رفتن به نوشته‌ها

خواص انبه در حفظ سیستم ایمنی بدن و کمک به کاهش وزن – دکتر. بینایی خادیمیان


13 1- خواص انبه در حفظ سیستم ایمنی بدن و کمک به کاهش وزن

خواص انبه در حفظ سیستم ایمنی بدن و کمک به کاهش وزن

انبه یک میوه گرمسیری خوشمزه و شیرین غنی از بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است که برای قلب ، پوست ، چشم ، دستگاه گوارش و سیستم ایمنی بسیار مفید است.

انبه یک بسته حاوی بیش از 20 ویتامین و مواد معدنی شامل دوزهای بالای ویتامین A و C است. یک انبه کامل حدود 207 کالری دارد. یک فنجان انبه برش خورده حاوی حدود 165 کالری است و حدود 70 درصد از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین C را تامین می کند ، جذب آهن را بهبود می بخشد ، به سلول ها در دفاع از خود و سیستم ایمنی کمک می کند.

مایا وادی فولو ، سرپرست تیم تحقیقاتی گروه تغذیه در دانشگاه رود آیلند ، گفت: “ویتامین C برای سیستم ایمنی بدن مفید است.” این یک آنتی اکسیدان است بنابراین می تواند به خلاص شدن از شر استرس اکسیداتیو در بدن کمک کند. انبه همچنین منبع خوبی از ویتامین A و اسید فولیک است و سرشار از فیبر است که برای پیشگیری از سرطان روده بزرگ ، بیماری های قلبی و کنترل وزن مفید است. “

انبه به طرق مختلف به محافظت و حمایت از بدن کمک می کند ، به ویژه هنگامی که به طور کامل خورده شود و نه با قندهای اضافی به شکل کمپوت انبه.
این میوه فوق العاده حاوی بسیاری از ترکیبات آنتی اکسیدانی است که به محافظت یا به تاخیر انداختن آسیب “رادیکال های آزاد” کمک می کند ، اتم ها یا مولکول های ناپایدار که می توانند به سلول ها آسیب برسانند و باعث بیماری هایی مانند سرطان شوند.

فیبر ، ویتامین ها و پتاسیم موجود در این میوه نیز به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک می کند.
انبه علاوه بر محتوای کم چربی در این میوه ، می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند زیرا در طولانی مدت به دلیل وجود فیبر باعث احساس سیری می شود.

برای بهره مندی از رژیم غذایی دکتر رویا خادمیان روی لینک زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی دریافت کنید

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *