گردباد در سایت فایزر کارولینای شمالی نفوذ کرد و به منابع دارویی آسیب رساند


گردباد روز چهارشنبه خسارات زیادی به یک سایت تولید داروی فایزر در راکی ​​مانت، NC، وارد کرد و منابع حیاتی را برای بیمارستان‌های سراسر کشور تهدید کرد.

این شرکت تخمین زده است که یک چهارم داروهای تزریقی که به بیمارستان‌های ایالات متحده عرضه می‌کند، در ملک راکی ​​مانت ساخته شده است، از جمله داروهایی که در طی جراحی‌ها و سایر روش‌ها برای کمک به جلوگیری از درد، آرام کردن بیماران و مبارزه با عفونت‌ها استفاده می‌شوند.

اگرچه این شرکت هنوز میزان تأثیر طوفان را فاش نکرده است، فیلم های ویدئویی سایت و مصاحبه با کلانتر نش کانتی و با افراد مطلع در مورد خسارت نشان می دهد که گردباد بدترین خسارت را در انبار شرکت ایجاد کرده است.

روز پنجشنبه، فایزر از اظهار نظر در مورد داروهای آسیب‌دیده یا نسبت عرضه‌هایش که در گردباد از بین رفته است، خودداری کرد، که با توجه به اینکه بسیاری از این داروها برای اطمینان از عقیم بودن نیاز به تولید و مدیریت دقیق دارند، می‌تواند قابل توجه باشد.

همچنین مشخص نیست که این تخریب تا چه حد می‌تواند کمبود داروهای ملی موجود را تشدید کند، کمبودی که در ماه‌های اخیر به بالاترین حد خود در 10 سال گذشته رسیده است. بیمارستان‌ها در حالت آماده‌باش هستند زیرا محصولات ژنریک ارزان‌قیمت تولید شده در این سایت، مانند آرام‌بخش پروپوفول، در حال حاضر در میان مستعدترین کمبودها در بازار هستند.

مایکل گانیو، مدیر ارشد انجمن داروسازان سیستم سلامت آمریکا، گفت: «از دیدگاه پزشک، من فقط نفسم را حبس می کنم.

گردباد حدود ساعت 12:30 بعدازظهر روز چهارشنبه از نوار 16 مایلی منطقه راکی ​​مونت، در 50 مایلی شرق رالی عبور کرد. بر اساس خلاصه‌ای که توسط سرویس هواشناسی ملی انجام شد، این درختان را در پایه شکست و خانه‌ها را در فاصله 20 یاردی پایه‌شان پرت کرد. گردباد به سرعت باد تا 150 مایل در ساعت رسید و قطعات بزرگی از سقف فلزی یک ساختمان فایزر را پاره کرد و کامیون‌های دکل بزرگ را در پارکینگ واژگون کرد. 16 نفر مجروح شدند، اما هیچ تلفاتی گزارش نشده است.

چند نفر گفتند که گردباد بیشترین خسارت را به انبار یک شرکت وارد کرده است. به گفته میتال سوتاریا، معاون ارشد قراردادهای داروسازی در Vizient، که قراردادهایی را برای داروها به بیمارستان ها می بندد، تأثیر آن بر کارخانه تولید – و توانایی آن برای ادامه تولید دارو – هنوز مشخص نیست.

او گفت فایزر و سازمان غذا و دارو تیم هایی را برای ارزیابی خسارت در محل دارند.

دکتر Sutaria، که گفت Vizient با فایزر در تماس بوده است، افزود که سایت Rocky Mount محصولات بیهوشی از جمله پروپوفول را ساخته است که برای آرام کردن بیماران در حین جراحی استفاده می شود و همچنین فنتانیل و مورفین که در IV برای مدیریت درد استفاده می شود. همچنین وانکومایسین، آنتی بیوتیکی که برای مبارزه با عفونت‌های شدید تجویز می‌شود، و مسدودکننده‌های عضلانی از جمله سوکسینیل کولین را می‌سازد که در جراحی نیز استفاده می‌شود.

کیت استون، کلانتر شهرستان نش، جایی که کوه راکی ​​در آن واقع شده است، روز چهارشنبه به خبرنگاران خبری محلی گفت که بخش عمده ای از ساختمان فایزر خرد شده، سقف آن خرد شده و 50000 پالت دارو از بین رفته است.

کلانتر استون روز پنجشنبه در مصاحبه ای گفت که حدود 100 وسیله نقلیه نیز آسیب دیده اند، از جمله لیفتراک هایی که در خطوط راه آهن مجاور پراکنده شده بودند. او گفت: “این بسیار شگفت انگیز است که چه چیزی می تواند به این سرعت ظاهر شود و آسیب زیادی داشته باشد و به سرعت از بین برود.”

استیو دانهی، سخنگوی فایزر، روز پنجشنبه گفت که تیم Rocky Mount این شرکت “بسیار سخت برای رسیدگی و ارزیابی وضعیت کار می کند” اما جزئیاتی ارائه نکرد. این شرکت گفت که کارکنانش بدون صدمات جدی از گردباد جان سالم به در بردند.

