برخی از زنان مسن به اسکن اضافی سینه نیاز دارند. چرا Medicare پرداخت نمی کند؟


ماموگرافی می تواند تومورها را در زنان با بافت سینه متراکم از دست بدهد. بنابراین برای این بیماران، پزشکان اغلب اسکن دوم را انجام می دهند – برای مثال سونوگرافی، یا MRI – که احتمال بروز سرطان در مراحل اولیه بیشتر است.

اما برخی از بیماران مسن تر با یک پیچ غیر منتظره مواجه می شوند. اگرچه بسیاری از زنان اسکن اضافی را به عنوان یک روش معمول پیشگیری می‌دانند، اما Medicare هزینه آن را پرداخت نمی‌کند و برخی از بیماران مجبور به برداشتن یک برگه سنگین هستند.

جولن سامر، 66 ساله، که در منهتن زندگی می کند، در ماه مارس برای غربالگری سرطان سینه سالانه خود رفت. اما کارکنان کلینیک گفتند که در حالی که ماموگرافی او به طور کامل تحت پوشش مدیکر قرار می گیرد، به اصطلاح سونوگرافی تکمیلی تحت پوشش قرار نمی گیرد.

خانم سامر دارای سینه های متراکم و سابقه خانوادگی سرطان سینه است. او گفت که در طول زندگی بزرگسالی خود ماموگرافی و تصویربرداری اولتراسوند دریافت کرده است. او گفت: “من متوجه نمی شوم که چگونه چیزی که سال ها آزمایش تشخیصی توصیه شده بوده است، ناگهان تحت پوشش Medicare قرار نمی گیرد.”

او افزود: “مادر من سرطان سینه داشت، عمه من سرطان سینه داشت – حدس می‌زنم این کافی نیست.” “من نمی دانم که آیا این یک آزمایش برای مردان بود، آیا همان مشکل پیش می آید.”

رادیولوژی لنوکس هیل در شهر نیویورک شروع به هشدار به بیماران کرده است که اگر تحت بیمه مدیکر باشند، ممکن است در صورت دریافت سونوگرافی سینه تا سقف 450 دلار هزینه داشته باشند، حتی اگر بافت سینه متراکم باشد و اسکن اضافی مشخص شود. در همان روز با ماموگرافی غربالگری انجام می شود.

برگه اطلاعاتی ارائه شده به پزشکان اشاره کرد که Medicare تحت شرایط محدودی سونوگرافی پستان را پوشش می‌دهد، مانند “برای ارزیابی توده‌های قابل لمس یا غیرقابل لمس پستان، ماموگرافی‌های مبهم و سایر علائم یا نشانه‌های حاکی از سرطان پستان”.

دستورالعمل‌ها درباره زمان و تعداد دفعات انجام غربالگری سرطان پستان در طول سال‌ها تغییر کرده است، اما ماموگرافی که از اشعه ایکس با دوز پایین برای تشخیص ضایعات استفاده می‌کند، مدت‌ها استاندارد طلایی برای تشخیص زودهنگام بوده است.

اما ماموگرافی نمی تواند تومورها را در بافت متراکم سینه “دید” کند. هر دو در عکس اشعه ایکس سفید به نظر می رسند. و سینه‌های متراکم غیرمعمول نیست: طبق گفته موسسه ملی سرطان، در حالی که تراکم با افزایش سن کاهش می‌یابد، تقریباً نیمی از زنان 40 ساله و بالاتر که ماموگرافی می‌کنند دارای بافت سینه متراکمی هستند.

بافت سینه زمانی متراکم در نظر گرفته می شود که دارای بافت فیبری و غده ای بیشتر و بافت چربی کمتری باشد.

از ماه سپتامبر، تمام مراکز ماموگرافی در ایالات متحده موظف هستند در صورت داشتن پستان های متراکم، به بیمارانی که غربالگری سرطان سینه می شوند، اطلاع دهند. تلاش برای جلب توجه به کاستی های ماموگرافی برای این بیماران توسط زنانی آغاز شد که سرطان خود آنها در مراحل پایانی تشخیص داده شد، علیرغم غربالگری منظم ماموگرافی.

