مدیر عامل فایزر و دیگر رهبران شرکت دارویی حکم قرص سقط جنین تگزاس را محکوم کردند


مدیران ارشد بیش از 250 شرکت داروسازی و بیوتکنولوژی روز دوشنبه حکم یک قاضی فدرال را محکوم کردند که تاییدیه 23 ساله سازمان غذا و داروی آمریکا در مورد قرص سقط جنین میفپریستون را باطل کرد و آنها خواستار اتخاذ این تصمیم شدند. معکوس شد.

در این نامه که توسط رهبران برخی از برجسته‌ترین شرکت‌های صنعت، از جمله آلبرت بورلا، مدیر اجرایی فایزر و آلیشا آلیمو، رئیس بیوژن، امضا شد، آمده است: «این تصمیم دهه‌ها شواهد علمی و سابقه قانونی را نادیده می‌گیرد.

حکم صادره توسط قاضی متیو جی. کاکسماریک از دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه شمالی تگزاس، “سابقه ای برای کاهش اختیارات FDA در مورد تاییدیه داروها ایجاد کرده است و با انجام این کار، برای کل صنعت بیو داروسازی ابهام ایجاد می کند.” استدلال می کند.

در این نامه همچنین آمده است که شرکت‌های داروسازی برای ارائه محصولات تحت «فرایند نظارتی قابل اعتماد برای ارزیابی و تأیید دارو» به استقلال FDA متکی هستند.

در این نامه آمده است: «اگر دادگاه‌ها بتوانند بدون توجه به علم یا شواهد، تأییدیه‌های دارویی را لغو کنند، یا به دلیل پیچیدگی لازم برای بررسی کامل ایمنی و اثربخشی داروهای جدید، هر دارویی در معرض خطری مشابه نتیجه میفپریستون است.»