غذاهای لبنی پاستوریزه بدون آنفولانزای زنده پرندگان، آزمایشات فدرال تایید می کند


مقامات بهداشت و کشاورزی فدرال روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفتند که آزمایش‌های اضافی محصولات لبنی خرده‌فروشی از سراسر کشور هیچ نشانه‌ای از ویروس آنفولانزای مرغی زنده را نشان نداده است و این اجماع را تقویت می‌کند که پاستوریزه کردن از مصرف‌کنندگان در برابر تهدید محافظت می‌کند.

اما دامنه شیوع آنفولانزای پرندگان در گاو همچنان نامشخص است، زیرا گله های لبنی به طور معمول برای عفونت آزمایش نمی شوند.

تنها یک عفونت انسانی، که خفیف بود، در یک کارگر لبنی در تگزاس که تماس مستقیم با گاوهای بیمار داشت، گزارش شده است. اما دانشمندان بیم دارند که ممکن است عفونت های کشف نشده بسیار بیشتری به خصوص در میان کارگران مزرعه وجود داشته باشد.

مقامات فدرال در این نشست گفتند که به ندرت دوجین نفر برای آنفولانزای پرندگان آزمایش شده اند. آنها افزودند که هیچ افزایش غیرعادی در موارد آنفولانزا در سراسر کشور، حتی در مناطقی که گاوهای آلوده دارند، مشاهده نشده است.

اما دکتر کیت پولسن، مدیر آزمایشگاه تشخیص دامپزشکی ویسکانسین، گفت که مزارع نیازی به آزمایش کارکنان ندارند، بسیاری از آنها کارگران مهاجر هستند که تمایلی به همکاری با مقامات بهداشتی ایالتی ندارند.

چقدر به خاطر اضطراب و ترس از اینکه اگر پاسخی که دوست دارید نگیرید چه اتفاقی می افتد نادیده می گیریم؟ دکتر پولسن گفت.

تا هفته گذشته، به نظر می رسید که محصولات لبنی آلوده بالقوه، فوری ترین تهدید برای مردم باشد. رگولاتورهای فدرال هفته گذشته نتایج آزمایش اولیه حدود 95 نمونه شیر خرده فروشی را اعلام کردند: تقریباً از هر پنج نمونه شیر، یک مورد حاوی قطعات ژنتیکی ویروس بود، واقعیتی که مقامات بهداشتی گفتند که تهدیدی برای مصرف کنندگان نیست.

آزمایش‌های پیشرفته‌تر در اواخر هفته هیچ ویروس زنده‌ای را در نمونه‌ها نشان نداد، که برای تنظیم‌کننده‌های فدرال تسکین بود.

روز چهارشنبه، دکتر دونالد پراتر، مدیر موقت مرکز ایمنی غذا و تغذیه کاربردی در سازمان غذا و دارو، گفت که دانشمندان فدرال 201 نمونه لبنی تجاری دیگر از جمله شیر، پنیر و خامه ترش را مورد بررسی قرار داده اند.

تاکنون دانشمندان شواهدی از ویروس بالقوه عفونی پیدا نکرده اند. دکتر پراتر گفت: “یافته های شرکای دولت ایالات متحده و همچنین محققان دانشگاهی، ارزیابی ما را از ایمنی شیر تغییر نمی دهد.”

دکتر پراتر گفت که FDA هنوز به شدت توصیه می کند که از مصرف لبنیات خام و غیر پاستوریزه خودداری کنید. وی افزود: دانشمندان فدرال هنوز در حال بررسی داده ها در مورد اینکه آیا ویروس موجود در شیر خام می تواند عفونی باشد یا خیر.

به گفته وزارت کشاورزی، تا روز چهارشنبه، شیوع این بیماری به 36 گله در 9 ایالت گسترش یافته است. دانشمندان از دولت بایدن به دلیل عدم انجام آزمایشات بیشتر روی حیوانات به منظور تعیین دامنه شیوع این بیماری انتقاد کرده اند.

مقامات فدرال گفته اند دسترسی به برخی از مزارع لبنی دشوار بوده است و صاحبان آنها در مواقعی تمایلی به اجازه ورود کارگران دولتی به تاسیسات تولیدی ندارند.

دکتر پولسن، کارشناس ویسکانسین، گفت: “مزارع زیادی وجود دارد که گزارش نمی دهند.” آنها گزارش نمی دهند زیرا واقعاً از این می ترسند که اگر منفی نباشند چه اتفاقی می افتد.

وزارت کشاورزی حکم داده است که آزمایش گاوهای شیرده برای ویروس آنفولانزای A که شامل آنفولانزای پرندگان نیز می شود، قبل از انتقال به خطوط ایالتی باید منفی باشد. این قانون همچنین صاحبان گله‌هایی را که آزمایش‌های مثبت دارند ملزم می‌کند تا اطلاعاتی در مورد محل نگهداری گاو ارائه دهند تا به محققان در ردیابی بیماری کمک کنند.

اما دستورالعمل‌های بیشتری که هفته گذشته منتشر شد نشان داد که کشاورزان باید فقط 30 گاو را در یک گروه آزمایش کنند و به طور بالقوه به گاوهای آلوده در گله‌های بزرگ‌تر اجازه می‌دهند تا بین ایالت‌ها بدون شناسایی حرکت کنند.

دکتر رزماری سیفورد، یکی از مقامات ارشد وزارت کشاورزی آمریکا، از دامنه این دستور دفاع کرد و گفت که 30 گاو “تعداد قابل توجهی از نظر آماری برای تعیین وضعیت لات” است. این اداره اکنون از آزمایشگاه ها و دامپزشکان ایالتی می خواهد که هر گونه آزمایش مثبت از گاو را به آژانس گزارش دهند.

USDA نیز توجه خود را به گوشت معطوف کرده است. کلمبیا هفته گذشته اولین کشوری بود که به دلیل شیوع آنفولانزای پرندگان، گوشت گاو و فرآورده های گوشتی برخی از ایالت های آمریکا را ممنوع کرد.

دکتر خوزه امیلیو استبان، یک مقام ارشد ایمنی غذا در USDA، در جلسه توجیهی گفت که گوشت گاو برای خوردن بی خطر است، اما این آژانس در حال انجام سه مطالعه برای “افزایش دانش علمی ما برای اطمینان از داشتن اطلاعات اضافی است.”

دکتر استبان گفت که این دپارتمان در حال آزمایش گوشت چرخ کرده گاو از فروشگاه های مواد غذایی و همچنین بقایای حیوانات ذبح شده در ایالت هایی است که گاوهای شیری آلوده هستند. این آژانس همچنین در حال بررسی اثربخشی پخت و پز در کشتن ویروس با حرارت دادن گوشت گاو در سه دمای مختلف است.

دکتر سیفورد گفت که مقامات همچنین در حال بررسی راه های احتمالی برای جبران خسارت کشاورزان لبنی برای “همکاری آنها و اتخاذ اقدامات اضافی امنیت زیستی” هستند.

زیربنای بسیاری از نگرانی ها در مورد شیوع گاو، ترسی در میان دانشمندان است که ویروس آنفولانزای پرندگان با پستانداران سازگار است. دکتر سیفورد در جلسه توجیهی گفت که دانشمندان فدرال هیچ تغییری در ویروس شناسایی نکرده اند که به راحتی بین انسان ها پخش شود.

دکتر Demetre Daskalakis، یک مقام ارشد در مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، اذعان کرد که تنها حدود 25 نفر برای عفونت آزمایش شده اند، تقریباً همین تعداد در هفته گذشته گزارش شد.

بیش از 100 نفر از نظر علائم تحت نظر هستند. دکتر داسکالاکیس گفت که تعداد افرادی که تحت آزمایش و پایش قرار گرفتند «پویا» بود، تا حدی به این دلیل که دوره نظارت برای افراد دارای علائم با بهبودی به پایان می‌رسد.

امیلی آنتس در گزارش‌سازی مشارکت داشت.