شایعه، دروغ و فواید رژیم کتوژنیک

انواع غذاهای رژیم کتوژنیک با گذشت 20 تا 30 سال، هنوز اطلاعات کافی در مورد موثر و ایمن بودن رژیم کتوژنیک در دسترس سه اخطار نشانه‌ها در مورد مرگ در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی نباید خورد شما 1402 نیست. با این حال، هنوز هم تحقیقات با کیفیت بالاتری برای تعیین ایمنی و اثربخشی طولانی مدت رژیم کتو مورد نیاز است. با کمک این رژیم قند خون افراد دیابتی خیلی زیاد نمیشود و خطرات ناشی از آن نیز به کمترین حد خود میرسد. اما اگر دچار اضافه وزن هستید و یا دیابت دارید، این رژیم می تواند به شما در بهبود مشکلات متابولیکی کمک کند و شما را سالم تر نگه دارد. اگر شما بسیار لاغر هستید و اگر دچار اختلال خوردن هستید و یا اگر مشکل متابولیکی دارید، رژیم کتو برای شما خطرناک است. درصورتیکه، شما ورزشکاری حرفهای هستید یا قصد دارید به کمک بدنسازی حجم عضلات خود را افزایش دهید توصیه میشود از این رژیم استفاده نکنید. بنابراین با مصرف کالری بیشتر، اگرچه رژیم کتوژنیک برای چاق شدن استفاده نمیشود، میتوان در طول این رژیم افزایش وزن نیز داشت. برخی افراد می توانند این رژیم را در بلندمدت دنبال کنند. Th is post was done ​by GSA C᠎on tent G᠎en erator  DEMO.

رژیم کتوژنیک برای بلغمی ها

هدف اصلی محققان از انجام این مطالعه این بود که دریابند آیا این بیماران میتوانند این رژیم غذایی را بدون هیچ عارضه جانبی جدی دنبال کنند یا خیر. در ادامه لیستی از خوراکیهایی که باید حجم اصلی وعدههای غذایی شما را تشکیل دهند را تهیه کردهایم. در میان وعدههای غذایی میتوان از مواد غذایی مانند شکلات تلخ، میلک شیک با شیر بادام، پودر کاکائو و کرۀ بادامزمینی یا پنیر به همراه چند قاشق روغن زیتون استفاده کرد. همچنین بعضی مواد طبیعی نیز وجود دارند که مهار کننده گلوتامین هستند مانند چای سبز به دلیل داشتن فیتونوترینت EGCG. سلولهای طبیعی میمیرند، اما سلول های سرطانی میتوانند برای همیشه زنده بمانند! پروتئین سرشار از اسیدهای چرب امگا۳، روغن زیتون و روغن کبد ماهی، چربی های خوبی برای مصرف هستند. چربی، سرشار از انرژی است و هر گرم از آن، ۹ کیلوکالری (۳۸ کیلوژول) انرژی دارد. و علت این سطح ثابت قند، آن است که محتوای چربی زیادتر در غذا، باعث میشود که جذب معدود کربوهیدراتهای آن، کمتر شود.

ایا رژیم کتوژنیک لاغر میکند

این رژیم نخستین بار در ۲۰۰۳ میلادی مطرح شد و ایدهٔ استفاده از آن زمانی شکل گرفت که بیماران و والدینشان متوجه شدند، در فاز اولیهٔ شروع رژیم غذائی اتکینز معمولی، تشنجها متوقف میشوند. وقتی بشر، میوه های وحشی را پیدا کرد و آنها را مصرف کرد، کربوهیدرات به صورت چربی در بدن او ذخیره شد. پاسخ این است که وقتی روزه میگیرید، تاثیری به نام اثر اپیژنیک میشوید و اتفاقات زیادی در روزهداری در حال وقوع است که مکانیسم تغذیه سلولهای سرطانی کتونها از غشای سلولهای سرطانی را از طریق SCOT نادیده می گیرد. توضیحات داده شده فقط برای افرادی است که در حال حاضر مبتلا به سرطان هستند. علاوه بر بزرگسالان، رژیم کتوژنیک برای نوجوانان و کودکان دارای فواید سلامتی بسیاری است؛ اما، نکتۀ مهم این است که این رژیم برای همۀ افراد مفید نیست. تاکنون مستقیماً و اختصاصی تأثیرات رژیم کتوژنیک بر سرطان تأیید نشده است اما طبق مطالعات انجامشده احتمالاً رژیم کتوژنیک سرطان را کاهش میدهد.

This content has be en do​ne by GSA Con᠎tent Gen​er at or ᠎DE MO .

کتوژنیک در بدنسازی

توجه کنید که این هورمون فقط در صورت ابتلا به سرطان مشکل ساز است و نه در افراد سالم. این مشکل ممکن است به دلیل مشکلات کیسه صفرا عضوی که صفرا را برای کمک به تجزیه چربی در رژیم غذایی تولید می کند بوجود آید . میتوکندریها منبع سوخت و انرژی بدن هستند که اگر آسیب ببینند، سلولها به سلولهای سرطانی تبدیل میشوند و بدن وارد پروسه دیگری برای دریافت انرژی میشود، پروسه تخمیر شکر. این سلولها از مواد دیگر نیز استفاده میکنند اما مهمترین منبع سوخت آنها شکر است. برخی دیگر نمی توانند آن را پیگیری کنند. پیگیری رژیم کتو راحت و آسانتر از رژیم کم کالری یا رژیم پروتئین است. ازطرفی رژیم کتوژنیک با کاهش وزن و همچنین بهدلیل داشتن چربی زیاد موجب بهبود در سرعت چرخۀ صفراوی میشود که این خود ممکن است منجربه کاهش سنگهای صفراوی شود. یافته های حاصل از تجزیه و تحلیل آماری نشان داد که این روش اثرات مطلوبی بر روش درمانی سرطان دارد. حذف کربوهیدرات می تواند دریافت کالری را فوراً پایین بیاورد، در نتیجه انرژی کمتری در دسترس سلول های بدن خواهد بود.

فروشگاه کتوژنیک در اصفهان

مانند هر رژیم محدود کننده دیگر ، وقتی یک سری مواد غذایی را حذف می کنید، به احتمال زیاد یک سری مواد مغذی مفید را از دست خواهید داد. وقتی غذا میخورید، غذای اصلی باید سبزیجات چلیپایی باشد (۱۰ فنجان در روز). در فرهنگهایی که غذا توسط پدربزرگ و مادربزرگ یا با کمک افراد دیگری از خانواده تهیه میشود، طبیعتاً افراد بیشتری، باید تحت آموزشهای لازم برای اجرای صحیح رژیم کتوژنیک قرار بگیرند. در طول دوره تحصیل و کار، با بیماران سرطانی زیادی مواجه میشدم که تحت درمانهای سنگین شیمی درمانی قرار گرفته و کیفیت زندگی خود را به طور کامل از دست میدادند. توجه کنید که دو درمان اصلی که برای سرطان انجام میشود، یعنی شیمی درمانی و رادیوتراپی، هر دو سیستم ایمنی بدن را تضعیف میکنند! روزه داری سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند و می تواند به بهبودی مجدد سیستم ایمنی آسیب دیده از طریق تحریک سلولهای بنیادی مغز استخوان، کمک کند. سوال مهمی که در اینجا پیش میآید این است که روزه داری حتی بیشتر از رژیم کتوژنیک باعث افزایش کتونها میشود، پس چگونه در درمان سرطان کمک کننده است؟ اگر دچار سردرد شدید، مصرف آب خود را افزایش دهید.

دسر های کتوژنیک

در این حالت شما باید کالری مصرفی روزانۀ خود را افزایش دهید. غذاهای با پروتئین بیشتر را در برنامه غذایی خود جای دهید. در مطالعه کنونی، رابینوویتز و همکارانش آزمایشهای متعددی را در طول سالیان متمادی – با حمایت اولیه و مداوم Stand Up to Cancer – با استفاده از موشهایی انجام دادند که برای ایجاد PDAC مهندسی شده بودند یا تومورهایی شبیه تومورهای دیده شده در بیماران کاشته شده بودند. بیماران دیابتی که وزنشان را به اندازه 30 پوند کاهش دادند، نیاز کمتری به انسولین داشتند و حتی مصرف داروهای هایپوگلیسمیک را کنار گذاشتند. با وجود این حدود 30 درصد از بیماران با صرعِ مقاوم به درمان به پزشک مراجعه میکنند. امروزه داروهای مختلفی وجود دارند که گلوتامین را مسدود میکنند مثل دارویی به نام DON که مهارکننده گلوتامین است. صفرا مایعی است که برای هضم و جذب چربیها ضروری است. همچنین موجب ایجاد یک محیط متابولیک نامطلوب برای سلولهای سرطانی میشود. یک نکته مهم در مورد پروتئین وی (whey protein) میزان زیاد آمینو اسید آرژینین در آن است. بنابراین حتما از همه پودرهای پروتئینی به ویژه پروتئین وی پرهیز کنید. Th᠎is con te nt

was do ne with GSA​ C​on᠎tent Gen​er᠎ator Demoversi​on!

رژیم کتوژنیک چیست و چه عوارضی دارد

وی همچنین اصطلاح “رژیم کتوژنیک” را ابداع کرد. از مهمترین مضررات رژیم کتوژنیک میتوان به ناخوشی پیش از سازگاری بدن با این رژیم اشاره کرد که به آنفلوانزای کتوژنیک مشهور است. درنهایت اگر دچار سنگ صفرا یا مشکلات مربوط به کیسه صفرا هستید، پیش از شروع رژیم کتوژنیک حتماً با پزشک و متخصص تغذیه خود مشورت کنید. در این مطلب از مجلۀ نفس بان قصد داریم تا نگاهی جزئیتر به این رژیم غذایی داشته و به فواید و مضررات رژیم کتوژنیک، بایدها، نبایدها و غذاهایی که باید در دستور رژيم كتو گنجانده شوند پرداخته و راهنمای جامعتری از رژیم کتو را خدمت شما ارائه کنیم؛ با ما همراه باشید. در نوجوانان و کودکان بهدلیل رشد بالا و نیازهای تغذیهای متفاوت درصورت لزوم این رژیم باید زیر نظر متخصص تغذیه شروع شود. بنابراین رژیم کتوژنیک ، سطح انسولین را بالا نمی برد و چربی در بدن ذخیره نمی شود بلکه این چربی می سوزد و کتون هایی را تولید می کند که باعث ایجاد یک محرک متابولیکی موثر و مفید در بدن می شود. درصورتی که میتوان رژیم اتکینز را در خانه شروع کرد اما بایستی توجه داشت که رعایت هر دو نوع این رژیم ها الزاما باید تحت نظارت متخصص صورت پذیرد تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

کاربرد پودر تارتار در رژیم کتوژنیک

برای اینکه بتونین در رژیم کتو موفق عمل بکنین، باید خرما در رژیم کتوژنیک و غذاهای مجاز در این روش رو بشناسین. برای اینکه رژیم غذایی کتو خود را کاملاً بر پایۀ اصول انجام بدهید باید بدانید که در این رژیم غذایی چه غذاهایی مجاز بوده و میتواند در سبد روزانۀ شما قرار بگیرند. بهویژه ویتامینهای گروه ب، کلسیم و ویتامین دی باید به شکلِ مکملهای مصنوعی به غذا افزوده شود. برای این منظور، دو مکملغذاییِ بدون قند که بهطور اختصاصی برای سن بیمار طراحی و محاسبه شده، به غذا میافزایند: یک مولتی ویتامین با مواد مغذی معدنی و دیگری ترکیبی از کلسیم و ویتامین دی. اگر در حالی که رژیم کتوژنیک دارید بیشتر از حالت عادی به دستشویی می روید ، تنها یک جستجوی سریع در اینترنت به شما نشان می دهد که در این مورد تنها نیستید. به این دلیل که بدن شما در طول رعایت این رژیم به دلیل محدودیت منابع کربوهیدرات و گلوکز برای تولید انرژی مجبور است کالری بیشتری را بسوزاند تا از چربی ها تولید انرژی کند .

نصف هر وعده غذایی سبزیجاته که چندان گرون نیست. رژیم MCT چندان در ایالات متحده آمریکا رواج ندارد، روغن MCT از سایر چربیهای رژیمی گرانتر بوده و تحت پوشش شرکتهای بیمه هم نیست. نکته قابل توجه این است که وقتی رژیم کتو را دنبال می کنید، خوردن غذاهای ارگانیک، سالم و کامل و تازه بسیار مهم است. حداقل ۱۸ ساعت روزه با یک بازه زمانی ۶ ساعته برای غذا خوردن. بزرگترین محرک شروع اتوفاژی نیز روزه داری است. بنابراین از مصرف میزان زیاد مغزیجات نیز پرهیز کنید. برای افراد مبتلا به سرطان بهترین رژیم غذایی، رژیم بدون شکر و با پروتیین کم و پرهیز از مصرف پروتئین بالا است. بر اساس مطالعات صورتگرفته، فواید رژیم کتوژنیک استاندارد برای سلامتی بسیار است که ازجمله آنها میتوان به کنترل فشارخون بالا و جلوگیری از بیماری قلبیعروقی، کنترل بیماریهای متابولیک مزمن مانند دیابت و سندرم تخمدان پلیکیستیک (PCOS)، کاهش وزن و همچنین کنترل بسیاری از بیماریهای اعصاب نظیر پارکینسون، صرع و آلزایمر اشاره کرد. وقتی این رژیم را دنبال می کنید، اتفاقات جالبی مثل افزایش سرعت متابولیسم و سوخت و ساز بدن، گرسنگی کمتر، افزایش توده عضلانی و کاهش خطر فشارخون و بیماری قلبی دیده می شود. این آمینو اسیدها در بسیاری از مواد غذایی وجود دارند و وقتی روزه میگیرید، سلولهای سرطانی را از این نوع سوخت نیز محروم میکنید.