آیا قرص های سقط جنین بی خطر هستند؟ در اینجا شواهد است.


بیش از 100 مطالعه علمی، در قاره‌ها و دهه‌ها، اثربخشی و ایمنی میفپریستون و میزوپروستول، قرص‌های سقط جنین که معمولاً در ایالات متحده استفاده می‌شوند را بررسی کرده‌اند. همه به این نتیجه رسیدند که قرص ها روشی بی خطر برای ختم بارداری هستند.

نمادهای کوچکی از مقالات علمی در یک شبکه ردیف شده اند که هر یک نشان دهنده مطالعه سقط دارویی است.

اکثریت قریب به اتفاق مطالعات گزارش می دهند که بیش از 99 درصد از بیمارانی که این قرص ها را مصرف کرده اند، هیچ عارضه جدی نداشته اند. این عوارض غیر معمول می تواند شامل بستری شدن در بیمارستان، انتقال خون یا جراحی های بزرگ باشد.


ایمنی قرص های سقط جنین

سهم بیماران در هر مطالعه که عوارض جدی را تجربه نکردند

هیستوگرام نشان می دهد که اکثر مطالعات در بررسی تایمز نشان می دهد که اکثر بیماران هیچ عارضه جدی ندارند.





در سال 86 از 101 مطالعه، تقریبا هیچ بیمار

عوارض جدی داشت

در سال 86 از 101 مطالعه، تقریبا هیچ بیمار

عوارض جدی داشت


ارائه دهندگان سقط جنین اغلب می گویند که این قرص ها از بسیاری از داروهای رایج مانند تایلنول و ویاگرا ایمن تر هستند. کارشناسان ایمنی دارو معمولاً داروها را با این روش مقایسه نمی کنند و در عوض ایمنی یک داروی معین را در مقابل سایر انتخاب ها ارزیابی می کنند.

برای زنان باردار که قصد سقط دارویی را دارند، جایگزین های آن زایمان یا سقط جنین رویه ای است.


میزان عوارض جدی

گزینه

میزان عوارض

سقط جنین رویه ای

0.16 درصد از بیماران

سقط دارویی

0.31٪

زایمان

1.4٪


منابع: Ushma Upadhyay، دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو (مطالعه 2015)؛ مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (مطالعه 2014)

دکتر کالب الکساندر، استاد اپیدمیولوژی و پزشکی در دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز بلومبرگ، گفت: «ممکن است در اینجا دعوای سیاسی وجود داشته باشد، اما ابهام علمی زیادی در مورد ایمنی و اثربخشی این محصول وجود ندارد. یکی از مدیران مرکز ایمنی و اثربخشی داروها.

علیرغم سوابق علمی گسترده در مورد ایمنی این دو قرص سقط جنین، گروه های ضد سقط جنین در ایالات متحده از یک قاضی فدرال خواسته اند تا با استدلال خطرناک بودن این داروها، دستوری مبنی بر جلوگیری از استفاده از این داروها برای ختم بارداری صادر کند.

اگر توسط دادگاه‌های بالاتر تایید شود، حکمی به نفع شاکیان می‌تواند سقط جنین را در سراسر کشور که بیش از نیمی از سقط‌ها با دارو انجام می‌شود، لغو کند. این داروها معمولاً در 12 هفته اول بارداری استفاده می شوند.

گروه‌های ضد سقط جنین در شکایت خود می‌گویند: «استفاده از این دو داروی شیمیایی سقط جنین صدمات و آسیب‌های قابل توجهی به زنان باردار و دختران وارد می‌کند».

به عنوان شاهدی بر این آسیب، شاکیان به تعداد انگشت شماری از مطالعات اشاره می کنند که هیچ یک با مجموعه تحقیقات در بررسی تایمز در تضاد نیستند. در عوض، مطالعات ذکر شده به تجربیات رایج و مورد انتظار بیمار، مانند خونریزی و درد، یا تجربیاتی که معیار واضحی از عوارض جدی نیستند، مانند مراجعه به اورژانس پس از مصرف قرص ها اشاره می کند.

تقریباً همه بیماران در طول سقط دارویی خونریزی و درد را تجربه خواهند کرد، زیرا قرص ها اساساً باعث سقط جنین می شوند.

عوارض و عوارض مربوط به قرص های سقط جنین

خفیف

به طور معمول بدون مداخله پزشکی برطرف می شود.

  • حالت تهوع

  • اسهال

  • استفراغ

  • سردرد

  • سرگیجه

  • تب، گرما یا لرز

در حد متوسط

به طور معمول شامل مداخله پزشکی، بنا به درخواست بیمار یا بر حسب ضرورت است.

