رفتن به نوشته‌ها

تغذیه در کرونا چگونه است؟


تغذیه در کرونا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تغذیه و رژیم غذایی مناسب مهمترین راه برای حفظ سلامتی است و از این طریق بسیاری از بیماریهای عفونی قابل کنترل یا پیشگیری هستند. آنچه از مرور متون علمی و گزارشات مراکز تحقیقاتی معتبر می توان نتیجه گرفت این است که بهترین راه مقابله با COVID-19 ارتقاء و تقویت سیستم ایمنی بدن و تامین مایعات ، الکترولیت ها ، انرژی ، پروتئین و ریزمغذی ها است.
افراد مبتلا به این بیماری به دلیل ضعف سیستم ایمنی بدن و کاهش اشتها به حمایت تغذیه ای کافی نیاز دارند و رعایت بهداشت غذا در چنین افرادی بسیار مهم است.

تغذیه در کرونا

هنگامی که به بیماری عروق کرونر قلب مبتلا هستید ، سعی کنید مایعات فراوان بنوشید و غذاهای مایع بیشتری مانند سوپ ، خورشت و پوره بخورید ، زیرا غذاهای مایع راحت تر هضم می شوند و ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری از طریق غذاهای مایع جذب می شوند.
غلات کامل مانند برنج قهوه ای ، نان سبوس دار ، جو دوسر و جو را با غلات تصفیه شده مانند لواش و تافت جایگزین کنید. از آنجا که غلات کامل سرشار از فیبر ، ویتامین B و مواد معدنی ضروری هستند که در بهبود علائم کرونر بسیار مثر است.
منابع پروتئینی را از غذاهای بدون چربی مانند مرغ ، ماهی و گوشت قرمز بدون چربی بخورید. خوردن پروتئین به مقدار کافی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود زیرا میزان التهاب بدن در این دوران زیاد است و بهتر است از پروتئین های کم چرب استفاده شود.
حبوبات را در رژیم غذایی خود قرار دهید. حبوبات سرشار از فیبر عملکرد سیستم گوارش ، پروتئین را بهبود می بخشد و همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و با ویروس کرونا بهتر مبارزه می کند.
در این مدت از خوردن ماست و کفیر (پروبیوتیک) غافل نشوید زیرا غذاهای پروبیوتیک حاوی باکتری های مفید روده هستند که سیستم گوارش را تقویت کرده و ایمنی بدن را افزایش می دهند.

درباره (بدست آورید ، بدست آورید) تکنیک های فعلی که از ویتامین C + روی سلامت پستان آمده است ، بیاموزید

تغذیه در کرونا
مقدار زیادی میوه و سبزیجات بخورید. این گروه از مواد غذایی حاوی رنگدانه هایی به نام ایزوفلاون هستند که دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند و برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید هستند. سعی کنید از آب میوه ها و میوه های تازه استفاده کنید. نگهداری طولانی مدت باعث می شود که با اکسیژن موجود در هوا ترکیب شده و خواص آن کاهش یابد. میوه ها و آب میوه های برش خورده ، ترجیحاً بسیار تازه بخورید و آنها را بیش از 3-4 ساعت در یخچال قرار ندهید.
از غذاهای سرخ شده و تند ، فست فودها ، تنقلات ، کیک و شیرینی ها خودداری کنید. این غذاها التهابی هستند و میزان بالایی از التهاب را در بدن در شرایط عروق کرونر دارند.
به جای 3 وعده غذایی بزرگ 6 وعده غذایی کوچک بخورید ، این شیوه غذا خوردن به هضم بهتر غذا کمک می کند و از کاهش اشتها جلوگیری می کند.

آماده سازی: نازنین امتی (کارشناسی ارشد تغذیه)
منبع: eatwell

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *