سیستم پیوند اعضا در ایالات متحده که به دلیل زمان انتظار طولانی مشکل دارد، با یک تعمیر اساسی روبرو می شود


واشنگتن – دولت بایدن روز چهارشنبه اعلام کرد که به عنوان بخشی از یک تلاش مدرن‌سازی گسترده‌تر با هدف کوتاه‌تر کردن زمان انتظار و کاهش تعداد بیمارانی که در حین انتظار جان خود را از دست می‌دهند، به دنبال شکستن شبکه‌ای است که مدت‌هاست سیستم پیوند اعضای کشور را اداره می‌کند.

بیش از 100000 نفر در ایالات متحده در سیستمی که مدت هاست با عدم تعادل بین عرضه و تقاضا تعریف شده است، منتظر پیوند اعضا هستند. گاهی اوقات بیماران سال ها منتظر اندام های اهدایی هستند و افراد هر روز می میرند. این اولین تلاش اصلاحی نیست. 25 سال پیش، دولت کلینتون ابتکار نوسازی خود را امتحان کرد.

برای نزدیک به چهار دهه، این سیستم توسط شبکه متحد برای به اشتراک گذاری اعضا اداره می شود، یک سازمان غیرانتفاعی ملی معروف به UNOS که بر اساس قرارداد با دولت فدرال، کار بیمارستان های پیوند و سازمان های تهیه اعضای بدن را هماهنگ می کند تا داوطلبان پیوند را با اعضای اهدایی هماهنگ کند. .

منتقدان مدت‌هاست که گفته‌اند این سیستم ناکارآمد است و بیماران فقیری را که ابزار سفر ندارند، آسیب می‌رساند. مقامات فدرال می گویند سیستم رایانه ای که تطبیق را انجام می دهد قدیمی است.

دولت بایدن در حال حاضر شبکه را به مناقصه گذاشته است، به این امید که رقابت را در سیستمی تقویت کند که عملاً به عنوان یک انحصار عمل کرده است. مقامات فدرال می گویند که آنها آماده هستند تا چندین شبکه در سراسر کشور فعال باشند.

مقامات همچنین خواهان پایان دادن به روش فعلی هستند که در آن اعضای هیئت مدیره UNOS در هیئت مدیره شبکه تدارکات و پیوند اعضا، هیئتی متشکل از کارشناسان صنعت که توسط کنگره برای تعیین سیاست‌های مربوط به پیوند اعضا تشکیل شده است، پایان دهند. مقامات آن را تضاد منافع می دانند.

دولت همچنین در حال راه اندازی وب سایتی است که برای اولین بار داده های دقیق و غیرقابل شناسایی را در مورد لیست انتظار پیوند، اهداکنندگان و گیرندگان ارائه می دهد. این سایت همچنین شامل نتایجی برای بیمارستان‌های فردی خواهد بود تا به بیماران و خانواده‌هایشان در تصمیم‌گیری در مورد محل جستجوی مراقبت کمک کند. این اقدامات پیشتر توسط واشنگتن پست گزارش شده بود.

کارول جانسون، مدیر اداره منابع و خدمات بهداشتی، شعبه این مرکز، گفت: «هر روز، بیماران و خانواده‌ها در سراسر ایالات متحده برای نجات جان عزیزانشان که دچار نارسایی اندام شده‌اند، به شبکه تدارکات و پیوند اعضا تکیه می‌کنند. وزارت بهداشت و خدمات انسانی که بر سیستم پیوند نظارت می کند، در بیانیه ای گفت.

او گفت که این بازنگری با هدف “ارائه شفافیت بیشتر به سیستم و اصلاح و نوسازی” شبکه انجام شده است و افزود: “افراد و خانواده هایی که به این کار نجات بخش وابسته هستند، لیاقت کمتری ندارند.”