌کننده منتقل نمی‌کنند.

آقای پورتر گفت، آقای نیوسام، «می‌خواهد امتیازات سیاسی کسب کند و صنعت را که مسئول تبدیل کالیفرنیا به یک رهبر جهانی در توسعه درمان‌ها و درمان‌های نجات بخش و تزریق بیش از 200 میلیارد دلار به اقتصاد و حمایت از نزدیک به 700000 شغل است، شرور کند».

نمایندگان Eli Lilly و Novo Nordisk برای اظهار نظر در مورد برنامه کالیفرنیا برنامه های خود را برای کاهش برخی از قیمت انسولین خود برجسته کردند.

روز شنبه، آقای نیوسام گفت: «فکر می‌کنم اگر همه این شرکت‌های دیگر در ملاحظات قیمتی خود حتی بیشتر از این کاهش پیدا کنند و بسیار پایین‌تر از قیمت‌های ایالتی باشند، بسیار دیدنی خواهد بود. او ابراز اطمینان کرد که سیویکا می تواند به طور پویا به چنین کم فروشی رسیدگی کند.

با این حال، تغییرات اخیر به این معنی است که بسیاری از کالیفرنیایی های مبتلا به دیابت به احتمال زیاد می توانند در سال آینده کمتر برای انسولین خود هزینه کنند.

پس از اعمال تخفیف های جدید سه شرکت داروسازی، هزینه های سالانه برای افرادی که بیمه نیستند یا دارای طرح های با کسر فرانشیز بالا هستند و از سه محصولی که برنامه کالیفرنیا به دنبال تکرار آنهاست استفاده می کنند از 420 تا 1200 دلار متغیر است. به گفته دکتر ماریانا سوکال، دانشمند دانشیار دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز بلومبرگ.

انتظار می رود که برنامه ایالتی برای نسخه های خود از این محصولات سالانه 200 تا 375 دلار از این افراد دریافت کند. هزینه های سالانه برای افراد دارای بیمه خوب از حدود 350 دلار به 550 دلار در حال حاضر به 140 تا 250 دلار کاهش می یابد.

بیلی باکیلا، دانشجوی پزشکی دانشگاه ییل، مطالعه‌ای را رهبری کرد که در مجله Health Affairs در ماه جولای منتشر شد و نشان داد که 14 درصد از مصرف‌کنندگان انسولین بیش از 40 درصد از درآمد قابل تصرف خود را صرف این دارو می‌کنند.

خانم باکیلا در مورد برنامه کالیفرنیا ملاحظاتی دارد و اشاره می کند که قیمت ها توسط ویال انسولین یا مجموعه قلم ها تعیین می شود، نه هزینه ماهانه تعیین شده. او به سقف قیمت مدیکر اشاره کرد. سقف 35 دلاری مشابه الی لیلی برای یک منبع انسولین ماهانه، که معمولاً دو تا سه ویال است. و طرح سانوفی برای یک سقف قابل مقایسه.

خانم باکیلا در مورد 190,000 کالیفرنیایی با برنامه های با کسر مالیات یا بدون بیمه گفت: “CalRx برای بیمارانی که هزینه های گزاف انسولین را خرج می کنند، مزایایی ارائه می دهد.” اما، در مقایسه، این برنامه‌هایی که در حال حاضر وجود دارند، هزینه‌ها را حتی بیشتر کاهش می‌دهند.»

نیکتا کالامه هریس، 42 ساله، بازیگر، معلم بازیگری و مدافع انجمن دیابت آمریکا است که دیابت نوع 1 او در کالج تشخیص داده شد. او که ساکن لس آنجلس است، از طریق یک برنامه بهداشتی خصوصی Obamacare تحت پوشش قرار می گیرد و سالانه حدود 5000 دلار برای انسولین Humalog می پردازد. او گفت که مجبور شده است دوزهای خود را گاهی جیره بندی کند.

او انتظار داشت که طبق برنامه ایالتی سالانه حدود 3000 دلار پس انداز کند. اما او می تواند سالانه حدود 3500 دلار پس انداز کند، پس از اینکه الی لیلی در سه ماه آخر سال جاری اجرایی شد. و احتمالاً اگر او واجد شرایط سقف 35 دلاری باشد، بیشتر.

خانم هریس با پیش بینی پس انداز، به دختر 2 ساله خود فکر کرد و گفت: “این پول می تواند برای تحصیل بهتر او هزینه شود.”

ربکا رابینز در این مقاله مشارکت داشت.