رفتن به نوشته‌ها

علوم ورزشی علائم مصرف زیاد پروتئین چیست؟


در این مقاله چه چیزی خوانده اید؟

پروتئین یک ماده مغذی مهم در رژیم غذایی است. بسیاری از ما برای کاهش وزن از رژیم کم کربوهیدرات و پروتئین بالا استفاده می کنیم. پروتئین ها رضایت بخش هستند و این باعث می شود بعد از خوردن آنها احساس خوشحالی کنیم و بدنمان را برای جلسه بعدی تمرین آماده کنیم. اما آیا تا به حال فکر کرده اید که چقدر پروتئین برای شما کافی است و علائم مصرف زیاد پروتئین چیست؟

یک نسخه برای همه قابل چرخاندن نیست. مصرف پروتئین به عوامل مختلفی بستگی دارد. سن ، جنس ، وزن ، سطح فعالیت و هدف ورزش از مهمترین این عوامل است. در این تحقیق مقدار توصیه شده توسط دانشمندان برای زنان 46 گرم در روز و برای مردان 56 گرم در روز است. اما ورزشکاران ، افراد مسن ، بیماران آسیب دیده و زنان باردار باید 25 درصد پروتئین بیشتری مصرف کنند.

اما اکثر مردم بیش از 100 گرم پروتئین در رژیم غذایی روزانه خود مصرف می کنند. ما در این مقاله میزان مصرف پروتئین (بهترین زمان و میزان مصرف پروتئین) را بیان کرده ایم ، بنابراین در این مقاله از Sports Science با ما همراه باشید تا در مورد علائمی که نشان دهنده مصرف زیاد پروتئین است بیشتر بدانید.

علائم مصرف زیاد پروتئین

1- در حال افزایش وزن هستید

اگر مصرف پروتئین خود را افزایش دهید اما مصرف سایر غذاها را کاهش ندهید ، وزن خود را افزایش می دهید. از سوی دیگر ، اگر شیوه زندگی و شغل شما مستلزم نشستن طولانی مدت باشد ، خوردن بیش از حد پروتئین یا پرخوری در هر غذای دیگری منجر به افزایش وزن می شود. توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد پروتئین نه تنها ضروری نیست ، بلکه مقدار اضافی آن حتی به صورت چربی ذخیره می شود! البته باید بدانید که اگر ورزش نمی کنید ، پروتئین اضافی به چربی تبدیل می شود.

2- بدن شما دچار کم آبی می شود

پروتئین اضافی از طریق کلیه ها و ادرار در بدن دفع می شود. محصول متابولیسم پروتئین در بدن نیتروژن است که نقش مهمی در کم آبی و کم آبی بدن دارد. در نتیجه ، کلیه ها از آب بدن برای دفع مقدار نیتروژن از پروتئین اضافی دفع شده در ادرار استفاده می کنند. حتی وقتی کربوهیدرات کمتری می خورید ، بدن شما کمتر آب را در خود نگه می دارد ، تصور کنید اگر پروتئین بیشتری بخورید چه اتفاقی می افتد.

3- مشکلات گوارشی با مصرف زیاد پروتئین

آیا تا به حال حالت تهوع ، یبوست یا سوء هاضمه داشته اید؟ یکی از دلایل این امر می تواند افزایش میزان پروتئین در بدن باشد. هنگامی که از رژیم غذایی بیش از حد مرغ ، ماهی ، گوشت ، پنیر و حبوبات استفاده می کنید و فیبر بسیار کمی با آنها می خورید ، بدن شما باید از آب برای آزادسازی نیتروژن استفاده کرده و بدن خود را برای آزادسازی غذا و جلوگیری از یبوست آماده کند.

اگر از یبوست رنج می برید ، تغییر اساسی در رژیم غذایی شما ضروری و م effectiveثر خواهد بود. پروتئین اضافی به آنزیم های گوارشی آسیب می رساند و به آنها فشار وارد می کند. این یکی از نادیده گرفته شدن علل یبوست است.

4- به سختی نفس می کشید و سردرد دارید

در رژیم های کم کربوهیدرات ، پروتئین و چربی ، بدن در حالت رکود به سر می برد. بدن به جای کربوهیدرات از چربی ها به عنوان سوخت استفاده می کند. تنگی نفس و سردرد از عوارض کتوز هستند. بزرگترین مشکل رژیم های سرشار از پروتئین ، فقدان فیبر ، آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها است که همه آنها در میوه ها و سبزیجات یافت می شوند. شما می توانید مقداری از پروتئین مورد نیاز خود را از منابع پروتئین گیاهی دریافت کنید. حبوبات بهترین گزینه هستند. به عنوان مثال ، میزان پروتئین در هر وعده حبوبات به شرح زیر است:

  • لوبیا (1 وعده): 15 گرم پروتئین
  • سویا (1 فنجان ، پخته): 29 گرم پروتئین
  • عدس (نصف فنجان): 9 گرم
  • برنج قهوه ای (1 فنجان ، پخته): 5 گرم

به یاد داشته باشید که پروتئین های گیاهی نیز تمام اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن را تأمین نمی کنند. بدن برای التیام زخم ها ، بافت های آسیب دیده و بسیاری چیزهای دیگر به پروتئین کاملی نیاز دارد که در منابع حیوانی یافت می شود. در نتیجه ، مصرف پروتئین های معیوب ، که بیشتر از منابع گیاهی هستند ، می تواند آسیب های دیگری نیز به همراه داشته باشد.

اما اگر یاد بگیریم که مواد مورد نیاز را از منابع مختلف تهیه کنیم ، با چنین مشکلاتی روبرو نخواهیم شد. مثل همیشه ، کلید تعادل اینجاست. خوردن سبزیجات ، ویتامین های حیوانی و گیاهی به میزان کافی بهترین رژیم غذایی برای بدن است و اسیدهای آمینه ضروری را تأمین می کند.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com

منبع: livestrong


منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *