سس سیب آلوده به سرب نقص در سیستم ایمنی مواد غذایی را برجسته می کند


اگر خانواده ای در کارولینای شمالی نبود، سس سیب آلوده ممکن بود برای مدت بیشتری مورد توجه قرار نگیرد.

در اوایل تابستان گذشته، نیکول پترسون و توماس دوونگ از سطح سرب خون فرزندانشان در یک غربالگری معمول نگران شدند. در عرض چند هفته، سطوح دو برابر شد.

خانم پترسون گفت که این زوج با اداره بهداشت محلی کار کردند تا مشخص کنند چه چیزی می تواند به فرزندانشان آسیب برساند. خانم پیترسون گفت: «ما نمی‌خوابیدیم و غذا نمی‌خوریم – مثل این که ما را دیوانه می‌کند». او و همسرش از Dollar Tree، جایی که سس سیب را خریدند، و WanaBana، یک توزیع کننده آمریکایی به رهبری افسران Austrofood شکایت کردند.

سخنگوی Dollar Tree گفت که این شرکت به ایمنی محصولاتی که می فروشد متعهد است. Austrofood گفت که به گواهی تامین کننده خود متکی بوده و هیچ یک از محصولات دیگر آن فراخوان نشده است.

دختر 3 ساله آنها، دختری خشن و باهوش که عاشق لباس های گردان و لاک ناخن است، سطح سرب خون 24 میکروگرم در دسی لیتر داشت که تقریباً هفت برابر سطح نگرانی CDC است. برادر کوچکتر او، یک کودک نوپا راحت که عاشق کامیون های پر سر و صدا و موسیقی رقص است، به سطح 21 رسیده بود.

محققان بهداشت عمومی خانه و مهدکودک آنها را جستجو کردند، اما نتوانستند منبع را بیابند. هنگامی که آزمایش خون والدین عادی شد، آنها به یک ماده غذایی مشکوک شدند که فقط بچه ها می خوردند: کیسه های فویلی سس سیب دارچین.

مقامات بهداشتی کارولینای شمالی آنها را آزمایش کردند و سطوح سرب فوق العاده بالایی پیدا کردند.

این امر FDA را بر آن داشت تا وارد عمل شود.

در اواخر اکتبر، Austrofood میلیون ها کیسه سس سیب را فراخوانی کرد. FDA گفته است که معتقد است این اقدام باعث حذف دارچین آلوده از منابع غذایی ایالات متحده شده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها تخمین می زند که بیش از 400 نوزاد و کودک نوپا مسموم شده اند. میانگین نتیجه آزمایش شش برابر سطح یافت شده در بحران آب ناشی از لوله های سربی یک دهه پیش در فلینت، میش بود.

قرار گرفتن در معرض در فلینت پایدارتر بود و تعیین کمیت اثرات بلندمدت آن دشوار است. اما سال ها بعد، تعداد دانش آموزانی که در شهر واجد شرایط تحصیلات ویژه بودند دو برابر شد.

در اوایل این ماه، FDA گفت که محققان اکوادوری معتقدند دارچین احتمالا توسط کارلوس آگیلرا، که کارخانه ادویه جات را اداره می کرد، آلوده شده است. سوابق نشان می دهد که آژانس بهداشت اکوادور یک شکایت اداری علیه آقای آگیلرا تنظیم کرد و گفت که او بدون مجوز عمل کرده و از ماشین آلات خراب استفاده کرده است که خطر ناخالصی ها را افزایش می دهد. شکایت در انتظار است.

طبق گزارش های بازرسی و مصاحبه ها، مقامات اکوادوری از مشتریان آقای آگیلرا دارچین بسته بندی شده ای گرفتند که تست سرب آن مثبت بود.

اما سوابق نشان می دهد که محققان هیچ دارچین آلوده ای در کارخانه آقای آگیلرا پیدا نکردند. وی در مصاحبه با خبرنگاران افزودن کرومات سرب را تکذیب کرد.

Austrofood صراحتاً ملزم به آزمایش محصولات خود برای سرب نیست. طبق مقررات FDA، شرکت‌ها فقط باید خطرات احتمالی ایمنی مواد غذایی را شناسایی کرده و برنامه‌هایی برای رسیدگی به آن‌ها ایجاد کنند.

Austrofood برنامه ای داشت، اما طبق سوابق FDA، سرب جزو خطرات پیش بینی شده آن نبود.

سوابق آژانس نشان می دهد که پس از مسمومیت با سرب، FDA از Austrofood به دلیل عدم شناسایی سرب به عنوان یک خطر استناد کرد.