داروخانه ها سوابق بیمار را بدون حکم به اشتراک گذاشتند، یک استعلام پیدا می کند


تحقیقات کنگره نشان داد که سازمان‌های مجری قانون سوابق نسخه‌ای هزاران آمریکایی را از بزرگترین داروخانه‌های زنجیره‌ای کشور بدون حکم به دست آورده‌اند و این نگرانی‌ها را در مورد نحوه رسیدگی این شرکت‌ها به حریم خصوصی بیماران افزایش داده است.

تحقیقات نشان داد که سه تا از بزرگترین گروه‌های داروسازی – CVS Health، Kroger و Rite Aid – از اعضای کارکنان خود نمی‌خواهند قبل از انتشار اطلاعات درخواستی توسط مجری قانون، با وکیل تماس بگیرند. پنج شرکت دیگر – Walgreens، Cigna، Optum Rx، Walmart و Amazon – گفتند که قبل از رعایت چنین درخواست‌هایی نیاز به بررسی قانونی دارند.

این سیاست‌ها روز سه‌شنبه در نامه‌ای به خاویر بِسرا، وزیر بهداشت و خدمات انسانی، سناتور ران وایدن از اورگان و نمایندگان پرامیلا جایپال از واشنگتن و سارا جاکوبز از کالیفرنیا، که همگی دموکرات‌ها هستند، فاش شد.

تحقیقات در ژوئن آغاز شد، یک سال پس از آن که دیوان عالی به حق قانونی سقط جنین پایان داد و راه را برای ایالت‌های تحت کنترل جمهوری‌خواهان باز کرد تا تقریباً به طور کامل ممنوعیت این عمل را وضع کنند. حامیان سلامت باروری و برخی از قانونگذاران از آن زمان نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی را در مورد دسترسی به داروهای کنترل بارداری و سقط جنین مطرح کرده‌اند.

قانونگذاران نوشتند: «اگرچه داروخانه‌ها از نظر قانونی مجازند به مشتریان خود در مورد خواسته‌های دولت برای داده‌هایشان اطلاع دهند، اما اکثر آنها این کار را نمی‌کنند. “در نتیجه، بسیاری از سوابق نسخه‌ای آمریکایی‌ها حفاظت از حریم خصوصی معنی‌دار کمی دارند و این حمایت‌ها بسته به داروخانه‌ای که استفاده می‌کنند بسیار متفاوت است.”

این تحقیق نشان داد که داروخانه ها سالانه ده ها هزار درخواست قانونی برای پرونده داروخانه بیماران خود دریافت می کنند. با این حال، در نامه آمده است، این شرکت ها نشان داده اند که اکثریت قریب به اتفاق درخواست ها در ارتباط با دعاوی مدنی ارائه شده است.

در ماه ژوئیه، نزدیک به 50 عضو دموکرات کنگره به آقای Becerra نامه نوشتند تا از وزارت بهداشت و خدمات انسانی بخواهند که مقررات تحت قانون قابل حمل و پاسخگویی بیمه سلامت یا HIPAA را گسترش دهد که سازمان های مجری قانون را ملزم به دریافت حکم برای دسترسی به آن می کند. به سوابق پزشکی و مستلزم آن است که بیماران هنگام درخواست سوابق آنها مطلع شوند.

از آن زمان، قانون‌گذاران در حال بررسی شیوه‌های افشای داروخانه‌های زنجیره‌ای بوده‌اند.

در طول تحقیقات کنگره، CVS، Kroger و Rite Aid “نشان دادند که کارکنان داروخانه آنها برای پاسخگویی فوری به درخواست های مجری قانون با فشار شدید روبرو هستند و به این ترتیب، شرکت ها به کارکنان خود دستور می دهند که این درخواست ها را در فروشگاه پردازش کنند.” خانم جایپال و خانم جاکوبز در نامه خود به آقای بسررا نوشتند.

قانونگذاران نوشتند: «سوابق نسخه‌نویسی آمریکایی‌ها یکی از خصوصی‌ترین اطلاعاتی است که دولت می‌تواند درباره یک شخص به دست آورد. “آنها می توانند جزئیات بسیار شخصی و حساس در مورد زندگی یک فرد را فاش کنند.”

در ادامه از وزارت بهداشت و خدمات انسانی خواست تا مقررات تحت HIPAA را تقویت کند تا «آنها را با انتظارات معقول آمریکایی ها از حریم خصوصی و اصول قانون اساسی هماهنگ کند.»

در این نامه آمده است: «داروخانه‌ها می‌توانند و باید بر صدور حکم پافشاری کنند و از سازمان‌های مجری قانون که صرفاً با احضاریه بر درخواست پرونده‌های پزشکی بیمار اصرار دارند دعوت کنند تا برای اجرای این درخواست به دادگاه مراجعه کنند».

در بیانیه ای، سخنگوی CVS گفت که “فرآیندهای این شرکت با HIPAA مطابقت دارد” و تیم های داروسازی آن برای “پاسخ مناسب به درخواست های قانونی” آموزش دیده اند.

امی تیبو، سخنگوی این دفتر گفت: «ما پیشنهاد کرده‌ایم که یک حکم یا احضاریه صادر شده توسط قاضی در نظر گرفته شود و مشتاقانه منتظر همکاری با کنگره برای تقویت حفاظت از حریم خصوصی بیماران هستیم.»

بخش بهداشت و خدمات انسانی قبلاً اقداماتی را برای افزودن زبانی به HIPAA انجام داده است که از داده های مربوط به سلامت باروری محافظت می کند. در ماه آوریل، دفتر حقوق مدنی این وزارتخانه قانونی را پیشنهاد کرد که بر اساس آن ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و بیمه گران از ارائه اطلاعات به مقامات دولتی که در تلاش برای پیگرد قانونی شخصی به دلیل درخواست یا ارائه سقط جنین قانونی هستند، منع می کند.

میشل ملو، استاد حقوق و سیاست های بهداشتی در استنفورد، گفت که الزام به صدور حکم به جای احضاریه برای انتشار سوابق داروخانه، “لزوماً مانع از نگرانی” در مورد حریم خصوصی نمی شود. او همچنین گفت که اطلاع رسانی به بیماران در مورد افشای سوابق، که به گفته قانونگذاران “گام بزرگی به جلو برای شفافیت بیماران خواهد بود”، احتمالاً پس از این واقعیت انجام می شود.

در حالی که پروفسور ملو گفت که بیشتر سوابق داروخانه ها باید خصوصی نگه داشته شوند، او گفت که هدف قرار دادن کارمندان داروخانه که ممکن است به دلیل رعایت نکردن درخواست های اجرای قانون برای سوابق مورد تحقیر دادگاه قرار بگیرند، لایه دیگری از پیچیدگی را اضافه می کند.

او گفت: «این منصفانه نیست که مسئولیتی را بر دوش آنها بگذاریم که به دلیل تحقیر دادگاه تشخیص داده شوند و سپس با آن مبارزه کنیم.

او گفت، اما تلاش‌های دموکرات‌های کنگره برای حمایت از HIPAA یک تصور غلط دیرینه درباره قانون حفظ حریم خصوصی مراقبت‌های بهداشتی را که در سال 1996 به تصویب رسید، آشکار می‌کند.

پروفسور ملو گفت: “مردم فکر می کنند که HIPAA از محافظت گسترده تری نسبت به آن برخوردار است.” “این طراحی نشده بود که ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی را قادر سازد در برابر تلاش های بسیار نادرست، به نظر من، برای اجرای قوانینی که بر بیماران تأثیر منفی می گذارد، مقاومت کنند.”