جدی

ممکن است بدون مداخله پزشکی به سلامت آسیب دائمی وارد کند.

“این یک تجربه خوشایند نیست. Ushma Upadhyay، استاد علوم تولید مثل در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، گفت: این خونریزی به طور طبیعی افراد را نگران می کند که آیا مقدار طبیعی است یا اینکه بافت بارداری از بین رفته است.

برخی از بیمارانی که نگران میزان خونریزی یا سایر عوارض جانبی هستند، پس از مصرف قرص ها به اورژانس مراجعه می کنند، اما تحقیقات دکتر آپادحیای نشان می دهد که اکثر آنها با عوارض جدی مواجه نیستند.

و در حالی که قرص ها حدود 95 درصد موثر هستند، حدود 3 تا 5 درصد از بیماران نیاز به یک روش اضافی برای برداشتن بافت باقی مانده یا خاتمه بارداری دارند. ارائه دهندگان می گویند که این موقعیت ها معمولاً خطرناک نیستند.

دکتر آدام آر جاکوبز، مدیر پزشکی مجموعه برنامه ریزی خانواده در بیمارستان Mount Sinai در نیویورک، گفت: “اینها خطرناک تر از این نیستند که شما از ابتدا یک عمل جراحی داشته باشید.” “هنوز بسیار ایمن، با خطر کم برای عوارض.”

در شکایت علیه سازمان غذا و داروی ایالات متحده که به دنبال جلوگیری از استفاده از این قرص ها است، شاکیان به پنج مطالعه استناد کردند تا استدلال کنند که این قرص ها باعث آسیب می شوند: سه مورد از محققان در فنلاند و دو مورد از مؤسسه شارلوت لوزیر. سوزان بی آنتونی طرفدار زندگی آمریکا.


تحقیق در مورد سقط دارویی
در دادخواست FDA ذکر شده است

یک نمودار، مقالات تحقیقاتی استناد شده توسط FDA را با مقالاتی که توسط شاکیان در یک دعوی در مورد به چالش کشیدن سقط جنین دارویی استناد شده است، مقایسه می کند.






توجه: مطالعاتی که ایمنی را اندازه گیری نکرده اند، مواردی هستند که عوارض جدی را گزارش نکرده اند.

تنها یکی از مطالعات ذکر شده توسط شاکیان در مورد عوارض جدی رژیم قرص سقط جنین در بازه 12 هفته ای که معمولاً در ایالات متحده استفاده می شود، گزارش می دهد. (دو نفر دیگر در طول بارداری به ایمنی بیشتر نگاه کردند.)

این مطالعه سوابق بیش از 40000 سقط دارویی انجام شده در فنلاند در اوایل دهه 2000 را بررسی کرد. گزارش شد که 20 درصد از بیماران، اغلب برای خونریزی و کمتر متداول برای تخلیه رحم و تکمیل سقط جنین، با یک پزشک پیگیری کردند.

شاکیان و سایر گروه های ضد سقط جنین می گویند که رقم 20 درصدی از این مطالعه واحد نشان می دهد که بیماران پس از مصرف قرص ها در معرض خطر بالای عوارض هستند. اما خود مطالعه اشاره می کند که خونریزی مورد انتظار است، عوارض جدی نادر است و سقط جنین دارویی بی خطر است.


طرحی از هشت مطالعه علمی در مورد سقط دارویی.






برخی از 101 مطالعه در بررسی تایمز، همه نشان می‌دهند که سقط جنین دارویی ایمن و مؤثر است.

دکتر Oskari Heikinheimo، نویسنده مطالعه فنلاند و استاد زنان و زایمان در دانشگاه هلسینکی، در مصاحبه ای گفت که گروه های ضد سقط جنین داده ها را اشتباه تفسیر می کنند.

دکتر هایکینهایمو گفت: «روش علمی صحیح نگاه کردن به کل شواهد است. “اگر فقط نتایجی را انتخاب کنید که شخصاً دوست دارید، پس این یک مزخرف محض است.”

در پاسخ، دکتر دونا هریسون، رئیس هیئت مدیره اتحاد برای پزشکی بقراط، شاکی این دعوی، گفت که سایر محققان آنچه را که به نظر او عوارض جدی است، متوسط ​​می‌خوانند.

او گفت: “من با او موافقم که شما نمی توانید نتایجی را که می خواهید انتخاب و انتخاب کنید.” “شما باید ببینید که این برای زنان چه معنایی دارد.”