انتظار می رود فایزر یافته های خود را به سازمان غذا و دارو گزارش دهد که کمبودها را پیگیری می کند.

چاناپا تانتیبانچای، سخنگوی آژانس گفت: «ما شرایط را از نزدیک دنبال می‌کنیم و در حال کار با شرکت برای درک میزان آسیب و هرگونه تأثیر بالقوه بر عرضه داروی کشور هستیم.

تاسیسات Rocky Mount که در سال 1968 تاسیس شد، 4500 نفر کار می کند و دارای 24 خط پرکن و 22 خط بسته بندی است. اگرچه به اندازه مجتمع تولیدی فایزر در کالامازو، میشینه نیست، سایت کارولینای شمالی 1.4 میلیون فوت مربع از فضای تولیدی را در بر می گیرد. داروهای ساخته شده در این سایت به ژاپن، کانادا، برزیل و سایر کشورها نیز ارسال می شود.

محصولات خاص ساخته شده در کارخانه فایزر – و سهم بازار آنها – معمولاً اطلاعات عمومی نیستند. با این حال، این شرکت ده ها مورد تزریقی، از جمله آنتی بیوتیک های IV، داروهای ضد تشنج مورد استفاده در جراحی مغز و حتی پادزهر برای زهر مار مرجانی را به فروش می رساند.

بسیاری از داروهای فایزر پیش از وقوع گردباد با کمبود مواجه بودند: طبق فهرست 660 محصول شرکت، حدود 130 محصول عرضه شده به بیمارستان ها به عنوان “تهی شده” و حدود 100 مورد دیگر در “تامین محدود” فهرست شده بودند.

فایزر کارخانه های تولیدی دیگری در کانزاس، نیویورک، ماساچوست و ویسکانسین دارد که این شرکت احتمالاً می تواند برخی از تولیدات خود را برای کاهش هر گونه کمبود ناشی از تخریب کوه راکی ​​تغییر دهد.

سومی ساها، معاون ارشد پریمیر، شرکتی که خدمات قراردادی برای داروها به بیمارستان‌ها ارائه می‌کند، گفت که فایزر سابقه قوی در ساخت و ساز در برخی موارد اضافی دارد، به طوری که محصولات در بیش از یک سایت تولید می‌شوند.

او گفت که اگر خسارت طوفان محدود به انبار باشد و بر برنامه های تولید در کارخانه های تولیدی تأثیری نداشته باشد، می تواند کمبودهای احتمالی را کاهش دهد.

دکتر گانیو از دیگر کمبودهای دارویی ناشی از بلایا در مناطق تولیدی یاد کرد.

طوفان ماریا در سال 2017 پورتوریکو را درنوردید و بیمارستان‌ها را به دنبال کیسه‌های IV گذاشت. مورد دیگری در سال گذشته زمانی رخ داد که منطقه‌ای از چین که به شدت تحت تأثیر کووید قرار گرفته بود، در تولید رنگ کنتراست برای سی‌تی اسکن و سایر تصاویر پزشکی دچار نقصان شد. و در ماه‌های اخیر، پزشکان هشدار داده‌اند که نرخ بقای برخی از بیماران سرطانی به دلیل توقف تولید در یک کارخانه تولیدی در هند پس از اشاره FDA به نقص‌های کیفیت عمده در خطر است.

با توجه به کمبودهای نگران‌کننده‌ای که بر زندگی بسیاری از افراد تأثیر می‌گذارد – و منجر به احتکار داروهای خاص و مبادله در میان طرفدارانی شده است که تجارت می‌کنند و داروهای کمیاب را برای مستاصل‌ترین افراد پیدا می‌کنند – کارشناسان سیاست، قانون‌گذاران و مقامات فدرال در هفته‌های اخیر درباره راه‌حل‌ها بحث کرده‌اند.

روز پنجشنبه، قانونگذاران سنا لایحه آمادگی همه گیری را از یک کمیته کلیدی بهداشت تصویب کردند. مقرراتی با هدف جلوگیری از کمبودها و افزایش گزارش‌های داروسازان برای هشدار دادن به FDA در مورد شرایطی که ممکن است منجر به کمبود شود، داشت تا آژانس بتواند به جلوگیری از آنها کمک کند.

این لایحه همچنین مستلزم ارائه گزارشی از FDA ظرف 90 روز پس از تصویب قانون در مورد توانایی آژانس برای مقابله با کمبودها و اینکه آیا به کمک بیشتر قانونگذاران نیاز دارد یا خیر.

با این حال، وقوع طبیعی یک گردباد یادآوری آشکار از نیاز به مدیریت بهتر کمبودها بود.

دکتر ساها گفت: «این نیاز به انعطاف‌پذیری در زنجیره تأمین ما و تمرکز واقعی بر آمادگی، نه تنها برای همه‌گیری بعدی، بلکه برای هر شرایط پیش‌بینی نشده‌ای که در زنجیره تأمین ما شوک ایجاد می‌کند، تقویت می‌کند».