هفت تاکتیک‌های ساده برای آموزش رژیم کتوژنیک Uncovered

دریافت رژیم کتوژنیک رایگان فارسی با آنکه نتایج بدستآمده در بزرگسالان با مطالعات معاصر همخوانی دارد، باربورکا نتیجه گرفت بزرگسالان از این نوع رژیم درمانی چندان بهره نمیگیرند و رژیم کتوژنیک از آن زمان تا ۱۹۹۹ میلادی، دیگر در سه اخطار نشانه‌ها در مورد مرگ در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی نباید خورد شما 1402 بزرگسالان بررسی نشد. افرادی که به دنبال رژیم لاغری سریع هستند، به سراغ این رژیم غذایی میروند. گرچه تغییرات بیوشیمیایی زیادی در مغزِ افرادی که رژیم کتوژنیک مصرف میکنند، روی میدهد، اما مشخص نیست که کدامیک از اینها، اثرات ضد تشنجی دارند. انتظار بیشتری میرود که کودکان مبتلا به صرعهای مقاومبهدرمان، در مقایسه با مصرف یک داروی ضد صرع دیگر، از رژیم غذایی بهرهٔ بهتری بگیرند. با روش «تحلیل با قصد درمان» طراحی شد و نتایجش در ۱۹۹۸ میلادی منتشر گشت و سپس با یک گزارش دیگر در سال ۲۰۰۱ پیگیری شد. در آغاز یک جلسهٔ مشاوره با والدین و سایر مراقبین کودک انجام میشود و سپس کودک، به مدت کوتاهی در بیمارستان بستری میشود. از آنجایی که در آغاز این رژیم، خطر عوارض گوناگونی موجود است، بسیاری از مراکز ترجیح میدهند تا شروع آن، تحتِ نظارتِ نزدیک و دقیقِ پزشکی در بیمارستان باشد.

این نوع نوسانات وزنی می تواند منجر به بی نظمی در خوردن شود ، یا می تواند کیفیت غذا خوردن را بدتر سازد. هرگونه قند موجود در ترکیبات دارویی یا مکملهای غذایی را باید از میزان قند محاسبهشده رژیم روزانه کم کرد. برای این منظور، دو مکملغذاییِ بدون قند که بهطور اختصاصی برای سن بیمار طراحی و محاسبه شده، به غذا میافزایند: یک مولتی ویتامین با مواد مغذی معدنی و دیگری ترکیبی از کلسیم و ویتامین دی. مصرف این میزان از روغن MCT ممکن است در برخی کودکان، منجر به دلپیچه، اسهال و استفراغ شود. میتوان مقدار اندکی روغن MCT جهت کمک به رفع یبوست یا افزایش میزان کتوز تجویز کرد. یک مرور سیستماتیک در ۲۰۱۸ میلادی، ۱۶ پژوهش دربارهٔ رژیم کتوژنیک را در بالغین بررسی کرد و نتیجه گرفت که این روش، روزبهروز فراگیرتر میشود و نتایج آن مشابه کودکان است و عوارض خفیفتری نیز دارد. مصرف طولانیمدت این رژیم در کودکان با خطر کاهش نرخ رشد یا حتی توقف آن، شکستگی استخوانها و سنگهای کلیوی همراه است. یکی از عوارض شناختهشدهٔ داروهای خانوادهٔ بازدارندههای کربنیک آنهیدراز (همچون توپیرامات و زونیساماید) افزایش احتمال ابتلا به سنگهای کلیوی است، اما مصرف همزمان این داروها با رژیم کتوژنیک، این خطر را در مقایسه با مصرف رژیم غذایی بهتنهایی، افزایش بیشتری نمیدهد.

برای دستورالعمل پخت غذا و تهیه آن استفاده کرد.

رژیم لاغری کتوژنیک یکی از رژیمهای محبوب این روزها است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است . در همین هنگام، برنار مکفدن، یکی از چهرههای شاخص جنبش تناسب اندام در آمریکا، پرهیز غذایی را در جامعهٔ آمریکا، بهعنوان وسیلهای برای دستیابی به سلامتی جسمانی ترویج نموده و مورد توجه عامهٔ مردم قرار داد. برای دستورالعمل پخت غذا و تهیه آن استفاده کرد. در فرهنگهایی که غذا توسط پدربزرگ و مادربزرگ یا با کمک افراد دیگری از خانواده تهیه میشود، طبیعتاً افراد بیشتری، باید تحت آموزشهای لازم برای اجرای صحیح رژیم کتوژنیک قرار بگیرند. همچون اغلب اینگونه مطالعات، هیچگونه «گروه شاهد» (بیمارانی که درمان مورد نظر را دریافت نکردند) برای مقایسه وجود نداشت. یکی از نتایج مثبت قابل توجه در اکثر مطالعات، عدم وجود عوارض جانبی رژیم کتوژنیک در بیماران سرطانی است و این بدان معنی است که غیر از طرز فکر، هیچ چیز برای از دست دادن آن وجود ندارد. پاسخدهی درمانی در سه چهارم کودکان ظرف ۲ هفتهٔ اول پدیدار میشود، اما متخصصان میگویند این رژیم باید دستکم ۳ ماه ادامه یابد تا بتوان گفت اثربخش نیست. در نهایت، لازم است والدین کودک و همهٔ کسانی که به نحوی از کودک مراقبت میکنند، آموزشهای لازم را در مورد جنبههای مختلف رژیم کتوژنیک گذرانده باشند تا بتوان تا حد امکان، این رژیم را با خطر کمتری اجرا کرد.

ایا سویا در رژیم کتوژنیک مجاز است؟

طی چهار سال، ۱۶٪ از ۱۵۰ بیمار اولیه، کاهش قابلملاحظه، ۱۴٪ کاهش عالی و ۱۳٪ رهایی کامل از تشنجها را داشتند که البته این آمار، آنهایی را هم که قادر به ادامهٔ رژیم نبودند، در بر میگیرد. ظرف ۱۲ ماه، ۵۵٪ همچنان به رژیم اِعمالشده پایبند ماندند، ۲۳٪ کاهش خوب در تشنجها، ۲۰٪ کاهش عالی در تشنجها و ۷٪ رهایی کامل از بند تشنجها داشتند. ۱۵۰ کودک در این بررسی حضور داشتند که پس از سه ماه، ۸۳٪ توانستند به این رژیم ادامه دهند و از آن میان، ۲۶٪ کاهش خوب در تشنجها، ۳۱٪ کاهش عالی در تشنجها و ۳٪ رهایی کامل از بند تشنجها داشتند. کودکانی که ضایعهٔ فوکال مغزی دارند (یعنی یک نقطهٔ خاص در مغزشان شروعکننده تشنج است) و نامزد انجام جراحی هستند با احتمال بیشتری پس از جراحی و آغاز این رژیم، بهبود کامل (عاری از تشنج) خواهند یافت. وقتی که خانوادهها با یکدیگر غذا میخورند و همگی نیز از یک غذا استفاده میکنند، جدا کردن غذای یک کودک از بقیه، ممکن است آسان نباشد. را بهصورت غذای مایع درمیآورند. بهجای افزایش تدریجی میزان غذا در سه روز اول، برخی مراکز درمانی، اندازهٔ غذا را ثابت نگه میدارند، اما نسبت کتوژنیک را از ۲:۱ به ۴:۱ تغییر میدهند.  Data has be᠎en gen erat ed with t he  help of G᠎SA Conte nt Generator D em᠎over᠎si​on !

لیست مواد غذایی در رژیم کتوژنیک

برخی اطلاعات (از یکی از مراکز درمانی با ۷۶ کودک تا ۲۰۰۹ میلادی) نشان میدهد که عوارض جانبی این رژیم کمتر از رژیم کلاسیک کتوژنیک است و بهتر از آن تحمل میشود و غذاهای دلپذیر و خوشمزهتری را شامل میشود. همچون داروهای ضد صرع، این رژیم غذایی بر روی سلامت استخوانها اثرات سوء دارد. حدود ۶۰٪ از بیماران با تجویز نخستین داروی ضد صرع، تشنجهایشان کنترل میشود؛ از سوی دیگر، در نزدیک به ۳۰٪ بیماران صرع با تجویز دارو کنترل و مهار نمیشود. روش و زمانبندی قطع رژیم کتوژنیک، مشابه قطع تدریجی داروهای ضد صرع، پس از بهبود کاملِ تشنجها در کودکان است. این کارآزماییهای بالینی در کودکانی انجام شده بود که به داروهای رایج ضد تشنج پاسخی نداده بودند و تنها در یکی از این کارآزماییهای بالینی، یک گروه اختصاصدادهشده به رژیم کتوژنیک را با یک گروه دیگر که این رژیم را دریافت نکرده بودند (گروه شاهد) مقایسه کرده بودند. یکی از انواع رژیم های لاغری بسیار سخت گیرانه این رژیم است. در آسیا، منبع اصلی دریافت انرژی در رژیم غذایی معمولیِ، برنج و نودل است و به همین دلیل، حذف آنها سخت است؛ بنابراین، رژیم کتوژنیکی که از روغن MCT تشکیل شده باشد (که حاوی کربوهیدرات بیشتری نیز هست)، بسیار سودمند است.

در برخی از کشورها، یافتن داروها و مکملهای عاری از قند، ترازوهای دقیق الکترونیک، یا تهیهٔ روغنهای MCT (بهلحاظ اقتصادی) دشوار است. رژیم کتوژنیک در درمان تشنجها و برخی از علائم دیگر اینگونه بیماریها سودمند است و از موارد مطلقاً ضروری تجویز آن است. تحقیقات زیادی نشان میدهند که مصرف کربوهیدرات برای فعالیت بهتر بدن ضروری است. گفتنی است که در این رژیم نظارت دقیق بر عملکرد کلیه ضروری است. نسبت کتوژنیک در این رژیم، مقایسهٔ وزن چربی به ترکیبی از پروتئین و قند است. در مقایسه، پروتئین و قند هریک، دارای ۴ کیلوکالری (۱۷ کیلوژول) انرژی به ازای هر گرم وزن هستند، در نتیجه وعدههای غذایی رژیم کتوژنیک معمولاً کمتر از وعدههای غذایی معمولی است. کودکانی که فعالیت زیادی دارند یا آنهایی که دچار اسپاستیسیته و گرفتگی ماهیچهای هستند، به انرژی بیشتری نیاز دارند و کودکانی که تحرک کافی ندارند، نیازشان به کالری، کمتر است. رژیم تعدیلشدهٔ اَتکینز، پیچیدگی کمتری – چه بهلحاظ تهیهٔ غذا و چه بهلحاظِ توضیح آن به والدین – داراست و نیاز کمتری نیز به نظارت و حمایت متخصص تغذیه دارد. CKD (نوع دوره ای از رژیم کتوژنیک): در مدل دوره ای از انجام این نوع رژیم غذایی، مصرف کربوهیدرات ها در یک مقطع زمانی کوتاه بسیار زیاد می شود که برای این منظور بهتر است از متخصص تغذیه خود مشاوره بگیرید.

آیا رژیم کتوژنیک باعث اسهال میشود

یکی از آنها شاید، فقدان حضور متخصصان تغذیهای باشد که در این زمینه آموزشهای کافی دیدهاند و وجودشان برای انجام این درمان لازم است. این بنیاد همچنین، پشتیبانی مالی از یک مطالعهٔ پژوهشی در چندین مرکز را بهعهده گرفت که نتایجش در ۱۹۹۶ میلادی منتشر شد و آغازی برای توجه علمی دوباره به این رژیم غذایی درمانی بود. با اینحال این تجویز تجربی، تاکنون در کارآزماییهای آیندهنگر شاهددار بررسی و تأیید نشدهاست. البته از آنجا که چربی نسبت به پروتئین و کربوهیدرات، کالری بیشتری دارد پس قبل از آنکه از رژیم کتو دست بکشید حتما حجم کالری مصرفیتان را بررسی کنید. در این مقاله میخواهیم برخی از مطالعات را در مورد تأثیر رژیم کتو بر روی سلولهای سرطانی و آنچه که یافتهاند بررسی کنیم. محدودیت دریافت مایعات در گذشته یکی از ویژگیهای این رژیم درمانی بود، اما چون موجب یبوست و سنگ کلیه میشد، دیگر آن را مفید نمیدانند. هنگام بستری تا زمان شام، به بیمار فقط مایعات بدون کالری و بدون کافئین داده میشود. یک تاریخچه کامل از وضعیت تغذیهای کودک تهیه و پارامترهای رژیم غذاییاش انتخاب میشود، این عوامل شامل نسبت کتوژنیک چربی به ترکیبی از پروتئین و کربوهیدرات، نیازهای انرژی (کالری) و میزان مایعات دریافتی میباشد.

روش لاغری کتوژنیک چیست

با بهکارگیری این رژیم، صرع چارلی بهسرعت تحت کنترل درآمد و شاخصههای رشد و تکامل به حالت عادی برگشت. اما دو نوع استاندارد و پروتئین بالا معمولاً بیشتر به افراد عادی که فعالیتهای ورزشی پیشرفته ندارند توصیه میشوند. نوع مایع این رژیم، در شیرخواران و کودکانی که با لوله تغذیه میشوند، آسانتر آماده و بهتر تحمل میگردد. در مطالعات قدیمی رژیم کتوژنیک برای درمان کودکان، آخرین چاره محسوب نمیشد ولی در مطالعات جدید، کودکان مبتلا اغلب از پیش چندین داروی ضد صرع را مصرف کردهاند و پاسخی دریافت نکردهاند و تشنجشان از نوع مقاومبهدرمان تلقی شدهاست. در ۲۰۰۵ میلادی در یک نظرسنجی از ۸۸ متخصص مغز و اعصاب اطفال در آمریکا، مشخص شد که تنها ۳۶٪ آنها پس از شکست درمان با دو دارو، رژیم کتوژنیک را تجویز میکنند، ۲۴٪ بهطور گاهبهگاه از این رژیم بهعنوان آخرین چاره بهره بردند و ۲۴٪ بهندرت و تنها در چند مورد، آن را به کار بسته بودند و ۱۶٪ نیز بههیچوجه آن را تجویز نکرده بودند. از طرفی، این رژیم در بیماران مبتلا به کمبود پیرووات کربوکسیلاز، پورفیری و سایر خطاهای ارثی نادر در متابولیسم چربی منع مصرف مطلق دارد. غذاها اغلب دارای ۴ بخش اصلی هستند: خامهٔ غلیظ زدهشده، یک غذای سرشار از پروتئین (معمولاً گوشت)، میوه یا سبزی و یک منبع چربی همچون کَره، روغن گیاهی یا سس مایونز.

دوره رژیم کتوژنیک چند روزه است

اما به عنوان یک برنامه کلی کاهش وزن ، استفاده از رژیم کتو بحث برانگیز است. در این برنامه غذایی به مصرف مقادیر زیادی موادغذایی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی، انواع سبزیجات، میوه جات، پروتئین های گوشتی مانند گوشت قرمز، گوشت مرغ و ماهی های کم چرب توصیه می شود. بعد از 2 هفته مجدد برای خودتون برنامه غذایی تهیه کنید تا به نتیجه مورد نظر برسید. این موضوع سبب شد تا جیم آبراهامز، «بنیاد چارلی» را پایهگذاری کند تا علاوه بر ترویج این روش درمانی، برای پژوهشهای آتی نیز پول تهیه کند. رژیم کتو دورهای : در این رژیم روش دورههایی با مصرف بیشتر کربوهیدرات وجود دارد. در این رژیم کلاسیک، نسبتِ وزنی چربی به پروتئینهای ترکیبی و کربوهیدرات ۴ به ۱ است که برای به دست آوردنش میبایست از خوراکیهایی که محتوای کربوهیدراتشان بالاست (مثلاً میوهها و سبزیجات نشاستهای، نان، پاستا، غلات و شکر) اجتناب کرد و در عوض مصرف غذاهای حاوی چربی، همچون مغزدانهها، خامه و کره را افزایش داد. این نسبت اغلب ۶۰ درصد چربی، ۳۵ درصد پروتئین و ۵ درصد کربوهیدرات است. نسبتهاش اینطوریه: ۶۰ درصد چربی، ۳۵ درصد پروتئین و ۵ درصد هیدرات کربن. اما محتوای قندی آن بیشتر از رژیم کلاسیک کتوژنیک و رژیم تعدیلشدهٔ اتکینز و در حدود ۴۰ تا ۶۰ گرم در روز است.