اکنون پزشکان بیشتری می توانند بوپرنورفین را برای مصرف کنندگان مواد افیونی تجویز کنند. آیا کمک خواهد کرد؟


بالتیمور – بوپرنورفین، دارویی برای درمان اعتیاد به مواد افیونی، مصرف مواد مخدر راندال لمبرت را در 15 سال گذشته بی سر و صدا تثبیت کرده است، حتی با وجود هرج و مرج اطراف او. او با دوچرخه وارد و از مراکز بازپروری و زندان می‌رفت، اما بوپرنورفینی که مصرف می‌کرد هوس هروئین او را کاهش داد و او را از کناره‌گیری باز داشت. او اکنون هوشیار است و در یک مرکز توانبخشی زندگی می کند و با سه فرزند و مادرش روابط برقرار می کند.

آقای لامبرت، که در سایت توانبخشی و نظارت بر داروهای سایر ساکنان کار می کند، در یک بعدازظهر اخیر گفت: “من بارها مجبور به بازسازی شدم.” او گفت اما بوپرنورفین مرا به جایی رساند که پاک شدم.

اکنون بوپرنورفین که زمانی بسیار محدود شده بود، برای پزشکان بسیار بیشتری برای تجویز برای بیماران در دسترس است، که نتیجه تغییر قابل توجهی در سیاست دارویی فدرال است که الزام صدور مجوز ویژه ای را که به عنوان “معافیت X” نامیده می شود، لغو کرد. در ماه دسامبر، کنگره این تغییر را به عنوان بخشی از یک بسته هزینه‌های دولتی تصویب کرد و به طور چشمگیری تعداد پزشکان و کارکنان بهداشتی را که می‌توانستند این دارو را تجویز کنند، افزایش داد.

صدها هزار ارائه دهنده به تازگی واجد شرایط درمان مصرف کنندگان مواد افیونی با آن شده اند، اقدامی که پرزیدنت بایدن در سخنرانی ماه گذشته خود در مورد وضعیت اتحادیه جشن گرفت.

آقای بایدن در یک لحظه ناامید کننده در اپیدمی اوردوز در کشور صحبت کرد. در حالی که سالانه بیش از 100000 نفر به دلیل مصرف بیش از حد مواد مخدر در ایالات متحده جان خود را از دست می دهند که بسیاری از آنها به دلیل فنتانیل هستند، پزشکان ترک اعتیاد می گویند که تنها درصد متوسطی از آمریکایی هایی که به طور منظم از مواد افیونی استفاده می کنند تحت درمان قرار می گیرند.

اما متخصصان اعتیاد هشدار می‌دهند که برداشتن محدودیت‌های بوپرنورفین ممکن است یک نوشدارویی نباشد. این کارشناسان می گویند، با وجود افزایش فاجعه بار مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد در سال های اخیر، شکاف های سیستم بهداشت در دسترسی به مصرف کنندگان مواد افیونی همچنان گسترده است.

دانشکده‌های پزشکی تمایل دارند اعتیاد به مواد افیونی را در برنامه‌های درسی خود وارد نکنند و پزشکان جوان‌تر را بدون آموزش خاص در درمان مصرف‌کنندگان مواد مخدر رها کنند. برخی از ارائه دهندگان بهداشت با فعالیت های پزشکی پرمشغله نسبت به نیازهای روانی و اجتماعی مصرف کنندگان مواد افیونی محتاط هستند. درمان برای افراد سیاه پوست و اسپانیایی اغلب لکه دار و کوتاه تر است. و حتی زمانی که شخصی برای بوپرنورفین نسخه می گیرد، ممکن است برخی داروخانه ها آن را تجویز نکنند.

دکتر دیوید فیلین، پزشک معتاد در دانشکده پزشکی ییل که پزشکان دیگری را که به دنبال معافیت X هستند، می‌گوید: «برای بهبود دسترسی، ممکن است حذف معافیت X کمک کند، اما ممکن است کافی نباشد. او افزود که خطر “دسترسی بدون کیفیت” است.

بوپرنورفین یک اپیوئید است که معمولاً در خانه مصرف می شود و هوس را کاهش می دهد و از ترک اعتیاد جلوگیری می کند. اغلب با نام تجاری Suboxone داده می شود که در نوارهای نارنجی کوچک زیر زبان تجویز می شود.

دسترسی به بوپرنورفین ممکن است امسال افزایش یابد. دکتر راهول گوپتا، مدیر دفتر سیاست ملی کنترل مواد مخدر کاخ سفید، در مصاحبه ای گفت که حدود 130000 ارائه دهنده بهداشت در پایان سال گذشته، زمانی که این قانون لغو شد، معافیت X داشتند. به گفته وی، اکنون دو میلیون نسخه‌نویس ثبت‌شده در سازمان مبارزه با مواد مخدر می‌توانند به مصرف‌کنندگان مواد افیونی بوپرنورفین بدهند.

بوپرنورفین یکی از دو داروی مؤثر و رایج برای اعتیاد به مواد افیونی است. دیگری متادون است. مزایای قابل توجهی نسبت به متادون دارد که آنقدر محدود است که یک هشتگ توییتر به نام #freemethadone ایجاد کرد. بیماران باید به طور منظم برای دریافت دوز متادون به کلینیک‌های ویژه سفر کنند، حتی اگر به آنها امتیازات محدودی داده شود.

تونیا استیونز، یک متولی بازنشسته، پنج روز در هفته برای درمان متادون خود از یک مرکز ترک اعتیاد در بالتیمور که توسط دانشگاه مریلند اداره می شود، دو اتوبوس طولانی را طی می کند.

تلاش لازم برای سازماندهی زندگی او حول محور درمان اعتیاد او را افسرده کرد. او گفت: “هرچه بیشتر تلاش کنید، درها بیشتر به روی شما بسته می شوند.”

استفاده از هر دو دارو به طور یکسان پذیرفته نمی شود. برخی از برنامه‌های درمانی و قانون‌گذاران محافظه‌کار تمایلی به ترویج بوپرنورفین ندارند و آن را به‌عنوان مبادله یک تریاک با دیگری می‌دانند. برخی از قانون‌گذاران پیشنهاد کرده‌اند که حذف شرط معافیت X می‌تواند منجر به تصمیم‌گیری ناآگاهانه پزشکان برای تجویز دارو، یا استفاده نادرست یا فروش دارو توسط پزشکان ضعیف شود.

دایانا هارشبرگر، نماینده جمهوری‌خواه تنسی و داروساز، در جلسه استماع ماه گذشته هشدار داد که برخی افراد نوارهای بوپرنورفین را گرم می‌کنند و آنها را تزریق می‌کنند و به گفته کارشناسان بهداشت روشی نادر و ناکارآمد است.

تا ماه دسامبر، پزشکانی که فرآیند دریافت معافیت را طی کردند، همچنان با محدودیتی مواجه بودند که چند بیمار را می‌توانستند همزمان با این دارو درمان کنند. به گفته کارشناسان اعتیاد، موانع ممکن است برای پزشکانی که در مورد کار با مصرف کنندگان مواد افیونی نامطمئن هستند، دشوار به نظر برسد و به عنوان یک ساختار مجوز برای اجتناب از این کار در فعالیت های آنها عمل می کند. بسیاری از آمریکایی ها دور از پزشکانی که معافیت داشتند زندگی می کردند.

بیماران همچنین با قوانین تغییر در مورد نحوه دریافت دارو مواجه شده اند. در طول وضعیت اضطراری بهداشت عمومی برای همه‌گیری، دولت فدرال اجازه داده است که بوپرنورفین ابتدا در قرار ملاقات‌های ویدیویی یا تلفنی تجویز شود.

آقای لمبرت که در هاگرستون، MD زندگی می کند، نسخه خود را ماه گذشته از طریق یک قرار ملاقات از راه دور با مرکز ترک اعتیاد بالتیمور تمدید کرد. با شروع قرار ملاقات، دکتر عمر فاروق معافیت X خود را به صورت کامپیوتری پاک کرد – لحظه ای که تغییرات قانون فدرال را در بر می گرفت.

هفته گذشته، DEA پیشنهاد کرد که پس از لغو وضعیت اضطراری بهداشت عمومی همه‌گیر در ماه مه، پزشکان محدود به تجویز یک منبع 30 روزه بوپرنورفین برای بیمارانی می‌شوند که ملاقات حضوری نداشته‌اند، تغییری که می‌تواند دسترسی به این دارو را محدود کند. دارو از دست دادن دوزهای درمان می تواند منجر به قطع دارو شود و خطر عود را افزایش دهد.

مرکز ترک اعتیاد دانشگاه مریلند، در کنار موزه راه آهن B&O، بر میزان کمکی که ممکن است مصرف کنندگان مواد افیونی نیاز داشته باشند، تأکید می کند. علاوه بر کلینیکی که بوپرنورفین و متادون را توزیع می کند، این مرکز شامل یک مطب مراقبت های اولیه، متخصصین زنان و زایمان، روانپزشکان، درمانگران و مشاوران، یک برنامه تعویض سرنگ و یک منطقه مشترک است که بیماران می توانند در آن استراحت کنند یا از کارمندانی که مسکن پیدا می کنند کمک بگیرند.

آن سوی خیابان یادآور آسیب‌پذیری‌های شهری است که با شیوع مرگبار فنتانیل مبارزه می‌کند: ساختمانی با پنجره‌های گمشده و تخته‌شده، که در کنار آن مردم گاهی مواد مخدر می‌فروشند یا مصرف می‌کنند.

کارشناسان اعتیاد می گویند که حذف شرط معافیت ممکن است منجر به هدایت بیماران از مراکز تخصصی به مراقبت های اولیه شود که پزشکان تجویز کننده بوپرنورفین را ندارند.

دکتر گوپتا، رئیس داروی کاخ سفید، گفت: “این تفاوتی با تلاش با کسی که دیابت دارد و قند خون او قابل کنترل نیست، یا کسی که در مدیریت رژیم غذایی و فشار خون خود مشکل دارد، نیست.”

هفته گذشته، سندی فورد، ساکن بالتیمور، نسخه Suboxone خود را در یک قرار ملاقات مراقبت های اولیه با دکتر آرون گرینبلات، پزشک خانواده در دانشگاه مریلند، تجدید کرد. خانم فورد به دلیل سایر مشکلات سلامتی که با آن مواجه بود، از جمله درد کمر و پا و از دست دادن اشتها، مراقبت های اولیه را در کلینیک دریافت کرده بود.

با استفاده از مواد مخدر تحت کنترل در بوپرنورفین، او به دنبال شغل بود.

او گفت: «افکار من روشن است. “ذهن من روشن است.”

مراکز بهداشتی واجد شرایط فدرال، که در آن بسیاری از آمریکایی‌های فقیر و بدون بیمه خدمات مراقبت‌های اولیه را دریافت می‌کنند، اکنون که شرط معافیت لغو شده است، برای ارائه بوپرنورفین مرکزیت بیشتری خواهند داشت. این مقررات کاهش یافته همچنین به نفع متخصصان زنان و زایمان خواهد بود، زیرا اختلال مصرف مواد افیونی در میان زنان باردار در سال‌های اخیر افزایش یافته است. در مرکز بالتیمور، دکتر اریک واینتراب، روان‌پزشک در دانشگاه مریلند، بر کلینیک‌های بهداشت از راه دور برای زندانیان نظارت می‌کند – گروه کلیدی دیگری که می‌توانند داروهای بیشتری دریافت کنند.

برخی از پزشکان هنوز تردید دارند که شیوه های خود را به روی درمان با مواد افیونی باز کنند و آن را کاری پیچیده می دانند که می تواند توجه سایر بیماران را کاهش دهد. دکتر نل تراسیبول، پزشک مراقبت های اولیه از دانشگاه مریلند که با ساکنان بالتیمور در تمام سنین و انواع مشکلات سلامتی مشغول به کار است، با چندین مصرف کننده مواد افیونی کار می کند. اما بدون معافیت X، او برای درمان آنها به متخصصان مدیریت درد متکی بود.

او درباره تجویز بوپرنورفین گفت: «قطعاً نمی‌خواهم این دلیل اصلی مراجعه بیماران به من باشد.

مگان ووتکو، مدیر ارشد بالینی Choptank Community Health، شبکه‌ای از کلینیک‌های اجتماعی در روستایی مریلند، گفت که در حالی که برخی از پزشکان جدیدتر او معافیت X داشتند و می‌توانستند مصرف‌کنندگان مواد افیونی را قبل از دسامبر با بوپرنورفین درمان کنند، بسیاری از پزشکان در کلینیک‌ها این کار را نکردند.

او گفت: «این فقط یک کار دیگر است در زمانی که ما کارهای زیادی را انجام می‌دهیم. او افزود که حذف شرط معافیت در درازمدت کارساز خواهد بود، اما ما به منابع خارجی و داخلی زیادی برای کاهش انگ و آموزش و ساختاری که واقعاً نیاز دارند به تیم نیاز داریم.

دکتر الیزابت سالزبری افشار، پزشک معتاد در دانشگاه ویسکانسین مدیسون، که پزشکان را در زمینه تجویز بوپرنورفین آموزش داده است، گفت: «نگرانی های کمبود بهداشتی در مناطق روستایی آنقدر زیاد است که پاسخگویی به تقاضا برای ارائه دهندگان سلامت دشوار است. ، “زیرا پزشکان کافی وجود ندارد.”

دکتر فیلین، پزشک دانشگاه ییل، گفت که برخی از پزشکان در جلسات آموزشی که او برای معافیت های X برگزار کرد، یک انگ مرتبط با دارو را درک کردند.

او گفت: «آنها فکر می کردند که خوب است برای شش تا هشت ماه درمان کنند، اما هیچ کس نباید برای همیشه از این دارو استفاده کند. “محدودیت های دلخواه وجود خواهد داشت.” او افزود که اگر بیماران بوپرنورفین را قطع کنند، با مشکل مواجه خواهند شد.

عواقب آن در مرکز بالتیمور ظاهر می شود. شارلین ویلیامز هفته گذشته در آنجا قهوه می‌نوشید در حالی که دخترش در کنار او نقش جنگا را بازی می‌کرد. او برای دوز متادونش آنجا بود. خانم ویلیامز زمانی بی خانمان بود، در ماشینش می خوابید و در حمام پاپیس حمام می کرد.

او گفت که در ابتدای همه گیری، قبل از اینکه پزشکش کارش را با او متوقف کند، دوست داشت بوپرنورفین مصرف کند. در حالی که متادون میل او به مواد افیونی را کاهش می دهد، او گفت که از آوردن دخترش به مرکز بیشتر روزها برای بازیابی داروهایش خسته شده است. او می خواست در زندگی اش حضور داشته باشد.

او با تشریح روال خوابش با دخترش گفت: «من می مانم، بغل می کنم، نگه می دارم. این باعث گریه من می شود که او می خواهد همیشه زیر دست من باشد.