رفتن به نوشته‌ها

عوامل موثر بر افزایش قد


عواملی که بر قد افراد تأثیر می گذارد متفاوت است که مهمترین آنها ژنتیک است. طبق تحقیقات انجام شده در این زمینه ، عوامل ژنتیکی 60 تا 80 درصد بر قد فرد تأثیر می گذارد ، اگرچه عوامل محیطی مانند تغذیه و ورزش معمولاً بقیه را تشکیل می دهند. رشد قد از یک سالگی شروع می شود و تا پایان بلوغ ادامه می یابد ، بنابراین احتمال رشد قد بعد از بلوغ بعید به نظر می رسد.

افزایش قد

عوامل موثر بر افزایش قد

با این حال ، مواردی وجود دارد که می توان برای اطمینان از افزایش رشد در دوران نوجوانی و کمک به افزایش قد در این دوره انجام داد ، بنابراین استفاده از توصیه های زیر می تواند منجر به تغییر رشد قد در Created شود:

افزایش تأثیر رژیم متعادل بر قد

این یکی از مهمترین و م effectiveثرترین عوامل در افزایش قد است ، زیرا پیروی از رژیم غذایی مناسب و دریافت تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن در طول سالهای رشد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. رژیم غذایی مناسب برای این هدف باید شامل موارد زیر باشد:

  • میوه های تازه
  • انواع سبزیجات تازه
  • همه غلات
  • پروتئین ها
  • لبنیات
  • ویتامین دی

استفاده صحیح از مکمل ها

تنها چند مکمل خاص وجود دارد که باعث افزایش قد در کودکان و جلوگیری از تحلیل استخوان در بزرگسالان می شود. به عنوان مثال ، در افرادی که شرایط خاصی دارند که بر تولید هورمون رشد انسانی (HGH) تأثیر می گذارد ، پزشک ممکن است مکمل حاوی هورمون رشد مصنوعی را تجویز کند. بنابراین ، از مکمل هایی که نوید افزایش قد را می دهند باید اجتناب شود زیرا هیچ مکملی وجود ندارد که بتواند به طور مستقیم قد را در سنین بعد از رشد افزایش دهد و مکمل در طول رشد معمولاً توصیه می شود.

خواب کافی و مناسب در افزایش قد مثر است

کم خوابی و خواب ناکافی در بلند مدت معمولاً بر رشد قد تأثیر نمی گذارد ، اما اگر نوجوانان کمتر از نیاز بدن خود بخوابند ، می تواند با سرعت رشد آنها مشکل ایجاد کند. این به این دلیل است که بدن در هنگام خواب هورمون رشد ترشح می کند و اگر خواب کافی نباشد ، تولید این هورمون و سایر هورمون ها کاهش می یابد. میزان خواب مناسب برای همه سنین به شرح زیر است:

  • خواب مناسب برای کودکان زیر 3 ماه 14 تا 17 ساعت در روز است.
  • نوزادان 3 تا 11 ماهه باید 12 تا 17 ساعت در روز بخوابند.
  • خواب مورد نیاز برای کودکان یک تا دو ساله 11 تا 14 ساعت است.
  • کودکان خردسال 3 تا 5 سال نیز به 10 تا 13 ساعت خواب در روز نیاز دارند.
  • کودکان 6 تا 13 ساله به 9 تا 11 ساعت خواب کافی نیاز دارند.
  • خواب کافی برای کودکان 14 تا 17 ساله نیز 8-10 ساعت است.
  • بزرگسالان بین 18 تا 64 سال نیاز به 7 تا 9 ساعت خواب در روز دارند.
  • به افراد مسن نیز توصیه می شود 7 تا 8 ساعت بخوابند.

فعال شدن و حرکت کردن

ورزش منظم روزانه فواید زیادی دارد ، ماهیچه ها و استخوان های شما را تقویت می کند ، به شما در حفظ تناسب اندام و وزن ایده آل کمک می کند و تولید هورمون رشد یا هورمون رشد را افزایش می دهد. کودکان باید حداقل یک ساعت در روز ورزش کنند ، اما ورزش در بزرگسالی فواید زیادی دارد و علاوه بر کمک به حفظ سلامت بدن ، می تواند خطر پوکی استخوان را نیز کاهش دهد.

وضعیت بدنی مناسب را حفظ کنید

وضعیت بد بدن می تواند شما را کوتاهتر از آنچه هستید نشان دهد و با گذشت زمان ، خم شدن یا چمباتمه زدن می تواند بر قد واقعی شما تأثیر بگذارد. بنابراین توجه به نحوه ایستادن ، نشستن و خوابیدن بسیار مهم است و در این موارد باید وضعیت صحیح بدن حفظ شود. برای حفظ حالت بدن سالم ، انجام برخی تمرینات که برای بهبود وضعیت بدن طراحی شده اند می تواند م effectiveثر باشد و شما می توانید این تمرینات را با کمک پزشک انجام دهید.

از تمرینات یوگا استفاده کنید

یوگای کل بدن می تواند ماهیچه ها را تقویت کرده و به تعادل حالت بدن کمک کند و قد افراد را بلندتر نشان دهد. برای استفاده از تمرینات یوگا برای مبتدیان ، می توانید این تمرینات را در خانه یا گروهی در باشگاه شروع کنید. تمرین منظم یوگا همچنین می تواند به شما در خلاص شدن از شر بسیاری از بیماری ها مانند فشار خون بالا ، بیماری های قلبی ، مشکلات وزن ، پوکی استخوان ، درد مفاصل کمک کند و به آرامش و کاهش سطح استرس کمک کند.

افزایش قد

آیا افزایش قد در سن بلوغ امکان پذیر است؟

بعد از بلوغ و مراحل رشد در نوجوانان ، صفحات رشد استخوان بسته می شوند و پس از این مرحله ، حتی تغذیه مناسب و ورزش نمی تواند در افزایش قد در بزرگسالی تاثیری داشته باشد ، اما با بهبود وضعیت بدن ، که به ارتوپدی کمک می کند ، این امر ممکن است. قد بلندتر به نظر می رسد ، اما به رشد استخوان ها نیز کمک نمی کند. در اینجا چند راه برای بهبود وضعیت بدن وجود دارد:

  • به طور منظم تمرینات کششی انجام دهید
  • اصلاح فرم صندلی
  • فعال باشید و به طور منظم ورزش کنید
  • از چمباتمه زدن خودداری کنید

چه زمانی رشد متوقف می شود؟

کوتوله گری از نظر ژنتیکی در بدن هر فرد تعیین می شود و نحوه و میزان آن تا حد زیادی توسط ژن ها تعیین می شود. کدهای ژنتیکی فرایندهای رشد فردی ما را کنترل می کنند و وقتی رشد فیزیکی استخوان ها و سایر اندام ها در دوران بلوغ کامل شد ، افزایش تولید استروژن در این دوره باعث بسته شدن صفحات رشد استخوان می شود و سپس این صفحات بسته می شوند ، آنها نمی توانند به رشد پاسخ دهند. محرک ها در نتیجه ، با بسته شدن صفحات رشد استخوان و متوقف شدن رشد ، احتمال افزایش قد بعید به نظر می رسد.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *