اسکاتلند داروهای جنسیتی برای خردسالان را متوقف کرد


سرویس بهداشت ملی اسکاتلند با استناد به بررسی گسترده خدمات جنسیتی جوانان که هفته گذشته در انگلیس منتشر شد، تمام نسخه های جدید داروهای بلوغ و سایر درمان های هورمونی را برای افراد زیر سن قانونی متوقف کرد. این ششمین کشور در اروپا است که چنین درمان‌هایی را محدود می‌کند و تغییرات آن از محدودترین آنهاست.

این بررسی که به سفارش NHS انگلستان انجام شد و توسط دکتر هیلاری کاس، متخصص اطفال مستقل، در طول چهار سال انجام شد، به این نتیجه رسید که شواهد مربوط به مزایای درمان‌های جنسیتی جوانان «به‌طور قابل‌توجهی ضعیف» است و سؤالات مبرم در مورد احتمال طولانی مدت باقی می‌ماند. -ریسک های مدت

در این ماه، به دنبال توصیه های دکتر کاس، NHS انگلستان مسدود کننده های بلوغ را برای کودکان خارج از آزمایشات بالینی متوقف کرد. درمان های هورمونی، از جمله استروژن و تستوسترون، هنوز برای نوجوانان 16 ساله و بالاتر در انگلستان در دسترس است.

تغییرات جدید اسکاتلند فراتر می رود و تجویز داروهای مسدودکننده بلوغ را متوقف می کند و در عین حال درمان های هورمونی را تا سن 18 سالگی محدود می کند.

دکتر امیلیا کرایتون، مدیر بهداشت عمومی NHS Greater Glasgow and Clyde گفت: «ما به هر کسی که به خدمات جنسیتی جوانان ارجاع داده می شود، حمایت روانی مورد نیاز را در حالی که مسیرها را مطابق با یافته ها بررسی می کنیم، ارائه خواهیم کرد. که تنها کلینیک جنسیتی جوانان اسکاتلند، خدمات سلامت جنسی سندیفورد را در خود جای داده است.

مقامات بهداشتی فنلاند، سوئد، نروژ، دانمارک و انگلیس با نگرانی در مورد افزایش تقاضا برای درمان‌های جنسیتی نوجوانان در سال‌های اخیر، دستورالعمل‌های بهداشت ملی را تغییر داده‌اند تا درمان‌های پزشکی برای نوجوانان مبتلا به ناراحتی جنسیتی را که به نام دیسفوریا شناخته می‌شود، محدود کنند.

گروه‌های حمایت از تراجنسیتی‌ها در اسکاتلند از این تغییرات انتقاد کردند و گفتند که انگیزه آنها افزایش واکنش‌ها علیه افراد ترنس‌جندر است.

ویک ولنتاین، مدیر گروه حمایت از اسکاتلند ترنس، در بیانیه ای گفت: «ما از این که این تغییر باعث می شود برخی از جوانان به هیچ وجه نتوانند به مراقبت های مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند یا حتی بیشتر برای آن صبر کنند، متأسفیم. .

این گروه گفت که نسخه‌های مسدودکننده‌های بلوغ در اسکاتلند “بسیار نادر و محتاطانه” بوده است که منجر به لیست‌های انتظار طولانی می‌شود.

بر اساس سوابق عمومی به دست آمده توسط گاردین، کلینیک سندیفورد از سال 2016 تا 2023، 71 کودک را برای مسدودکننده های بلوغ معرفی کرده است. و بی بی سی اسکاتلند گزارش داد که تا پایان سال 2023، 1100 کودک در لیست انتظار خدمات جنسیتی جوانان قرار داشتند و برخی نیز منتظر دریافت خدمات جنسی بودند. بیش از چهار سال قابل مشاهده است.

در سال 2022، قانون پیشنهادی که تغییر نشانگرهای جنسیتی در مدارک هویتی را برای تراجنسیتی‌ها آسان‌تر می‌کرد، ائتلافی از قانون‌گذاران محافظه‌کار و فمینیست‌ها را برای حذف زنان ترنس‌جندر از فضاهای زنانه تحریک کرد.

مقامات ارشد بهداشتی در اسکاتلند از توصیه های بررسی دکتر کاس استقبال کردند و به بحث دو قطبی فزاینده در مورد حقوق تراجنسیتی اشاره کردند که مراقبت های پزشکی برای جوانان را به خطر انداخته بود.

نیل گری، وزیر بهداشت اسکاتلند، در بیانیه‌ای گفت: «ما با دکتر هیلاری کاس موافق هستیم که تاکید می‌کند «بحث عمومی سمی، ایدئولوژیک و قطبی‌شده فزاینده» هیچ کمکی به جوانانی که به این مراقبت دسترسی دارند، نمی‌کند. آنها کسانی هستند که باید در مرکز افکار ما در هنگام بحث در مورد این موضوع باشند.