میلیون‌ها دختر در آفریقا پس از مشکل تولید مرک، عکس‌های HPV را از دست خواهند داد


نزدیک به 1.5 میلیون دختر نوجوان در برخی از فقیرترین کشورهای جهان شانس محافظت از سرطان دهانه رحم را از دست خواهند داد زیرا داروساز مرک گفته است که امسال نمی تواند میلیون ها دوز وعده داده شده واکسن HPV را تحویل دهد.

مرک به Gavi، سازمان بین‌المللی که به کشورهای کم‌درآمد و متوسط ​​کمک می‌کند واکسن‌های نجات‌دهنده کمک می‌کند، و یونیسف، که واکسن‌ها را تهیه می‌کند، اطلاع داده است که تنها ۱۸.۸ میلیون از ۲۹.۶ میلیون دوزی که قرار بود در سال ۲۰۲۴ تحویل دهد، تحویل خواهد داد. گفت.

این بدان معناست که بیش از 10 میلیون دختر امسال واکسن HPV مورد انتظار خود را دریافت نخواهند کرد – و 1.5 میلیون نفر از آنها به احتمال زیاد هرگز این واکسن را دریافت نخواهند کرد زیرا در سال‌های بعدی برای واجد شرایط بودن برای این واکسن پیرتر از آن خواهند بود.

پاتریک رایان، سخنگوی مرک، گفت که این شرکت “با یک اختلال در تولید مواجه شد” که مجبور بود بسیاری از دوزها را با دست نگه دارد و دوباره بازرسی کند. وی از ارائه جزئیات بیشتر در مورد علت تاخیر خودداری کرد.

وی گفت: «ما با فوریت و جدیت برای اعزام پرسنل و منابع اضافی برای حل این موضوع در اسرع وقت اقدام می کنیم.»

آقای رایان گفت که مرک دوزهای تاخیری را در سال 2025 تحویل خواهد داد.

او همچنین گفت که این شرکت امسال 30 میلیون دوز از واکسن را به کشورهای تحت حمایت Gavi ارسال خواهد کرد. با این حال، حدود یک سوم از این دوزها، دوزهایی هستند که قرار بود در سال 2023 ارسال شوند و 10.7 میلیون کمبود دوز را برای Gavi باقی بگذارند.

این تأخیر یک شکست بزرگ برای کشورهایی است که سال‌ها برای شروع واکسیناسیون دختران در برابر HPV، ویروس پاپیلومای انسانی، که تخمین زده می‌شود ۹۰ درصد از سرطان‌های دهانه رحم را ایجاد می‌کند، منتظر بمانند.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، سالانه حدود 350000 زن بر اثر سرطان دهانه رحم جان خود را از دست می دهند. 90 درصد از آنها در کشورهای کم درآمد هستند، جایی که غربالگری معمول برای این بیماری نادر است. این واکسن تقریباً محافظت کامل در برابر عفونت HPV ارائه می دهد و آن را به تنها واکسن در برابر سرطان تبدیل می کند.

دکتر Aurélia Nguyen، مدیر برنامه Gavi، گفت: “HPV بالاترین تاثیر واکسنی است که Gavi دارد: اگر 1000 دختر را واکسینه کنید، از 17.4 مرگ در آینده جلوگیری می کنید.” “اگر واکسنی وجود دارد که می‌خواهید آن را بیرون بیاورید و به خوبی از آن استفاده کنید، این همان است.”

WHO واکسن را برای دختران تا سن 14 سالگی توصیه می کند. این تاخیر به این معنی است که دختران کشورهایی از جمله سیرالئون، بورکینافاسو و موزامبیک که اکنون 14 ساله هستند، با شروع این کمپین ها دیگر واجد شرایط واکسیناسیون نخواهند بود.

واکسن HPV یک واکسن پیچیده است، زیرا با فعالیت جنسی مرتبط است، موضوعی تابو برای نوجوانان در بسیاری از فرهنگ‌هایی که تحت تأثیر تأخیر قرار گرفته‌اند، و به این دلیل که به کودکانی که خارج از سن معمول برای ایمن‌سازی روتین هستند داده می‌شود. هم دختران و هم والدین آنها باید در معرض واکسیناسیون باشند و این مستلزم ایجاد پیام های متمایز است که در رسانه های مختلف ارائه می شود تا تقاضا را افزایش دهد. این واکسن باید قبل از اینکه دختران از نظر جنسی فعال باشند تزریق شود تا موثر باشد.

دکتر نگوین گفت که کشورهای تحت تاثیر سیستم های بهداشتی با کمترین منابع در جهان دارند. او گفت که آنها در برنامه ریزی برای کمپین حذف HPV سرمایه گذاری کرده اند، در حالی که نیازهای فوری واکسیناسیون مانند سرخک یا وبا را برطرف می کنند و می توانند از عهده این اختلال برآیند.

این تأخیر برنامه‌های با دقت طراحی شده برای جبران واکسیناسیون را مختل می‌کند – بیشتر دوزهای تاخیری مربوط به آنچه “گروه‌های چند سنی” نامیده می‌شود، زمانی که کشورها سعی می‌کنند به همه دختران واکسینه نشده بین 9 تا 14 سال دسترسی پیدا کنند، همراه با برنامه استاندارد ایمن‌سازی برای 9 سال بود. -کودکان سال معمولا در مدارس اجرا می شوند.

اکثر کشورهای پردرآمد به طور معمول دختران و پسران را در برابر HPV واکسینه می کنند، اما نرخ پوشش جهانی این واکسن تنها 20 درصد است.

Gavi بیش از یک دهه است که در تلاش برای گسترش واکسیناسیون HPV بوده است. بسیاری از کشورهای کم درآمد برنامه هایی را برای شروع در سال 2018 طراحی کرده بودند، اما Gavi در آن زمان نیز نتوانست به این هدف دست پیدا کند زیرا این کشور و یونیسف با بازار جهانی رقابت می کردند و تامین کنندگان تولید را برای برآورده کردن تقاضای پیش بینی شده Gavi افزایش ندادند.

نسخه واکسن مرک HPV مورد استفاده در ایالات متحده حدود 285 دلار قیمت دارد. یونیسف که معمولاً در مورد تخفیف‌های بزرگ شرکت‌های دارویی مذاکره می‌کند، به ازای هر واکسن 3 تا 5 دلار برای حجم زیادی از واکسنی که می‌خواهد تهیه کند، می‌پردازد.

اندرو جونز، معاون مدیر تدارکات واکسیناسیون یونیسف گفت: «یونیسف و گاوی سال‌ها برای به دست آوردن منابع کافی تلاش کرده‌اند، و این در نهایت شروع به تغییر کرد.

یونیسف با تامین کنندگان دیگر قرارداد دارد، اما از آنجایی که محصول مرک تقاضای زیادی از سوی کشورها دارد، برنامه Gavi به عرضه شرکت وابسته است. این بدان معناست که این تاخیر کمپین های واکسیناسیون را در بیش از 12 کشور مختل می کند که بسیاری از آنها قبلاً مجبور شده اند بارها و بارها به تعویق بیفتند.

آقای جونز گفت: «این روی اعتماد کشورها تأثیر می‌گذارد زیرا سال‌ها به آنها گفته می‌شد که عرضه کافی وجود ندارد، اما وقتی بالاخره عرضه باز شد، کمپین زدند، خرید سیاسی کردند و اکنون تحویل شش یا هشت ماه به تعویق می‌افتد». گفت.

آقای رایان از مرک گفت که این شرکت متعهد به حمایت از تلاش برای واکسینه کردن میلیون‌ها دختر در کشورهای در حال توسعه علیه HPV است و بیش از 2 میلیارد دلار در این تلاش سرمایه‌گذاری کرده است.

اگرچه آقای رایان گفت که شرکت دوزهای تاخیری را در سال آینده تحویل خواهد داد، اما مرک هنوز به Gavi اطلاع نداده است که کشورها چه زمانی می توانند منتظر تحویل این محصولات باشند، به این معنی که آنها هنوز نمی توانند برنامه ریزی کمپین های جدیدی را آغاز کنند.

کشورهایی که امسال دوز دریافت نمی کنند عبارتند از موزامبیک، سیرالئون، ساحل عاج و بورکینافاسو. آنها قصد داشتند کمپین های برق آسای چند ساله را با هدف شکار هر چه بیشتر دختران، علاوه بر واکسیناسیون معمول کودکان 9 ساله انجام دهند. برنامه معمول با استفاده از دوزهایی که مرک تحویل داده است ادامه خواهد داد.

علاوه بر این، بروندی، و در آسیا، تاجیکستان، قرار بود در پایان سال جاری برای شروع واکسیناسیون چند سنی و معمول، تدارکات دریافت کنند، در حالی که کامرون و لیبریا قرار بود واکسن‌هایی را دریافت کنند تا بتوانند واکسیناسیون چندگانه را آغاز کنند. واکسیناسیون سن در اوایل سال جدید. همه آن کمپین ها به تعویق خواهند افتاد.

دکتر کتی ندایه، مدیر برنامه واکسن HPV در داکار برای سازمان غیرانتفاعی متمرکز بر سلامت گفت، دخترانی که امسال واکسینه نمی‌شوند در جهان کمترین احتمال غربالگری یا درمان سرطان دهانه رحم را دارند. مسیر سازمانی

دکتر ندایی گفت: «در برخی کشورها می‌توان گفت، خوب، شما واکسینه نشده‌اید، اما اگر بعداً در زندگی چیزی دارید، می‌توانید بروید و تحت درمان قرار بگیرید.» اما برای این دختران نه.

او گفت که تأخیر همچنین چالش حفظ حمایت سیاسی و اجتماعی از واکسن HPV را پیچیده می کند.

او گفت: «وقتی شتاب دارید، می‌خواهید از آن استفاده کنید: وقتی موفق به ایجاد تقاضا از سوی جامعه می‌شوید، می‌خواهید آن‌چه را که نیاز دارند به آنها ارائه دهید.» حتی در سطح ملی شما باید آنها را متقاعد کنید که این مهم است، که باید در اولویت باشد زیرا سرطان دهانه رحم را نمی بینند، آنها اکنون بیماری را نمی بینند، آنها می گویند: “نه بیایید با فلج اطفال مقابله کنیم، بیایید با سرخک مقابله کنید، که اکنون فوری است.»

در موزامبیک، برنامه این بود که کمپین چند سنی در ژوئن آغاز شود. دکتر بتوئل سیگاوک، که برای حمایت از ایمن سازی معمول در موزامبیک از طریق JSI، یک سازمان غیرانتفاعی جهانی متمرکز بر بهداشت و آموزش، کار می کند، گفت: “تقاضای زیادی وجود دارد، مردم آن را درخواست می کنند.”

مرک همچنین نتوانست 7.7 میلیون دوز واکسن را که قرار بود اواخر سال گذشته برسد به اتیوپی تحویل دهد و اکنون می‌گوید که در ژوئن به اتیوپی می‌رسند. کشور مجبور شد کمپین برنامه ریزی شده مدرسه را که برای بهار تنظیم شده بود، کنار بگذارد. در عوض، آن کمپین اواخر امسال برگزار می‌شود و دخترانی را که پیر شده‌اند از دست خواهد داد.