سیفلیس در ایالات متحده در حال افزایش است


مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری روز سه شنبه اعلام کرد سیفلیس که زمانی تقریباً در ایالات متحده از بین رفته بود، به افزایش مجدد خود ادامه می دهد و به بالاترین میزان عفونت های جدید ثبت شده از سال 1950 رسیده است.

بیش از 207000 مورد در سال 2022 تشخیص داده شد، آخرین سالی که اطلاعات در دسترس است. بر اساس گزارش جدید CDC، این نشان دهنده افزایش 80 درصدی از سال 2018 و 17 درصدی نسبت به آمار سال قبل است.

این نرخ در هر گروه سنی، از جمله نوزادان، افزایش یافت. در ماه نوامبر، CDC اعلام کرد که بیش از 3700 مورد سیفلیس مادرزادی در سال 2022 گزارش شده است که تقریباً 11 برابر تعداد ثبت شده در یک دهه قبل است. این بیماری در سال 2022 باعث 231 مرده زایی و 51 مرگ نوزاد شد.

کارشناسان به دلایل متعددی برای افزایش مداوم سیفلیس و سایر بیماری های مقاربتی اشاره کردند

مصرف مواد، که با رفتارهای جنسی پرخطر مرتبط است، افزایش یافته است. با پیشگیری و درمان بهتر اچ‌آی‌وی، استفاده از کاندوم از مد افتاده است – مثلاً بین سال‌های 2011 تا 2021 در میان دانش‌آموزان دبیرستانی حدود 8 درصد کاهش یافته است.

و مهمتر از همه، کلینیک های بهداشت جنسی بسیار کمتری وجود دارد، به همراه متخصصان مداخله در بیماری و پرستارانی که در آنها کار می کنند.

دکتر جی وارما، مدیر ارشد پزشکی در Siga Technologies و معاون سابق کمیسر بهداشت نیویورک گفت: سیفلیس حتی در کشورهای دارای مراقبت های بهداشتی ملی در حال افزایش است، زیرا “خدمات بهداشت جنسی نسبت به نیاز تقریباً در همه جا ناکافی هستند.” شهر.

دکتر وارما گفت: «اما این مشکل به‌ویژه اینجا در ایالات متحده است.

وی افزود: «وقتی یک پرونده را از دست بدهید، در نهایت با دو پرونده دیگر مواجه می شوید و اگر دو پرونده را از دست بدهید، پس از آن به چهار پرونده می پردازید». همه گیری ها به این ترتیب رشد می کنند.

داکوتای جنوبی با بیش از 84 مورد در هر 100000 نفر، بالاترین میزان ابتلا به سیفلیس را داشت، که بیش از دو برابر در نیومکزیکو، ایالتی با بالاترین میزان بروز، بود. (آرکانزاس، اوکلاهاما و می سی سی پی پنج نفر برتر را تکمیل کردند.)

سیاه پوستان آمریکایی حدود 30 درصد موارد سیفلیس اولیه و ثانویه را تشکیل می دهند. اما با 67 مورد در هر 100000 نفر، بومیان بومی آمریکا/آلاسکا بالاترین میزان را داشتند.

دکتر جاناتان مرمین، مدیر مرکز ملی پیشگیری از اچ‌آی‌وی، هپاتیت ویروسی، STD و سل در CDC می‌گوید: «اپیدمی سیفلیس تقریباً هر جامعه‌ای را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اما برخی از گروه‌های نژادی و قومی به دلیل نابرابری‌های اجتماعی طولانی‌مدت بیشترین بار را تحمل می‌کنند.

در صورت عدم درمان، سیفلیس می تواند به قلب و مغز آسیب برساند و باعث نابینایی، ناشنوایی و فلج شود. عفونت در دوران بارداری می‌تواند منجر به سقط جنین و مرده‌زایی شود و نوزادانی که زنده می‌مانند ممکن است نابینا یا ناشنوا شوند یا دارای تاخیر رشد شدید باشند.

کلامیدیا یک عفونت مقاربتی بسیار شایع است و نزدیک به 1.7 میلیون مورد دارد. تشخیص های گزارش شده در سال 2020 به شدت کاهش یافت و در سال 2021 شروع به افزایش یافت. نرخ در سال 2022 ثابت ماند.

سوزاک پس از کاهش تاریخی در سال 2009 به طور پیوسته در حال افزایش بود، اما به نظر می رسد در سال 2022 کاهش یافته است و از بیش از 700،000 مورد در سال قبل به حدود 648000 کاهش یافته است. این میزان در بین نژاد، جنس و سن کاهش یافت، اما این کاهش در بین زنان 20 تا 24 ساله بیشتر بود.

اما دکتر اینا پارک، متخصص بیماری های مقاربتی در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، گفت: بدون تایید واقعی بودن این روندها، “ما نباید جشن بگیریم.”

دکتر پارک گفت: «این دو بیماری اغلب بدون علامت هستند. “اگر ما شاهد کاهش در زنان جوان هستیم، ممکن است به این دلیل باشد که آنها فقط غربالگری نمی شوند.”

به گفته دریاسالار ریچل لوین، دولت بایدن چندین گام در تلاش برای مهار بیماری های مقاربتی برداشته است تابستان گذشته، وزارت بهداشت و خدمات انسانی یک کارگروه ملی برای سیفلیس تشکیل داد که بر 14 حوزه قضایی با بالاترین میزان تمرکز تمرکز دارد. ، معاون دبیر بخش.

CDC تجویز داکسی سایکلین، یک آنتی بیوتیک پرمصرف، را برای مردان همجنس گرا و دوجنسه و زنان ترنس که دارای روابط جنسی محافظت نشده بوده اند، پیشنهاد کرد. سازمان غذا و دارو به طور موقت اجازه واردات یک جایگزین برای درمان سیفلیس Bicillin LA را داده است که در ایالات متحده کمبود داشته است.

FDA همچنین اولین کیت جمع آوری نمونه در خانه را برای کلامیدیا و سوزاک مجاز کرده است. دکتر مرمین گفت و CDC به توسعه یک آزمایش ساده سیفلیس کمک می کند که می تواند طی دو سال آینده در کلینیک ها استفاده شود.

دکتر مرمین گفت، حدود 86 درصد از موارد سیفلیس در سال 2022 در خارج از کلینیک های سلامت جنسی تشخیص داده شده است. این نشان می‌دهد که کنترل این همه‌گیری به پزشکان مراقبت‌های اولیه، بخش‌های اورژانس، مراکز بهداشتی اجتماعی، و برنامه‌های درمان اصلاحی و دارویی برای غربالگری عفونت نیاز دارد.

دکتر مرمین گفت: “آرزو کردن از عفونت های مقاربتی جلوگیری نمی کند.” “ما به تلاش های بهداشت عمومی پایدار نیاز داریم.”