یکی از مهمترین اقدامات ایمنی برای هر دارویی، خطر مرگ است. در بین 101 مطالعه و 124000 سقط دارویی که در بررسی تایمز پوشش داده شد، محققان یک مورد مرگ ناشی از عفونت مرتبط با سقط جنین و یک مورد مرگ را به دلایل نامرتبط گزارش کردند.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده گزارش داد که در طول دوره زمانی که این رژیم را در سال 2000 تا ژوئن سال گذشته تایید کرد، تقریباً 5.6 میلیون زن در ایالات متحده این قرص ها را مصرف کردند و 28 نفر یا 0.0005 درصد جان خود را از دست دادند. این آژانس گزارش داد که برخی از این مرگ و میرها ممکن است به دلایل دیگری باشد.

روش شناسی

نیویورک تایمز 147 مقاله تحقیقاتی منتشر شده را بررسی کرد که ایمنی و اثربخشی میفپریستون و میزوپروستول را در سه ماهه اول بارداری بررسی می کردند. این مقالات در پنج مرور سیستماتیک درباره سقط جنین دارویی مورد استناد قرار گرفتند و از سال 1991 تا 2023 منتشر شدند. تایمز همچنین شامل مطالعات تحقیقاتی مورد استفاده FDA در بررسی های پزشکی خود از داروها و مواردی است که توسط شاکیان و متهمان در اتحاد برای بقراط استفاده شده است. دارو علیه سازمان غذا و داروی ایالات متحده.

بسیاری از مطالعات تعداد بیمارانی را گزارش کردند که “عوارض جانبی جدی” را تجربه کردند که به طور کلی شامل انتقال خون، بستری شدن در بیمارستان، جراحی بزرگ یا عفونت جدی بود. بخش اورژانس یا ویزیت‌های بالینی بدون یکی از این درمان‌ها، یا روش‌های پیگیری معمول اما غیرمعمول برای تکمیل سقط جنین، معمولاً به‌عنوان عوارض جانبی گزارش می‌شد، اما موارد جدی نبود. تایمز از این شمارش عوارض جانبی جدی برای تعیین درصد بیماران در هر مطالعه استفاده کرد که عوارض جدی را تجربه نکردند.

تایمز 46 مطالعه را از تجزیه و تحلیل حذف کرد، یا به این دلیل که آنها عوارض جانبی رایج را گزارش کردند، اما به وضوح بیان نکردند که آیا عوارض جانبی جدی رخ داده است یا به این دلیل که داده های گزارش شده آنها امکان شمارش دقیق را نمی دهد. هیچ یک از مطالعات حذف شده به این نتیجه نرسیدند که قرص ها بی خطر هستند.

برای مطالعاتی که نتایج دقیق را بدون توجه به اینکه کدام رویدادها جدی هستند، گزارش می‌کردند، تایمز هرگونه انتقال خون، بستری شدن در بیمارستان، جراحی‌های بزرگ، عفونت‌های جدی یا مرگ‌ومیرهای گزارش‌شده را به‌عنوان رویدادهای جانبی جدی برشمرد. تایمز همچنین هرگونه عارضه جدی مانند بیماری قلبی یا تب دنگی را که به عنوان نامرتبط با سقط جنین دارویی گزارش شده بود، رد کرد. شمارش تکراری بیمارانی که با بیش از یک عارضه جدی مواجه بودند، در صورت امکان حذف شد، با این حال، شمارش مضاعف ممکن است میزان ایمنی محاسبه شده را برای برخی از مطالعات کمی کاهش دهد.

تایمز از چندین پژوهشگر، از جمله کارشناسان ایمنی دارو و نویسندگان بررسی های سیستماتیک ایمنی سقط جنین، بازخورد درخواست کرد. این شامل:

  • دکتر کالب الکساندر، استاد اپیدمیولوژی و پزشکی در دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز بلومبرگ و یکی از مدیران مرکز ایمنی و اثربخشی دارو.
  • دکتر ملیسا جی. چن، دانشیار مامایی و زنان در دانشگاه کالیفرنیا، دیویس.
  • دکتر Oskari Heikinheimo، استاد زنان و زایمان در دانشگاه هلسینکی.
  • لیا کونیگ، تحلیلگر داده، پیشرفت استانداردهای جدید در سلامت باروری در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو؛
  • دکتر ناتالی کاپ، افسر ارشد پزشکی، فدراسیون بین المللی والدین برنامه ریزی شده؛
  • سارا رایفمن، مدیر پروژه، پیشرفت استانداردهای جدید در سلامت باروری در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو؛
  • دکتر ماریا آی رودریگز، استاد زنان و زایمان در دانشگاه بهداشت و علوم اورگان.
  • Ushma Upadhyay، استاد پیشرفت استانداردهای جدید در سلامت باروری در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو.