با افزایش تقاضا، تشنج قارچ های روانگردان در ایالات متحده افزایش می یابد


طبق یک مطالعه با بودجه دولت که روز سه شنبه منتشر شد، کشف قارچ های روانگردان در سراسر کشور توسط مقامات مجری قانون در سال های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است، زیرا نگرش ها در مورد استفاده از آنها بیشتر شده است.

محققان دریافتند که مقامات مجری قانون 844 کیلوگرم قارچ حاوی سیلوسایبین را در سال 2022 مصادره کردند که نسبت به سال 2017 افزایش 273 درصدی داشته است.

مقامات مؤسسه ملی سوء مصرف مواد مخدر که این مطالعه را انجام داده است، گفتند که افزایش کشفیات قارچ جادویی منعکس کننده افزایش استفاده از مواد مخدر است، نه نشانه ای از اینکه مقامات مبارزه با مواد مخدر با شدت بیشتری نسبت به قبل این مواد را دنبال می کنند.

بازار قارچ‌های جادویی، که طبق قوانین فدرال غیرقانونی هستند، در سال‌های اخیر رونق گرفته است زیرا چندین مطالعه بالینی نشان داده‌اند که ممکن است به عنوان درمانی برای درمان افسردگی و سایر بیماری‌های جدی موثر باشند. اما بسیاری از متخصصان پزشکی می گویند که نگران این هستند که تبلیغات پیرامون داروهای روانگردان سریعتر از علم حرکت کرده است.

دکتر نورا ولکو، مدیر NIDA، گفت که مطالعات بالینی اولیه نشان داده است که داروهای روانگردان ممکن است روزی به ابزار مهمی برای درمان اختلالات روانپزشکی، از جمله اعتیاد به مواد مخدر دیگر تبدیل شوند. اما او گفت که نگران این است که بسیاری از مردم با داروهای روانگردان خود درمانی می کنند.

دکتر ولکو گفت: “داروهای روانگردان به عنوان یک درمان بالقوه برای بسیاری از بیماری ها بدون تحقیقات کافی برای حمایت از این ادعاها تبلیغ شده اند.” افرادی هستند که بسیار ناامید از مراقبت های بهداشتی روان هستند، و مشاغلی وجود دارند که بسیار مشتاق هستند از طریق بازاریابی مواد به عنوان درمان یا درمان، درآمد کسب کنند.

در سال 2018، سازمان غذا و داروی سیلوسایبین یک نام ویژه برای تسریع تحقیقات در مورد اثربخشی آن به عنوان درمانی برای افسردگی، که می‌تواند منجر به تایید استفاده بالینی شود، اعطا کرد.

مطالعات بالینی امیدوارکننده جنبشی را برای قانونی کردن داروهای روانگردان در برخی ایالت ها و شهرها ایجاد کرده است. در سال 2020، رای دهندگان اورگان اقدامی را تصویب کردند که استفاده درمانی از قارچ های روانگردان را قانونی می کرد و رای دهندگان کلرادو دو سال بعد از اقدام مشابهی حمایت کردند. چندین شهر مواد روانگردان را در اولویت پایینی برای اجرای قانون قرار داده اند و اغلب به پتانسیل درمانی آنها اشاره می کنند.

کارشناسان می گویند، تغییر چشم انداز قانونی، همراه با پوشش رسانه ای مطالعات بالینی، تقاضا برای درمان روانگردان را افزایش داده است.

جوزف جی. پالامار، استاد بهداشت عمومی در دانشگاه نیویورک، محقق اصلی این مطالعه، می‌گوید: «همه پوشش‌های مثبت روان‌گردان‌ها ممکن است ایده استفاده از آن‌ها را به جمعیت جدیدی معرفی کند که قبلاً هرگز به استفاده از آنها فکر نمی‌کردند». افزایش تشنج قارچ جادویی

دکتر جاشوا اس. سیگل، روانپزشک در دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس، گفت که بیماران مبتلا به بیماری های روانی جدی به طور فزاینده ای به دنبال راهنمایی از پزشکان در مورد ارزش داروهایی مانند قارچ های جادویی هستند.

دکتر سیگل گفت، در حالی که روانگردان ها از نظر پتانسیل اعتیاد و کشندگی نسبت به سایر داروها ایمن تر هستند، اما آنها همچنین می توانند بی ثبات کننده باشند، به ویژه برای افرادی که بیماری های روانی جدی دارند.

او گفت: “افراد می توانند تا حدی یا به طور کامل ارتباط خود را با واقعیت از دست بدهند و به روش های غیرمنطقی و بالقوه خطرناک رفتار کنند.”

از آنجایی که کشور با اپیدمی مصرف بیش از حد مواد افیونی دست و پنجه نرم می کند، کارشناسان می گویند که داروهای روانگردان به یک اولویت نسبتا کم برای مقامات مجری قانون فدرال تبدیل شده است. آخرین گزارش دولت بایدن در مورد استراتژی کنترل مواد مخدر، که در سال 2022 منتشر شد، تنها یک اشاره به روانگردان ها دارد. تعداد زیادی از مواد افیونی ذکر شده است.

کسب‌وکارهایی که روان‌گردان می‌فروشند، به افرادی که با افسردگی و اضطراب دست و پنجه نرم می‌کنند، خدمات رسانی می‌کنند و محصولات را از طریق وب‌سایت‌ها و پلت‌فرم‌های پیام‌رسان رمزگذاری شده به فروش می‌رسانند. چندین مورد در رسانه های اجتماعی تبلیغ می کنند و محصولاتی مانند دوزهای کوچک قارچ جادویی به شکل قرص را به عنوان جایگزینی برای داروهای ضد افسردگی تبلیغ می کنند.