کاخ سفید مسکن حیوانات را به عنوان “تهدید دارویی نوظهور” معرفی کرد


کاخ سفید روز چهارشنبه یک مسکن معمولی برای حیوانات تعیین کرد که به طور فزاینده ای با فنتانیل خیابانی به عنوان یک “تهدید دارویی نوظهور” مخلوط می شود، اقدامی رسمی که دولت را ملزم به ایجاد استراتژی هایی برای تقویت تلاش های اجرای قانون، مداخلات بهداشتی و جمع آوری داده ها برای مبارزه با آن می کند.

این اولین بار است که دفتر سیاست ملی کنترل مواد مخدر کاخ سفید تا به حال ماده‌ای را برای آن نام شناسایی می‌کند، که نشانه‌ای از شدت خطری است که از نظر آن دارو، زایلازین ایجاد می‌کند.

زایلازین 50 سال پیش برای روش های دامپزشکی، عمدتاً در گاو و اسب، تأیید شد، اما هرگز برای استفاده پزشکی در انسان مورد تایید قرار نگرفت. این دارو که به عنوان ترانق یا ترانک دوپ شناخته می شود، یک آرام بخش قوی و اعتیادآور است که تنفس و ضربان قلب را کند می کند، خطر مصرف بیش از حد کشنده را افزایش می دهد و اغلب باعث ایجاد زخم های شدید پوستی و آبسه هایی می شود که منجر به قطع عضو می شود.

دکتر راهول گوپتا، رئیس دفتر کنترل مواد مخدر، که اغلب از او به عنوان تزار ملی مواد مخدر یاد می شود، در نشستی با خبرنگاران گفت: “بسیاری از جوامع حتی از تهدید در حیاط خلوت خود آگاه نیستند.”

طبق دستورالعمل سال 2018 کنگره که نام تهدید نوظهور را تعیین کرد، اکنون دولت باید ظرف 90 روز برنامه‌هایی را برای هماهنگی واکنش ملی به زایلازین ارائه کند. این می تواند شامل ایجاد پروتکل هایی برای درمان، ترک و درمان های مراقبت از زخم، گسترش آزمایش برای حضور دارو و برنامه ریزی آن به عنوان یک ماده کنترل شده باشد که به ماموران مجری قانون فدرال اجازه می دهد تا استفاده غیرقانونی آن را دنبال کنند.

دکتر گوپتا گفت که ترک زایلازین می‌تواند منجر به علائم بسیار شدیدی شود – مانند میگرن، دوبینی و اضطراب ناشی از بدن – “که افراد ممکن است درمان پزشکی، از جمله درمان دارویی را برخلاف توصیه‌های پزشکی ترک کنند.”

اما دلالان و مصرف کنندگان مواد مخدر به دنبال آن هستند زیرا نسبتاً ارزان است، با خواص اعتیادآور خاص خود، چه به تنهایی مصرف شود و چه مخلوط با مواد افیونی یا حتی آمفتامین ها. مانند فنتانیل، زایلازین ابتدا به عنوان یک ماده تقلبی در عرضه مواد مخدر غیرقانونی در شمال شرق، عمدتاً در فیلادلفیا، ظاهر شد و سپس به سرعت در غرب و جنوب گسترش یافت. دکتر گوپتا با استناد به داده های گردآوری شده توسط اداره مبارزه با مواد مخدر و وزارت دادگستری، خاطرنشان کرد که در دوره دو ساله از سال 2020 تا 2021، کشف زایلازین در آزمایشگاه های پزشکی قانونی 112 درصد در غرب و 193 درصد در جنوب افزایش یافته است.

در حال حاضر، تصور می‌شود که ذخایر زایلازین از چین و احتمالاً مکزیک، هند و روسیه می‌آید، اما می‌تواند از سوی برخی تولیدکنندگان داخلی که به دامپزشکان می‌فروشند نیز عرضه شود.