بافت متراکم سینه خود یک عامل خطر برای سرطان سینه است. مطالعات نشان داده است که زنانی که سینه‌های بسیار متراکم دارند، دو برابر بیشتر از آنهایی که «بافت متراکم پراکنده» یا بافت متراکم اینجا و آنجا در سینه دارند، در معرض خطر هستند.

طرفداران می گویند که برای زنان با بافت سینه متراکم، ماموگرافی به تنهایی “غربالگری ناقص” است و برخی از دانشمندان نیز موافق هستند. دکتر دورایا الاشری، مدیر ارشد علمی بنیاد تحقیقات سرطان پستان، گفت که سونوگرافی تکمیلی استاندارد فعلی مراقبت برای غربالگری ثانویه برای پستان های متراکم است.

جوآن پوشکین، مدیر اجرایی DenseBreast-info، یک گروه آموزشی، گفت: «در زنانی که متراکم‌ترین سینه‌ها را دارند، ماموگرافی تقریباً نیمی از سرطان‌های موجود را از دست می‌دهد – نیمی».

خانم پوشکین گفت، متداول‌ترین سؤالاتی که این گروه دریافت می‌کند از سوی زنانی است که سعی می‌کنند غربالگری‌های تکمیلی را انجام دهند یا بفهمند چرا تحت پوشش بیمه نیستند.

او افزود: «این تعداد زیادی از سرطان‌ها روی میز باقی مانده‌اند و فرصتی برای یافتن آنها در ابتدایی‌ترین مرحله ممکن، زمانی که قابل درمان و بقا هستند، از دست رفته است».

این سازمان از قانون Find It Early Act، قانونی که توسط رزا دلاورو، نماینده دموکرات ایالت کنتیکت، و نماینده برایان فیتزپاتریک، جمهوری خواه پنسیلوانیا پیشنهاد شده است، حمایت می کند. این اقدام تضمین می‌کند که تمام برنامه‌های بیمه سلامت غربالگری و تصویربرداری تشخیصی پستان، از جمله ماموگرافی، سونوگرافی و MRI را بدون اشتراک هزینه پوشش می‌دهد.

سخنگوی مرکز فدرال خدمات مدیکر و مدیکر گفت: سیاست های آن تغییر نکرده است: مدیکر غربالگری رادیولوژیک سالانه برای زنان 40 ساله و بالاتر را به عنوان بخشی از مراقبت های پیشگیرانه تحت پوشش 100 درصدی قرار می دهد.

سخنگوی این سازمان در ایمیلی گفت، اما آژانس بین ماموگرافی و سایر آزمایش‌های غربالگری، مانند سونوگرافی، تمایز قائل می‌شود و آنها مانند ابزارهای تشخیصی هستند.

و توافق جهانی در مورد ارزش غربالگری جایگزین برای زنان با سینه های متراکم وجود ندارد. کالج آمریکایی رادیولوژی می‌گوید که ماموگرافی سه بعدی تعداد سرطان‌هایی را که می‌توان بدون آزمایش‌های اضافی مشاهده کرد، افزایش می‌دهد و اسکن‌های اولتراسوند و MRI می‌توانند به یافتن سرطان‌هایی که در ماموگرافی قابل مشاهده نیستند کمک کنند.

اما نه کالج آمریکایی متخصصان زنان و زایمان و نه گروه ویژه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده، روش های غربالگری سرطان سینه اضافی را برای بیماران دارای بافت متراکم پستان تایید نکرده اند. این گروه ها می گویند که داده های کافی از آزمایش های بالینی برای انجام این کار وجود ندارد.

همچنین معایبی در ارتباط با روش‌های غربالگری تکمیلی وجود دارد، مانند میزان بالای مثبت کاذب با سونوگرافی، که باعث اضطراب و مراقبت‌های غیرضروری می‌شود و هزینه‌های بالای مربوط به اسکن‌های MRI.

اما خانم دلاورو و نماینده دبی واسرمن شولتز، نماینده دموکرات فلوریدا در نامه‌ای سال گذشته به گروه ضربت گفتند که چندین توصیه این پانل جان زنان را به خطر انداخته است، از جمله شکست این گروه در “تشخیص مجموعه قابل توجه شواهد”. حمایت از غربالگری های اضافی» برای بیماران با سینه های متراکم.