نوشیدن زیاد ممکن است با یک قرص مهار شود


در پایان مطالعه 12 هفته ای، افرادی که نالترکسون دریافت کردند، نسبت به کسانی که دارونما دریافت کرده بودند، کمتر پرخوری و الکل کمتری مصرف کردند، تغییری که تا شش ماه ادامه داشت. شایع ترین عارضه جانبی گزارش شده از نالترکسون حالت تهوع بود، اگرچه عموماً خفیف بود و با سازگاری مردم با مصرف دارو، خود به خود برطرف شد.

گلن میلو سانتوس، استاد دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو و نویسنده اصلی این مطالعه، گفت که بیماران می توانند گزینه درمانی را با پزشکان خود در میان بگذارند، حتی اگر برای همه مناسب نباشد. او گفت: «افزایش آگاهی از وجود داروهای مؤثری که می‌توانند به مردم در مصرف الکل کمک کنند، به خودی خود مهم است.

مصرف نالترکسون بر اساس نیاز به جای دوز روزانه ممکن است برای برخی افراد قابل تحمل‌تر باشد، زیرا اجازه می‌دهد سطح دوپامین آنها در بین استفاده‌ها بهبود یابد. این رویکرد همچنین می‌تواند به افراد اجازه دهد که کنترل بیشتری بر درمان خود داشته باشند. این عمل در اروپا به طور گسترده‌تری مورد استقبال قرار می‌گیرد، جایی که قانون‌گذاران در سال 2013 داروی nalmefene را برای دوزهای هدفمند مشابه توسط افرادی که سعی در مصرف کمتر الکل دارند تأیید کردند.

دکتر لورنزو لژیو، پزشک و دانشمند مؤسسه ملی بهداشت، گفت که آخرین مطالعه «بسیار مهم» است، زیرا در حالی که درمان‌های الکلی به طور سنتی برای افراد مبتلا به اعتیاد شدید طراحی شده بود، افراد بسیار بیشتری مانند شرکت‌کنندگان در این مطالعه اختلالات خفیف یا متوسط ​​الکل.

سال گذشته، مقامات NIH تغییر نام این مراحل را به عنوان “پیش اعتیاد” پیشنهاد کردند تا بر نیاز به مداخله زودهنگام تاکید شود، همانطور که زمینه دیابت با شناسایی و درمان پیش دیابت، مراقبت را بهبود بخشید.

دکتر لژیو گفت: “اگر ما فورا و زود به مشکل پزشکی حمله کنیم، شما نه تنها نمی توانید مشکل را درمان کنید، بلکه از ایجاد اشکال شدیدتر بیماری جلوگیری کنید.”

مطالعه اخیر منحصراً مردان همجنس‌گرا و ترنس‌جندر را مورد بررسی قرار داد، گروه‌هایی که در آنها شیوع زیاد الکل وجود دارد، بنابراین این یافته‌ها ممکن است برای همه افرادی که زیاد الکل مصرف می‌کنند قابل استفاده نباشد. طبق این مطالعه، شرکت‌کنندگان «از طریق تبلیغات خیابانی، آگهی‌های استخدام، کلینیک‌های سلامت جنسی، تبادل سوزن، سازمان‌های اجتماعی، بارها، وب‌سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی» به‌کار گرفته شدند، و شرکت‌کنندگان دیگری در یک مطالعه غیرمرتبط نیز برای پیوستن دعوت شدند. تقریباً همه افرادی که در این مطالعه شرکت داشتند گزارش دادند که دارای تحصیلات دانشگاهی و ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی منظم هستند.