اعلامیه روز چهارشنبه به دنبال افزایش هشدارهای اخیر مقامات بهداشتی محلی و هشدارهای سایر آژانس های فدرال است. در یک هشدار زایلازین در ماه مارس، DEA اعلام کرد که این دارو را در 23 درصد از نمونه‌های فنتانیل مصادره شده در 48 ایالت در سال 2022 شناسایی کرده است. نوامبر گذشته، سازمان غذا و دارو، که ده‌ها سال پیش زایلازین را برای اقدامات دامپزشکی تأیید کرد، یک هشدار سراسری صادر کرد. به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی، و در ماه فوریه، اعلام کرد که زایلازین وارداتی را برای انحراف غیرقانونی نظارت خواهد کرد.

زایلازین از جنبه های عمده ای با فنتانیل متفاوت است که به تصمیم دولت برای اعلام آن به عنوان یک تهدید نوظهور کمک کرد. بر خلاف فنتانیل، هروئین یا مسکن تجویزی اکسی کدون، زایلازین یک اپیوئید نیست. این بدان معناست که روش‌های مرسوم برای معکوس کردن مصرف بیش از حد مواد افیونی، مانند تزریق نالوکسون یا اسپری‌های بینی، ممکن است در احیای کامل فردی که از آن استفاده کرده است موفق نباشند.

علائم ترک زایلازین باید متفاوت از علائم یک اپیوئید مدیریت شود و پروتکل های توانبخشی هنوز ایجاد نشده اند. و بر خلاف مواد افیونی یا آمفتامین ها، زایلازین به عنوان یک ماده کنترل شده در لیست قرار نمی گیرد، که آن را تحت نظارت بیشتر اجرای قانون قرار می دهد.

اعلامیه روز چهارشنبه کاخ سفید مدتهاست که توسط بسیاری از گروه ها و کلینیک های اطلاع رسانی جامعه، منتظر راهنمایی در مورد نحوه مبارزه با زایلازین بودند. دکتر جوزف دورازیو، رئیس سم شناسی پزشکی و پزشکی اعتیاد در بیمارستان دانشگاه تمپل در فیلادلفیا، که شاید بزرگترین هجوم بیماران مبتلا به زایلازین در کشور را داشته است، گفت که تحقیق در مورد نحوه عملکرد این دارو در انسان حیاتی خواهد بود.

او گفت: “ما هنوز نمی دانیم که چه چیزی باعث زخم ها می شود، فقط حدس های زیادی وجود دارد.” هنگامی که این موضوع درک شد، شاید بتوانیم استراتژی هایی را در مورد چگونگی جلوگیری از زخم ها یا درمان بهتر آنها ایجاد کنیم. و ما باید عقب نشینی را درک کنیم تا بتوانیم نحوه درمان بهتر آن را بفهمیم.»

دکتر گوپتا خاطرنشان کرد که مدیریت استفاده های قانونی و غیرقانونی زایلازین چالش برانگیز خواهد بود. اغلب به عنوان یک مسکن و مسکن در پزشکی حیوانات بزرگ استفاده می شود، زیرا دامپزشکان زخم ها را بخیه می زنند، دندان های آسیاب تیز را خرد می کنند و سم های عفونی را درمان می کنند. حفظ وضعیت دارو و دسترسی دامپزشکان به همراه قطع عرضه به دلالان موضوعی است که قبلاً مورد بحث عمیق قرار گرفته است.

و دکتر گوپتا در مورد این واقعیت صادق بود که گرفتن بهتر زایلازین، اگرچه ضروری است، اما تنها یک قدم در سفر طولانی و دردناک است. او گفت که دفتر او همچنین این تلاش را تا حدی برای نگاه کردن به آنچه که به طور بالقوه پس از زایلازین به عنوان یک افزودنی به فنتانیل می آید، دنبال می کند تا بتواند از افزودنی بعدی در عرضه دارو جلو بیفتد.