مطالعه پیشنهاد می کند که آمادگی جسمانی می تواند سلامت روان کودکان و نوجوانان را بهبود بخشد


مطالعه جدید که توسط محققان در تایوان انجام شد، داده‌های دو مجموعه داده بزرگ را با هم مقایسه کرد: آزمون‌های ملی تناسب اندام دانش‌آموزان تایوان، که عملکرد تناسب اندام دانش‌آموزان را در مدارس اندازه‌گیری می‌کند، و پایگاه‌های داده تحقیقات بیمه ملی، که ادعاهای پزشکی را ثبت می‌کند، نسخه‌ها را تشخیص می‌دهد و دیگر پزشکی. اطلاعات محققان به نام دانش آموزان دسترسی نداشتند اما توانستند از داده های ناشناس برای مقایسه نتایج آمادگی جسمانی و سلامت روان دانش آموزان استفاده کنند.

خطر ابتلا به اختلال سلامت روان در برابر سه معیار برای آمادگی جسمانی وزن شد: آمادگی قلبی، که با زمان یک دانش آموز در دوی 800 متر اندازه گیری می شود. استقامت عضلانی که با تعداد دفعات انجام شده مشخص می شود. و قدرت عضلانی که با پرش عریض ایستاده اندازه گیری می شود.

بهبود عملکرد در هر فعالیت با خطر کمتر اختلال سلامت روان مرتبط بود. به عنوان مثال، کاهش 30 ثانیه ای در زمان 800 متر، در دختران، با خطر کمتر اضطراب، افسردگی و ADHD در پسران، با اضطراب کمتر و خطر ابتلا به این اختلال همراه بود.

افزایش پنج نشستن در دقیقه با کاهش اضطراب و خطر ابتلا به این اختلال در پسران و با کاهش خطر افسردگی و اضطراب در دختران همراه بود.

محققان در مقاله ژورنال نوشتند: «این یافته‌ها پتانسیل آمادگی قلبی تنفسی و عضلانی را به عنوان عوامل محافظتی در کاهش شروع اختلالات سلامت روان در بین کودکان و نوجوانان نشان می‌دهد.»

آنها افزودند که قبلاً تصور می شد سلامت جسمی و روانی مرتبط هستند، اما تحقیقات قبلی عمدتاً بر پرسشنامه ها و گزارش های شخصی تکیه کرده بود، در حالی که مطالعه جدید از ارزیابی های مستقل و استانداردهای عینی استخراج شده بود.

جراح عمومی، دکتر Vivek H. Murthy، سلامت روان را “بحران سلامت عمومی تعیین کننده زمان ما” نامیده است، و او سلامت روان نوجوانان را محور مأموریت خود قرار داده است. در سال 2021 او یک توصیه عمومی نادر در مورد این موضوع صادر کرد. آمارها در آن زمان روندهای نگران کننده ای را نشان دادند: از سال 2001 تا 2019، نرخ خودکشی برای آمریکایی های 10 تا 19 ساله 40 درصد و مراجعات اضطراری مربوط به خودآزاری 88 درصد افزایش یافت.

برخی از سیاستگذاران و محققان دلیل افزایش شدید این افزایش را استفاده زیاد از رسانه های اجتماعی می دانند، اما تحقیقات محدود بوده و یافته ها گاهی متناقض بوده است. کارشناسان دیگر این نظریه را مطرح می کنند که استفاده زیاد از صفحه نمایش با جابجایی خواب، ورزش و فعالیت های حضوری، سلامت روان نوجوانان را تحت تاثیر قرار داده است، که همگی برای رشد سالم حیاتی تلقی می شوند. به نظر می رسد مطالعه جدید از ارتباط بین آمادگی جسمانی و سلامت روان پشتیبانی می کند.

نویسندگان آن نتیجه گرفتند: “این یافته بر نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد برنامه های هدفمند آمادگی جسمانی تاکید می کند.” آنها افزودند که چنین برنامه هایی “پتانسیل قابل توجهی به عنوان مداخلات پیشگیرانه اولیه در برابر اختلالات روانی در کودکان و نوجوانان دارند.”