چگونه یک کلاس رقص در زندان به زندانیان کمک کرد تا مقداری آزادی پیدا کنند؟


در آوریل 2020، گیلز از طریق تلفن به من گفت که چگونه او و همکلاسی‌هایش که اکثر اوقات روز را در قرنطینه در سلول‌های خود محبوس کرده‌اند، به کار بر روی حرکات رقصی ادامه دادند که متناسب با آن فضاهای محدود باشد. او گفت: «ما واقعاً آرزو می‌کنیم که بتوانیم TikTok را انجام دهیم. “ما دنیا را تسخیر خواهیم کرد.”

آن ژوئن، وب به من گفت که او و گیلز اکنون می توانند گاهی اوقات با هم در حیاط برقصند. او همچنین اجازه بازدید از اتاق هنر را داشت و در طول سال، برخی از نقاشی های او در گالری های لس آنجلس و به صورت آنلاین به نمایش گذاشته می شد. مادرش جینا با تعجب به هنر او پاسخ داد. او گفت: “این درد اوست که من هرگز ندیده ام.”

از سال 2020 و بیشتر سال 2021، برنامه‌های شروع مجدد کلاس رقص همچنان لغو می‌شود. اکثر اعضای گروه یکی یکی به زندان های دیگر منتقل شدند. به دلیل سابقه رفتار خوب وب، او به مرکز امنیتی پایین تر در چینو منتقل شد. گیلز که فرماندار کالیفرنیا به خاطر تلاشی که برای متحول شدن خود انجام داده بود، حکمش را تخفیف داد، در آوریل 2022 با آزادی مشروط آزاد شد.

در چینو، وب از روی و چامبلاس خواست تا کلاس رقص را در آنجا دوباره راه اندازی کنند. در پاییز 2021، آنها این کار را کردند و این بار با هم این دوره را تدریس کردند. تمرکز بیشتر روی تروما و نحوه زندگی آن در بدن معطوف شد. چامبلاس به یاد می آورد که با یک دانش آموز جدید تمرین اعتماد انجام داده بود، که قرار بود چشمانش را ببندد، زیرا چمبلاس وزن خود را کاهش داد.

چامبلاس گفت: «بدن او فوق‌العاده آشفته بود و پس از آن، او گفت که بدنش می‌خواهد من را بزند.» این تمرین یک خاطره سرکوب شده از سوء استفاده دوران کودکی را منتشر کرده بود.

در طول کلاسی که در سپتامبر 2022 از آن بازدید کردم، چند مرد از مورد آزار و اذیت و ناراحتی خود از تماس فیزیکی صحبت کردند. توماس بولین گفت: «نمی‌توانستم تحمل کنم که کسی مرا لمس کند. او که در سال 1981 به قتل محکوم شد، برای بیش از 40 سال عضو اخوان آریایی بود و با خشونت تقسیمات نژادی را در سان کوئنتین و زندان های دیگر اجرا می کرد.